obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Interactive tv ontvanger via ethernetwandcontactdoos
schutterpiet
Ik heb door mijn huis ethernetkabels (cat5e) via loze leidingen naar ethernetwandcontactdozen door heel het huis. Nu werkt alles behalve de TV-ontvanger. De lampjes op het modem (experiabox arcadyan) branden allemaal maar krijg op de ontvanger de foutmelding F12 wat inhoudt dat hij geen ip-adres kan vinden.

Weet iemand of dit wel op deze manier kan werken? Vanuit de wcd sluit ik de interactive ontvanger aan op poort 3 en de TV op ee internetpoort (voor Net TV).

Gr. Schutterpiet
 
Jillie
Hallo,

Is je tvabonement al actief. De datum staat in de brief met je code die je in de decoder moet brengen.

Het kan anders ook aan de kabels liggen. Zijn ze goed aangesloten. Heb je er al een pc aangekoppeld om te testen. Je moet een 100mbit netwerksignaal hebben. Je hebt 2 soorten netwerkkabels. Crossed en recht. Misschien zit daar het probleem.

Groetjes Jilles
 
TokkieTokkie
Modem al eens gereset?
 
schutterpiet
Ja, het is ook een nieuw modem.
 
Julius Caesar
Heb je de kabels aansluitingen al eens omgedraaid: De aansluiting die je voor je TV gebruikt gebruiken voor de decoder en andersom:

Dus op de Arcadyan omwisselen en de kabels tussen de TV-decoder en de TV wisselen. Zo kan je testen of de kabel-verbinding goed is.
 
Jillie
Als je de kabels om zou draaien dan weet je het nog niet of de kabels goed zijn. Je hebt dan alleen de eventueele breuk op een andere plaats. Probeer een andere kabel.

Een andere oplossing om de kabels te testen. Sluit de decoder zonder de wcd aan op je modem. Test zo beide kabels vanaf de wcd.

Groetjes Jilles
 
Julius Caesar
Hij gebruikt WCD's. Het gaat bij mijn verhaal om te testen of de interne kabels goed zijn.Als hij namelijk nu wel via zijn TV op het internet kan, en na niet omwisselen van de kabels niet meer dan weet je dat er iets mis is met de bekabeling. Daarna kan je verder zoeken of het de UTP-kabels zijn, (door deze onderling te wisselen) of intern. Dit laatste blijkt als er bij kabels die elders werken er geen verbinding is, is het intern mis.




Oude situatie

TV    ====== WCD1 ------------ WCD3 ====== Modem (port1)
TVDec ###### WCD2 ------------ WCD4 ###### Modem (port3)


Nieuwe situatie

TVDec ====== WCD1 ------------ WCD3 ====== Modem (port3)
TV    ###### WCD2 ------------ WCD4 ###### Modem (port1)

Gewijzigd door Julius Caesar op 07 september 2011, 13:23
 
Jillie
Hij had mij een privébericht gestuurd na aanleiding van mijn eerste bericht en met een pc op die wcd had hij wel internet. Ik vroeg hem toen ook of het 10mbit of 100 mbit verbinding was. Itv werkt niet op 10mbit.

Groetjes jilles
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Interactive tv ontvanger via ethernetwandcontactdoos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
4K ontvanger Hardware firmware : 2 28 okt 2018
Radio luisteren via tv ontvanger Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 30 dec 2015
interactive TV met Akai Frequently Asked Questions : 2 10 nov 2015
Infrarood ontvanger van 2260 elders plaatsen TV-setup boxen : 1 27 mrt 2015
Advertentie