obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
KPN Interactief internet icm gamen help plz
justinp
Goedemorgen,

Sinds kort heb ik dus interactief wireless internet plus tv etc van de kpn. Internet doet het prima, totdat ik besluit te ga gamen. (Starcraft--> zo zwaar moet dat niet zijn). Ik kan geen enkele game openen omdat mijn latency daar te hoog is. Nu heb ik dus de usb stick die ik moest installeren om te kunnen internetten verwijderd, en heb ik een directe verbinding gemaakt via een snoer met mijn pc en de experia box. Internet doet het. Maar wat betreft het gamen zit ik nog steeds met de latency van een oostblokker. Geen enkele game lukt meer!

Nu heb ik de 20mb pakket van kpn genomen, hoger kan niet, dus je zou aannemen dat dat wel zou moeten lukken.
Dit zijn de statistieken die ik krijg van speedtest.nl:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 687.1 KByte/sec
(=5497 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 93.2 KByte/sec
(=746 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 634.0 Conn/min


Kan iemand me alsjeblieft helpen. Ik heb namelijk geen idee hoe ik kan gamen. Mijn firewall laat starcraft als programma toe dus daar ligt het ook niet aan.

Mvg,

Justin
 
justinp
De usb stick waar ik het over heb is de thomson TG 123g

Die heb ik er overigens uitgehaald toen ik een directe lijn liet lopen tussen de pc en de experia box.
 
TCP_IP
Tja zulke speedtests zijn niet echt betrouwbaar dus daar kun je niet helemaal vanuit gaan.
Op dergelijke speedtouch modems heb je ook een onderdeel 'statistieken' op de configuratiepagina, post die eens.
Voer tevens eens een tracert uit naar de gameserver en post die eens.

tracert:

start >> uitvoeren en vul in 'cmd' en klik op enter



voer daar in

tracert www.jegameserver.com

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
justinp

Quote

TCP_IP schreef:
Tja zulke speedtests zijn niet echt betrouwbaar dus daar kun je niet helemaal vanuit gaan.
Op dergelijke speedtouch modems heb je ook een onderdeel 'statistieken' op de configuratiepagina, post die eens.
Voer tevens eens een tracert uit naar de gameserver en post die eens.

tracert:

start >> uitvoeren en vul in 'cmd' en klik op enter



voer daar in

tracert www.jegameserver.com


Als ik tracert uitvoer: unable to resolve target system name www.jegameserver.com

Hm de configuration kan ik niet vinden? Ik heb vista en engels. Control panel en dan?
 
TCP_IP
Haha, nja beginnersfoutje Pfft
Nee bedoel niet letterlijk de server www.jegameserver.com maar doelde op de server waar je op gamed.
Als je gaat gamen log je toch ergens op een server in, dat IP adres of de hostname daar moet je dan de tracert op uitvoeren.

En de configuratiepagina staat op de speedtouch zelf die de vorm heeft van een website. Je moet dan dus Internet explorer openen en in de adresbalk invullen:

http://192.168.1.254

en dan op die site even zoek naar statistieken.

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
justinp
Haha te erg. Mijn broer zei al dat hij nieuwe inspiratie had voor de sinterklaas gedichten straks in december :-)

kpnf


Ik hoop dat je hem zo ziet.

Wat betreft de http adres die je opgeeft, internet explorer kan het niet vinden.
 
TCP_IP
Welke type en merk router heb je dan ?

Aan je tracert is niks bijzonders af te lezen, t/m de 11e hop (router) gaat het allemaal goed. Maar zo te zien blokkeert je gameserver ICMP (pingen dus).

Ken je ook een gameserver in Nederland zelf? Log daar eens in en kijk eens hoe hoog je ping daar is.

Heb zelf een pingtracert (pingplotter) en gemiddeld tot hop 11 is 51 ms.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
justinp
Ik ken geen gameserver in nederland maar op de warrock( http://www.warrock.nl/comment.php?comment.news.312) site hebben ze nederlanders hier ook over geadviseerd dus ik neem aan dat deze tracert ook goed is.

kpn2

Mijn router: TG 787 v SSID Thomson 6442B3

Ik hoop je zo genoeg geinformeerd te hebben.


 
justinp
en hier een nederlandse website

kpn3
 
TCP_IP
Al je tracerts zien er gewoon goed uit, ken je andere mensen die op die server spelen waarop je latency zo hoog is?
Trouwens op andere servers, is daar je latency ook zo hoog of niet?

Lijkt een beetje erop dat de gameserver het probleem is.
Multi-IP gaf overigens aan dat er poorten wellicht geopend moesten worden, heb je dit ook gedaan ?

Ga eens naar speedtouch.lan en zoek eens naar adsl statisteken zoals SNR/FEC/CRC fouten e.d.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Interactief internet icm gamen help plz', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie