obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
probleem met pagina opbouw
David
Hi,
Ik ben Internetplus bellen klant sinds mei 2006, (met zilveren experiabox) nooit enig probleem gehad, tot vorige maand de internet vebinding ging haperen. sites als Kpn.com bouwen snel op maar als je naar een tweede of derde pagina doorklikt lopen ze vast of hebben ze 5 minuten nodig om volledig te worden. Wanneer ik via de VPN verbinding op mijn werk inlog heb ik dat probleem niet. Ook speedtesten met 100Mb download geven 172kb/s download snelheid. Het lijkt er dus op dat het netwerk goed functioneerd maar KPN internet niet goed doorgeeft. kan dat? heeft iemand dat eerder meegemaakt?
Misschien toeval maar gebeurde juist toen KPN tot 3 keer toe probeerde ons over te halen om voor 7 euro in de maand meer, sneller internet te krijgen. Maar dat was tot dan nooit aan de orde. Groet.
 
Un1Qu3
Laat ik nou exact hetzelfde probleem hebben. Sinds een aantal weken wordt de pagina opbouw steeds slechter. Soms worden de plaatjes niet weergegeven en krijg je van die kruisjes en alleen de tekst te zien. Daarna wordt de hele pagina niet meer geladen.
Na de modem gerestart te hebben is dit weg voor een aantal minuten, maar dan begint het feest weer opnieuw.
Pingen naar de websites zelf is geen probleem, dat blijft rond de 17-18 ms liggen, maar de pagina wordt niet weergegeven.

Dit probleem doet zich voor op meerdere pc's of het nou via een kabel of wireless is. Ik woon in Rotterdam en heb ook een zilveren Experiabox.
 
KaPteiN
Probeer dit eens uit.[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!

Welke firewall gebruiken jullie? Misschien ligt het aan een update hiervan.

Ook e.v. firewall instellingen in je modem/router kunnen hier oorzaak van zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Un1Qu3
OpenDNS heb ik geprobeerd. Krijg iedere keer hetzelfde bericht: Oops, you aren't using OpenDNS yet. Go back to Step 1 to set up OpenDNS.

Terwijl ik toch echt deze ip's heb toegevoegd.

Kreeg ook geen verandering in de situatie.


Nu heb ik geen firewall op de computer staan, maar die op de router staat natuurlijk aan. Daarvan heb ik de "Attack detection level" van High naar Low geswitched, waarna het internet het gewoon "normaal" lijkt te doen.

Eerlijk gezegt geen idee wat deze setting doet, maar het probleem lijkt voor mij, tot nu toe, opgelost. Dus misschien ook een tip voor David Smile
 
KaPteiN
Laat opendns dan maar zitten, ik vermoedde al dat het ook aan firewall instellingen kon liggen.

Als je nog wilt teste met opendns, stel die dan in je router/modem in en zorg dat je eigen netwerkadapters via dhcp de gegevens uit je modem/router krijgen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
David
Ik gebruik geen Normanfirewall meer sinds 3 maanden, omdat toen het abonnement bij Norman afliep, wel heb ik de virus service verlengt. Ik gebruik dus enkel de firewall van de Experiabox. Ik ga jullie tips van het weekend proberen want ik ben net weer spullen aan het pakken om er een paar dagen op uit voor m'n werk. alvast bedankt en ik laat het resultaat weten.
 
Aaxklonp
Nu jullie het er zo over hebben, ik heb op alle computers de DNS servers van KPN ingesteld. Kun je dat niet eens proberen, David?

XP:
Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> 'Betreffende verbinding' -> Eigenschappen -> Internet-protocol (TCP/IP) -> Eigenschappen en dan voor DNS serveradressen invoeren "194.151.228.34" en "194.151.228.18".
Bij mij hielp dit, maar het kan zijn dat ik er niet genoeg in thuis ben en dat ik dus iets totaal verkeerds zeg.
mvg
Aaxklonp
 
KaPteiN
Met de beschrijving van Aaxklonp kun je ook de dns servers van OPenDNS invoeren.

Suc6
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
dinges
Ik heb dit probleem ook, en heb nu als t est de kpn dnsen ingevuld.
 
TCP_IP
Ik raad toch aan om eens OpenDNS te proberen, heb hierzelf ook veel profijt van.

HOWTO Opendns instellen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met pagina opbouw', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie