obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Hoe max snelheid bepalen (hoever van centrale?) en HD ook voor mij?
allewijn
Al lange tijd (sinds dat het hier in Schiedam bestaat) heb ik KPN interactieve tv.
Ik heb op dit moment nog een 'oud' basis pakket internet+tv, geen vast contract meer.
In het verleden een hele hoop gezeur gehad, motorola boxen vaak defect (1960 hdd), meerdere keren retour, snelheid kon niet hoger dan 8mpbs, monteur lijnen meten, etc. etc.
Uiteindelijk alles op zijn pootjes terrecht gekomen en ben ik er goed vanaf gekomen. Heb nu nog steeds voor 36,- per maand KPN interactieve TV+ 8mbps internet. Hierbij een Motorola vip1963 (het nieuwe hdd model, waarvoor ik niks extra per maand hoef te betalen) en gratis Digitenne op de 2e tv/slaapkamer en alles bekabeld op een TG789vn.
Alles werkt keurig en naar behoren!

Ondertussen begin ik wel weer wat meer trek te krijgen in extra snelheid en zou graag de 30mbps halen/pakket willen.
Tevens zou ik graag het HD pakket willen, alleen hoor/lees dat dit per 19 februari gratis in het basispakket komt!?
(Op dit moment zie ik het HD demo kanaal)

Nu weet ik dat er een tijd geleden een hoop gedoe was over de pakketten (toen nog 4,8 en 16mbps pakketten meen ik). Ik behaalde de 16mbps nooit en ben toen terug gezet naar het basispakket, wat nu 8mbps is.
Met downloaden behaal ik snelheden van gemiddeld 900kb/s

Hoe kan ik erachter komen of ik op dit moment toch meer snelheid kan halen met het 30mbps pakket (en zo ja, welke snelheden)?
En krijg ook ik vanaf 19 februari de HD zenders in mijn basispakket?

Kijkende naar de gegevens in mj Thomson Gateway, het volgende:

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief:
7 dagen, 14:36:13
DSL-type:
ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:
1.017 / 12.060
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]:
0 / 0


Niet alle verstand van, dus hoop op jullie kennis, maar ik zie bijv'. 'actief 7 dagen'? Ik herstart het apparaat zelf nooit en er is geen stroomstoring geweest de afgelopen 7 dagen (30 januari is de stroom er voor het laatst ff af geweest). En bandbreedte 12.060??? Dat is niet echt heel erg veel hè?...

Ps: postcode waar ik woon is 3124pb SCHIEDAM

Mvg,

Tim

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 15 2012 17:50:19:
En hier nog even volledige specs:



Koppelingsinformatie

Actief:
7 dagen, 14:50:48
DSL-type:
ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:
1.017 / 12.060
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]:
0 / 0
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:
12,6 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:
12,1 / 17,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:
6,3 / 6,1
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern):
TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern):
BDCM / IKN
Frameverlies (lokaal/extern):
2 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern):
2 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):
0 / 0
Verbindingsverlies (extern):
-
Foutseconden (lokaal/extern):
319 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):
2.416.121 / 49.248
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):
95 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):
662 / 0
Gewijzigd door allewijn op 15 februari 2012, 17:50
 
Henk2304
Nou die 12 Mb/s (12.060 kb/s) is dus je max snelheid. Je hebt 8 Mb/s als internetsnelheid. Blijft er dus nog zo'n 4 Mb/s over voordat de TV-stream snelheid gaat afsnoepen van je internetverbinding. Als je het HD-demokanaal kunt zien (en horen) is je verbinding dus in principe geschikt voor HD. Ik heb iets meer dan 13 Mb/s en heb een tijdje het HD-pakket gehad. Ik vind het beeld echter niet € 10/mnd beter dan SD, dus heb ik het weer uitgezet. Ben heel benieuwd wat er de 19de gaat gebeuren (ik heb nog helemaal geen nieuwsbrief gehad).

BTW waar heb je de Experiabox aangesloten, bij het ISRA-punt (in de meterkast) of gewoon op de telefoonstekker (in de huiskamer)? Ik lees wel eens dat je je bandbreedte kunt opvijzelen door de EB direct op het ISRA-punt aan te sluiten. maar omdat ik nog geen stopcontacten in de meterkast heb kan ik dat bij mij nog niet uitproberen.
L8r, Henk
 
allewijn
@Henk: Dankjewel voor je antwoord. Mijn EB hangt direct op het israpunt in de meterkast ZONDER splitter.

De 12.060kb/s die in mijn EB aangegeven staat is dus mijn theoretische maximale snelheid alles omvattend (dus dit is beschikbaar voor tv, internet en evt telefonie compleet), waarbij prioriteit telefonie>tv>internet is?


Nog een vraag over die max ingetrainde snelheid:
In 2010 (begonnen in dec 2009 met kpn interactieve tv) had ik mijn pakket om laten zetten naar 16mbps.
Hiervoor hadden ze me omgezet van adsl naar vdsl. Van 992.5 naar 993.2
Met 993.2(vdsl) werd mijn EB ingetraind op maar 6200kb/s.
Na hoop getest en gezeur ben ik ik weer terug gezet naar 992.5(adsl)
Toen werd EB ingetraind op 9000kb/s
Hier 'vrede' mee genomen en pakket terug laten zetten naar 8mbps, daar ik dus toch niet meer haalde...

Nu in 2012 dus weer interesse in méér snelheid en ben ik er weer mee aan de haal.
Ik zie nu dat mijn EB ingetraind is op 992.5(adsl) 12.060kb/s!
Dat is toch al 3000kb/s meer dan 'vroeger'.
Zou er iets veranderd zijn in de centrales? Loop ik nu wel kans op meer snelheid? Moeite waard op nog eens over te laten schakelen naar vdsl?

Rare is dat in 2010 mijn Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,3 / 38,5 was en nu maar Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,1 / 17,5 is. Hoe kan dit? Zit ik ineens dichter bij de centrale?


ook in ben benieuwd naar 19 februari... Ik zou graag de HD kanalen willen, maar ook ik vond het de 10,- extra nog niet waard. Vergeleken met bijv Ziggo en UPC hd kanalen kon (het kpn hd demokanaal) er niet aan tippen...
Gewijzigd door allewijn op 16 februari 2012, 15:28
 
Henk2304
Ik heb sinds gisteravond de 10 Nl-HD-kanalenGrin

Dit zijn mijn gegevens (mijn aansluiting is dus op de 4-polige telefooncontactdoos in de woonkamer):

DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.373 / 13.915
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 7,7 / 16,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,8 / 28,8
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,9 / 5,8
Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----
Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / IKNS
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 4 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 124 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.083.476 / 910.526
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 324 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 6.144 / 0


in 2010 heb ik gebruik gemaakt van een actie voor snelhiedsverhoging. Toen heb ik VDSL gekregen. Maar omdat met name de uploadsnelheid mij tegenviel (toen minder dan 1 Mb/s, terwijl 2 Mb/s het maximum zou moeten zijn) en vanwege onduidelijkheden over de extra kosten heb ik dat al snel weer terug laten draaien. VDSL heb ik echter wel "mogen" houden. En daar heb ik nu met iTV blijkbaar baat bij.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe max snelheid bepalen (hoever van centrale?) en HD ook voor mij?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Advertentie