Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheid ook te laag.
|
|
Ren0W |
Geplaatst op 12 September 2011, 18:23
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2 Lid sinds: 12 Sep 2011 |
Hallo allen. Ik heb een Basis internet abbonement van KPN van 8Mb/s. Een tijdje geleden haalde ik die snelheid nog perfect, maar sinds een weekje of 2 kom ik niet verder dan de helft. Ik haal nu maar iets rond de 400KB/s. Wie o wie kan mij zeggen waar dit aan ligt? Quote Actief: 0 dagen, 0:04:55 DSL-type: ITU-T G.992.1 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 4.096 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]: 0 / 0 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,9 / 11,6 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,0 / 3,0 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 21,0 / 19,7 Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ---- Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / ALCB Frameverlies (lokaal/extern): 0 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 0 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / - Quote Productnaam: TG789vn Serienummer: CP1013QTL5C Softwareversie: 8.4.2.U Softwarevariant: EU Bootloaderversie: 1.0.5 Productcode: 36592630 Kaartnaam: CANT-4 Mijn PC zit gewoon met een kabel vast aan de router. Al mijn kabels en verbindingen zijn in orde. Heeft namelijk altijd perfect gewerkt, en de snelheid is nu plots gehalveerd, kan dus ook niet daaraan liggen. Bedankt alvast. |
|
|
Jillie |
Geplaatst op 12 September 2011, 18:41
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 51 Lid sinds: 28 Feb 2011 |
hallo, hier is duidelijk iets niet goed ook de gegevens zijn niet goed, bij uitgangsvermogen zou volgens de monteur van kpn die laatst bij mij is geweest ongeveer 7dB verschil moeten zitten en dan het laatste getal hoger. uit de gegevens van de signaalverzwakking zou ik opmaken dat je bijna in de centrale zou zitten. Ik zou toch kpn even bellen om de Dslam te laten resetten. hun kunnen ook een lijnmeting uitvoeren en kijken of er misschien een ander probleem is. groetjes Jilles |
|
|
Ren0W |
Geplaatst op 13 September 2011, 09:21
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2 Lid sinds: 12 Sep 2011 |
Gedaan! Hun zagen ook dat er te weinig op de lijn doorkwam. En vond het raar dat het ook exact de helft was. Ze vroeg ook wat de afstand was van de telefoon uitgang tot aan de modem, en dat is 5 meter. En kreeg ik meteen zo'n standaard antwoord te horen dat dat korter moest, naar maximaal 2 meter. (maar dit systeem heeft al meer dan 5 jaar zo gewerkt, dus ik geloof niet dat het daaraan ligt) Gevraagd naar een DSLAM reset (ze zag ook dat de lijn instabiel was, maar verweet dat aan de 5 meter afstand in 1e instantie), die reset ging ze uitvoeren, maar ik moest na het gesprek wel meteen de afstand verkorten. Dan zouden ze 3 dagen mijn lijn in de gaten houden, en van daaruit verder handelen. Uit voorzorg heb ik mijn router even van het net gehaald (omdat ik dacht dat ze die onderbreking ook in de centrale zouden zien :p), en na het weer aanzetten had ik al een hogere snelheid. Is zo'n DSLAM reset zo snel? Of komt dit even door mijn router reset en kan het daarna weer gaan afzwakken? Quote Actief: 0 dagen, 0:19:04 DSL-type: ITU-T G.992.1 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 992 / 6.816 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]: 0 / 0 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,9 / 11,8 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 4,0 / 3,0 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 11,8 Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ---- Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / ALCB Frameverlies (lokaal/extern): 0 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 0 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 260 HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / - |
|
|
Jillie |
Geplaatst op 13 September 2011, 10:21
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 51 Lid sinds: 28 Feb 2011 |
Hallo, Die reset duurt ongeveer2 weken. Hij zal de snelheid meten en kijken naar de errors. Fec errors zijn geen probleem. Crc en hex errors wel. De dslam zal de komende dagen de snelheid bijstellen en kijken naar die fouten. Mochten die errors optreden dan stelt hij de lijn weer lager in. Zodat de errors niet meer voorkomen. Groetjes jilles |
|
|
erbe |
Geplaatst op 20 September 2011, 13:42
|
![]() Activiteit ![]() » Alles-in-1 Standaard Berichten: 12 Lid sinds: 07 Oct 2010 |
Hier al net zo,n geval. Ik zou nu de internet basis hebben van 8mb. Ben de laatste weken flink teruggegaan op de download. Zat ook altijd rond de 800 a 900 Kbits download maar nu kom ik niet hoge dan rond de 650 Kbits. Bij de bandwith stond altijd 1024/8112 (ongeveer, maar boven de 8000) nu ineens op 6812. Kan mij iemand dan vertellen of dit hieronder een fatsoenlijke instelling is? Hoe kan je naar aanleiding hiervan de afstand van de centrale narekenen. Kan vlgs mij via de Line Attenuation. Uptime: 4 days, 23:42:49 DSL Type: G.992.5 annex A Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 6.812 Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,92 / 28,76 Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 16,5 Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 13,5 SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,5 / 19,5 Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 Loss of Link (Remote): 0 Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0 FEC Errors (Up/Down): 2 / 1.306 CRC Errors (Up/Down): 2 / 0 HEC Errors (Up/Down): 220 / 0 |
|
|
Jillie |
Geplaatst op 20 September 2011, 14:58
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 51 Lid sinds: 28 Feb 2011 |
Hallo, De waardes zijn normaal. Je hebt niet veel fouten. De afstand tot de centrale is ongeveer 1,3km je zou dus hoger kunnen. Kpn is de laatste weken wel veel met onderhoud van adsl bezig. Kpn bellen kan helpen maar die zullen zeggen dat de snelheid bij basis abo acceptabel is. Afwachten kan ook om te kijken of de snelheid de komende week misschien omhoog gaat. Groetjes |
|
|
erbe |
Geplaatst op 20 September 2011, 15:24
|
![]() Activiteit ![]() » Alles-in-1 Standaard Berichten: 12 Lid sinds: 07 Oct 2010 |
Die afstand klopt wel van 1300. Hoe reken je dat uit dan? Is dat dan de werkelijke lengte van de kabel? .... en ja, ze zeggen ook dat het acceptabel is maar het was altijd hoger, dus ze hebben iets veranderd ten koste van mijn snelheid. Laatst stond ie een keer boven 11000 en toen ik had een download wat bij 8mb hoort, rond de 1000Kbits |
|
|
Henk2304 |
Geplaatst op 20 September 2011, 16:29
|
![]() Expert ![]() » Noordoostpolder » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox V10 H369A » Interactieve TV Berichten: 331 Lid sinds: 31 Jan 2011 |
Ik neem aan dat je bedoelt dat je bij 8 Mb/s (8 Mega bit per seconde) een download haalde van 1000 kB/s (duizend kilo Byte per seconde) en nu "nog maar" 800 à 900 kB/s. Anders begrijp ik je niet. Overigens mag je met 800 à 900 kB/s helemaal niet ontevreden zijn. De maximale snelheid is 8 Mb/s. Theoretisch is dat 1024 kB/s (1 B = 8 b). Er zitten doorgaans allerlei vertraging op zo'n lijn zodat je in de praktijk vrijwel nooit de maximale snelheid haalt. Ook de tegenpartij (waar je iets vandaan download) biedt vaak die snelheden niet, domweg omdat ze hun bandbreedte moeten spreiden over soms vele duizenden downloaders tegelijk. L8r, Henk
|
|
|
Jillie |
Geplaatst op 20 September 2011, 18:38
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 51 Lid sinds: 28 Feb 2011 |
als je de bij de regel van Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 13,5 kijkt en het laatste getal deelt door 10 dan weet je ongeveer wat de afstand van de kabel. ik stond zelf ook altijd op 11000 ingetraind maar dat haalde ik ook nooit 8mbit was normaal. het enige wat je kunt doen is een dslam reset aanvragen via de telefoon. weet niet of dat gaat werken. kpn zal waarschijnlijk zeggen dat 6812 voor een 8mbit lijn acceptabel is. maar je hebt altijd rond de 8mbit gezeten dus dat is het enige vreemde dat dat nu anders is groetjes |
|
|
erbe |
Geplaatst op 20 September 2011, 19:59
|
![]() Activiteit ![]() » Alles-in-1 Standaard Berichten: 12 Lid sinds: 07 Oct 2010 |
Ach zo.... Ze hebben al een dslam reset gedaan en volgens berichten van de KPN zou het met een week weer een betere snelheid hebben..... Ik ben benieuwd... @Henk2302... Klopt. Ik haal die bits en bytes elke keer door elkaar.. ![]() |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid ook te laag.', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
V12 modem en nordVPN Snelheid | Snelheid | : 3 | 22 Apr 2023 |
Snelheid op PC | Snelheid | : 8 | 15 May 2019 |
Snelheid plotseling te laag | KPN Internet Storing | : 7 | 18 Jan 2018 |
Snelheid internet | Snelheid | : 3 | 20 Aug 2017 |
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? | KPN Buitengebied Snelheid | : 1 | 04 May 2017 |