Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Experiabox H220n en Dlink dir655
boergeert
Weet iemand hoe je een dlink router dir 655 achter een experiabox kan hangen, zodat ik mijn interne IP camera`s kan blijven volgen vanaf WAN?
Ik had het namelijk allemaal netjes draaien op een UPC modem in combinatie met deze Dlink router, totdat ik over ging op KPN. Dom, dom, maar ja?
Even in het kort: mijn ipcam is d.m.v. een ddns van apexis.com, altijd bereikbaar geweest zonder daar veel voor te hoeven doen? Als ik namelijk mijn ddns(naam) invulde in een willekeurige internet browser, kwam ik zonder portforwarden, gewoon op mijn ip-cam. Nu niet meer. UPnP staat overal aan, ook in de experiabox, maar het helpt geen zier...
De experiabox heeft een intern ip van 192.168.2.x en mijn dlink heeft een ip range 192.168.0.x.
De experiabox geeft aan mijn Dlink een WAN ip-adres, te weten 192.168.2.1.
Nu heeft mijn camera een vast ip-adres van 192.168.0.10 (in de dlink range natuurlijk)
Ik zoek dus een manier om mijn IP-cam weer zichtbaar te krijgen op internet (WWW)/WAN)
Weet iemand een oplossing?
thanks...BoergeertShock

abbenhui
Vermoedelijk moet je een statische route aanmaken in de dlink-router. (weet niet of dat in een dlink kan, ik ken die routers niet, maar dat staat ongewtijfedl in de manual).
Daarbij vul je als bestemming je eigen wan-adres in (je externe ip-adres) en als gateway vul je in 192.168.2.254 (is het adres van je experiabox)

AHartjes
Gaat waarschijnlijk fout op IP adressen. Je hebt eigenlijk twee netwerken, waarbij de DLink via het Experia netwerk naar internet gaat. Terug werkt dat volgens mij niet.
Je kunt de DLink ook in hetzelfde netwerk plaatsen van de experiabox (kost je één LAN poort op de DLink voor de kabel uit de Experiaboc). Moet je wel van te voren zorgen dat de DLink een IP adres heeft in de range van de experiabox (WAN IP). Vervolgens alleen op de Experia de DHCP aan (uitzetten in DLink dus) Daarna natuurlijk ook het vaste IP adres van de webcam in de goede range zetten. Ik heb zelf op deze manier een netwerkschijf bereikbaar gekregen. Voordeel is dan ook dat je de draadloze netwerken kunt koppelen (één netwerk in het hele huis).

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experiabox H220n en Dlink dir655', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 Mar 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 Feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 Jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 Oct 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 Jul 2017
Advertentie