obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
Homevox 1-4S Zonder Buitenlijn
Jecepede
Aloha !


Hier even een klein vraagje over de PTT Homevox 1-4S

Als ik een twee tal toestellen aan deze centrale koppel, op bijvoorbeeld poorten 1 en 2,
krijg ik nadat de centrale is aangezet alleen maar een bezettoon.
Pas nadat ik de buitenlijn aansluit, kan ik normaal van toestel 1 naar 2 bellen.

Nu is dat thuis geen punt, ik hang er een buitenlijn aan en klaar,
maar ik wil deze centrale ook "on the road" gaan gebruiken.

Laat ik dat even uitleggen.
Ik heb een (ZWAAR uit de hand gelopen) home computer verzameling waar ook een aantal
internet-computers bij zitten. Als ik nu naar beurzen ed ga, zou ik een aantal van dit soort
museum stukjes willen demonstreren voor het publiek.

Aangezien ik op de beurs vaak, ehhr eigenlijk nooit, een telefoonlijn tot mijn beschikking heb,
had ik bedacht dat ik de internet-computer aan poort twee van de centrale hang,
een laptop (met mobiel internet en een modem) aan poort 1 en na letterlijk inbellen op de laptop,
kan ik vervolgens een internet demo geven.
Thuis werkt dit prima, maar ja, thuis heb ik dan ook de buitenlijn aangesloten !?!?!

De grote ham-vraag is dan ook : Hoe kan ik de omevox 1-4S laten draaien,
ZONDER dat het ding op een buitenlijn is aangesloten ?

Is dat een kwestie van een poort hoog cq laag brengen met een weerstand ?
Kan je dat instellen met een nummercode op toestel 1 ?
Is de (E)EProm te herprogrammeren / te vervangen ?
Of moet ik dan de KPN nabouwen en drie standjes voor de electronica afhuren ?




Dan, misschien een beetje off-topic :
---
Heeft er iemand nog een handboek van dit ding ?
Wat is eigenlijk "Buitenlijn oproepsignalering" ?



Groetjessssssss



Jecepede
 
ThijsR
Beste Jecepede,

ikzelf heb zo'n zelfde centrale hier thuis liggen. Het probleem met de bezettoon is eenvoudig op te lossen. Je hebt enkel een tweede centrale nodig, een Homevox 1-2 of 1-5, die wél zonder buitenlijn werkt.

Aan die tweede centrale knoop je de buitenlijnaansluiting van de 1-4S. Steek nu de 1-2 of 1-5 in het stopkontakt en wacht tot-ie geaktiveerd is (te horen aan de klik van het relais). Tenslotte steek je de 1-4S in het stopkontakt en wacht op dezelfde klik. Nu kun je - als je alles goed aangesloten hebt - als het goed is aan de gang.

De Homevox 1-4S doet dit om de kunnen detecteren of hij verbonden is met een IMPULS- of een TOON-centrale.

Via een oud PTT-er heb ik de gebruiksaanwijzing van de Homevox 1-4S digitaal. Als je je e-mailadres PM-t kan ik die jou wel doen toekomen.

Ik hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben,

ThijsR

EDIT: Je zou nu kunnen kiezen om de 1-4S helemaal niet meer te gebruiken, deze centrale biedt echter wel databescherming.
 
Jecepede
Hoi ThijsR,


Dank voor het snelle antwoord Smile


> 1-2 of 1-5

De Homevox 1-2 of Homevox 1-5 zou er dus wel "intrappen".
Maakt het nog uit welk lettertje er achter staat ? Ik heb even op Marktplaats gekeken en zie verschillende types staan.
Homevox 1-5N, Homevox 1-5F, Homevox 1-5S enzovoorts.

Als ik zo'n ding te pakken kan krijgen, kan ik die gebruiken in plaats van die centrale die ik nu heb.



> De Homevox 1-4S doet dit om de kunnen detecteren of hij verbonden is met een IMPULS- of een TOON-centrale

Jammer dat je dat niet eenvoudig uit zetten kan of eventueel het ding voor de gek houden.



> Via een oud PTT-er heb ik de gebruiksaanwijzing van de Homevox 1-4S digitaal.
> Als je je e-mailadres PM-t kan ik die jou wel doen toekomen.

Oh graag, ik zal meteen een PM-metje sturen....



Groetjes


Jecepede
 
ThijsR
Ik weet alleen van de Homevox 1-2 en 1-5 dat ze bruikbaar zijn zonder buitenlijn. Van de 1-5F, 1-5N en welke er allemaal nog meer zijn weet ik het niet zeker omdat ik het nooit getest heb.

Het apparaat voor de gek houden lukt niet eens met een 48V= voeding, je hebt dus een kleine centrale nodig.

Die centrales staan voor een appel en een ei op meerdere tweedehands verkoopsites.

ThijsR
 
Jecepede
Hoi hoi ThijsR


Aller eerst dank voor de twee PDF-bestanden.
Met deze documentatie kan ik ook de data bescherming eens proberen. Ik heb een idee dat dit niet veel doet
wanneer je het "binnenshuis" gebruikt maar je kan nooit weten. Als het retro-gevoel hierdoor beter wordt
is dat altijd mooi meegenomen.



> Het apparaat voor de gek houden lukt niet eens met een 48V= voeding, je hebt dus een kleine centrale nodig.

Klinkt (achteraf) ook niet logisch. Als hij inderdaad bij het aanzetten probeert uit te vinden of hij op een IMPULS of TOON centrale
is aangesloten, zal er een stukje intelligente communicatie gedaan worden tussen de KPN en de Homevox.
Domweg 48V voor zijn kiezen heeft dan geen nut.



> Die centrales staan voor een appel en een ei op meerdere tweedehands verkoopsites.

Ik heb geen enkele, maar dan ook GEEN ENKELE gezien die een appel en een ei vroegen voor een centrale.
Ze moeten tegenwoordig allemaal euro's beuren hahahahaha Pfft

Maar idd, ze kosten niet zo heel veel. Het is een kwestie van GOED afspreken met de verkoper dat
ik/men zoiets eerst wil testen. Dus draadjes en eventueel een twee tal telefoontjes meenemen....



Ok, nogmaals hartstikke bedankt voor alle adviezen.
Ik zal mijn Homevox 1-4S gebruiken in een vaste opstelling thuis waar ik er wel een buitenlijn aan kan knopen
en ondertussen kijken naar een andere telefoon centrale.



Groetjes


Jecepedpe
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Homevox 1-4S Zonder Buitenlijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoe ssid te verbergen zonder verbinding te verliezen Hardware instellingen : 2 11 dec 2014
Homevox 1-5 met Internet+ bellen Hardware instellingen : 2 29 jan 2013
Klanten van KPN vier dagen zonder internet en email KPN Internet Storing : 2 07 jun 2011
Wil een nas aanschaffen kan dat zonder problemen met een 787V? Eigen netwerk : 3 24 nov 2010
Advertentie