obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
TG789vn alleen maar 802.11/b/g 54mbps
VB Jerros
hallo,

Jullie zijn mijn laatste redding....

Probleem:
ik heb de Thomson TG789vn modem/router van KPN. Nu heb ik uit de specificaties dat deze modem/router zowel 802.11/b/g/n ondersteunt.
Ik heb een laptop met een N usb ontvanger erin. En toch geeft wanneer ik inlog op mijn router , mijn Wlan niet meer dan 54mbps

Nu staat er in de configuratie van mijn Wlan het interfacetype: 802.11/b/g je zou dus zeggen dat je dit kunt aanpassen naar 802.11/b/g/n maar helaas. (dat was wel heel raar dat dat niet kon volgens een medewerker van de KPN helpdesk. blijft u even aan de lijn meneer dan google ik even....)

wat ik ook te horen te horen kreeg de 2de keer dat ik belde was, dat de modem zelf het interface type kiest, maar dat het apparaat met de laagste snelheid op mijn netwerk bepaald met welk interface type hij gaat werken. heb dus alle apparaten (Xbox en 2 iphones) van het netwerk gehaald en met alleen mijn laptop met N ontvanger op mijn modem ingelogd en gekeken wat mijn Wlan snelheid was. Herlaas nog steeds 54Mbps.

Vervolgens met het progje inSSIDer 2.0 gekeken op welke kanalen mijn buurgenoten werken. kanaal 4 werdt bijna niet gebruikt dus daar werk ik nu op. ook al op andere kanalen geprobeerd maar helaas.

Natuurlijk is de modem al meerdere malen gereset en heb ik de laatste software 8.4.2.U

al heel wat gegoogled (samen met helpdeskmedewerkers van KPN). maar niets.
Ook al boos geworden bij de helpdesk en gevraagd voor een andere router die wel handmatig naar de 802.11/b/g/n interface gezet kan worden. maar toen kreeg ik het antwoord dat de router gewoon werkt........ alleen niet op 802.11/b/g/n. Wel heel irritant dat je zo wordt afgescheept en dat de medewerkers van de helpdesk hun eigen apparatuur niet begrijpen....

iemand enig idee hoe ik deze router op de n interface krijg en daarmee ook mijn WLan snelheid omhoog krijg.

groeten,

Jerry
 
TokkieTokkie
Alle apperaten afmelden van Wifi (inc laptop (ook de wifi verbinding verwijderen in windows))
Modem resetten, laptop weer aanmelden dan zou je op N moeten kunnen werken, echter op het moment dat je ook maar 1 apperaat aanmeld dat geen N aankan (zoals XBOX/iPhone) zal het modem direct weer terug gaan naar B/G

(Het WiFi protocol schakelt automatisch in zijn geheel terug naar de kleinst gemene deler in het netwerk (in dit geval B/G voor de Xbox en iPhone's)

Ergo tenzij je geen Wifi voor je Xbos en/of iPhone's meer wilt gebruiken is het een vrij nutteloze bezigheid.)

Simpel gezegd, je kan alleen op N werken als ALLE apperaten op N kunnen werken, anders niet.
 
darkangel
Hallo,
Mijn verhaal is hetzelde als dat van VB Jerros maar met 1 vershil en dat is dat ik een Acer laptop (nieuw) 5750g gebruik met zelfs Acer's Nplifhy 802.11b/g/n en
heb dezelfde expiriabox okk, maar mijn wirless was vorig jaar met precies hetzelfde model type etc laptop van Acer 802.11/n met 120mb en door omstandigheden toen , mijn laptop weg moeten doen. Marr tot mijn grote verbazing (nu ik eenzelde laptop
aangeshaft heb ,en precies dezelde ),heb ik nu maar 54mb wlan, draadloos , wifi, en
er is verder totaal niets in mijn instellingen, or wat dan ook veranderd . het probleem moet dus haast wel door de KPN zelf zijn veroorzaakt. KPN moet iets veranderd hebben.

helaas , ik heb alles all geprobeerd TokkieTokkie , maar niets helpt.Angry
 
KaPteiN
Kijk bij de wifi instellingen op je pc/laptop en zet de bandbreedte op 20Mhz.
Andere opties zijn 20/40 en 40. Door 20 Mhz te kiezen voorkom je problemen met niet compatibele apparaten. Bovendien wordt je verzendenergie sterker doordat het niet "uitgesmeerd" wordt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
darkangel
Hallo KaPteiN,

Sorry voor mijn ontwetendheid ,daarpm vraag ik waar en hoe kan ik deze WiFi instellingen en de bandbreedte veranderen'? Hartelijk dank voor de reactie maar ik weet niet waar mijn wifi settingen op mijn laptop (windows7 homepremium) te vinden .Frown
 
KaPteiN
Rechtsonderin bij de klok. klik eenmaal op het symbool dat de signaalsterkte van je wifi signaal aangeeft.
Je krijgt nu een lijst met beschikbare wifi netwerken. Selecteer met de rechtermuisknop het netwerk waarmee je verbonden bent en klik op status.

Klik op eigenschappen en daarna op configureren en ga naar tabblad geavanceerd. Daar moet je de instelling van 20 Mhz kunnen vinden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jw
Hallo Allen

Het Wifi probleem met de TG789vn ken ik ook, voor de update was de instelling van de Wifi interface te wijzigen. Dit is nu niet meer mogelijk en staat per default op 802.11b/g. Dus voor de update was de interface te selecteren en de modus te veranderen. Ik had toen uitsluitend connectie met Pc's die uitgerust waren met Wifi N. KPN moet er volgens mij gewoon voor zorgen dat deze instelling weer manueel gedaan kan worden.

Voorlopig heb ik het opgelost door de Interface in de TG789 uit te schakelen en heb in de meterkast een extra accespoint TP-Link geinstalleerd achter de TG789. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik heb nu wel de Wifi N in gebruik.

Verder had ik graag bijvoorbeeld met enkele printscreens "de instelling van 20 Mhz" uitgelegd willen hebben, dit zou ik dan alsnog wel willen proberen, ik geloof echter niet dat dit probleem daarmee te maken heeft!
 
Xpendable
hey iedereen,

ik heb hetzelfde probleem, ik speel samen met mijn broers heel veel op het internet. maar sinds kort hebben wij sloom internet, zelfs zo sloom dat ik geen spelletjes kan doen als zei op gewoon internet zitten.
ik heb al een heleboel rond gezocht en gevraagd aan mensen, maar eigenlijk nog niks gevonden wat tot de oplossing leidt.

ik heb het advies van KaPTein opgevolgd en ben naar status enzo gegaan, dat heb ik ook bij mijn broers gedaan en alles op 802.11 N (ofzo iets) gezet,,,,

ik heb mijn pc opnieuw opgestart maar ik heb nog steeds het slome 54 kb internet....



misschien komt het door onze draadloze printer... die is nieuw en gebruikt ook ons internet, de problemen zijn om ongeveer dezelfde tijd begonnen.

ik hoop dat iemand me kan helpen,

Alvast bedankt!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG789vn alleen maar 802.11/b/g 54mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Geen geluid via soundbar - alleen met opnames TV-setup boxen : 8 27 jan 2015
Toch maar hier vragen, qnap upnp Hardware instellingen : 2 08 nov 2014
kan alleen inkomende KPNmail ontvangen KPN Mobiel Internet : 2 13 mei 2014
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
Advertentie