obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Configuratieproblemen Experia Box (Wifi + wizard)
Vrollie
Ik ben in het bezit van een Thomson (Technicolor) TG789vn. Enkele dagen geleden heb ik een fabrieksreset toegepast en sindsdien werkt wifi 802.11n niet meer; alleen nog de b- en g-varianten. Van Google, het forum Gathering of Tweakers en dit forum werd ik helaas wijzer. Ik heb alle menu's en instellingen uitgezocht maar kan nergens een optie te vinden om 802.11n te activeren. Terwijl dit voor de fabrieksreset dus wél werkte.

Daarop downloadde ik de configuratiewizard van Technicolor (Thomson), maar daarmee krijg ik geen toegang krijgt tot het apparaat. Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze zijn (neem ik aan) hetzelfde als de normale gebruikersinstellingen voor de Experia Box (kpn/admin). Dit werkt echter niet. Ik heb daarop Technicolor gebeld, maar kreeg één of andere Engelstalige receptionist aan de lijn die geen idee had waar ik het over had. Ook de handleiding biedt geen antwoord. Mijn vragen zijn dus:

1) Hoe activeer ik 802.11n op de TG789vn?

2) Waarom werkt de configuratiewizard van de fabrikant niet?

En daaruit voortvloeiend (maar off topic):

- Waarom kiest KPN voor deze modem?
- Waarom kun je niet zelf je eigen modem kiezen of de TG789vn vervangen? KPN denkt dat ze de ultieme oplossing heeft, maar kijk naar alleen al dit forum en je ziet dat het barst van de problemen. Daarnaast is de functionaliteit van de router echt niet meer voldoende (geen 300 mbit/s draadloos, geen 1 gbps ethernetpoort)
- Waarom is de telefonische ondersteuning van Technicolor zo slecht?

Nogmaals, deze laatste opmerkingen zijn slechts onderliggende discussiepunten, maar ik vind dat KPN hier echt veel vrijer mee om moet gaan...

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 05 2011 18:08:06:
Niemand? Inmiddels ook KPN gemaild, maar nog geen reactie gehad...
Gewijzigd door Vrollie op 05 oktober 2011, 18:08
 
TokkieTokkie
1. geen idee, zou gewoon moeten werken.

2. Omdat je geen admin rechten hebt op het modem (en ook niet gaat krijgen)

- kosten overweging.
- Dat kan ook zolang je maar geen IPB hebt (jij krijgt de voip gegevens niet)
- Technicolor ondersteunt geen eindgebruikers, ze ondersteunen enkel de leveranciers.
 
Vrollie
Bedankt voor je antwoord. Wat betreft het wisselen van router: werkt een nieuwe router wel met Interactieve TV? (De Motorola settop box)
 
TokkieTokkie
Ja dat kan mits je een modem hebt wat je daarvoor in kan stellen (en ja dat is verdomd moeilijk)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Configuratieproblemen Experia Box (Wifi + wizard)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Advertentie