obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid gehalveerd
DrWho
Ik heb een vraagje over mijn KPN verbinding. Sinds een week of 3 a 4 is mijn snelheid langzaam omlaag gegaan. Gemaild met kpn al wetende wat het standaard onzin antwoord zou zijn... check je kabels, hogere snelheid op jouw adres kan niet bla bla en meer van dat soort onzin. Ik heb de snelheid getest op mijn desktop met speedtest en op mijn laptop. op mijn laptop de test gedaan met experiabox en met een oud modem (die ik nog had) met een kabel op ongeveer 1,5 meter. mijn snelheid komt niet hoger dan zo'n 400 kb max nu bij downloads. Ik had altijd een stabiele verbinding met +/- 802 kb/s download en rond de 92 kb/s upload. Het probleem is dus 100% zeker niet mijn bekabeling. Nu wist ik al dat de kpn een onzin antwoord zou gaan geven, want een monteur langs laten komen om daadwerkelijk te kijken wat er aan de hand is dat doen ze pas na weken mailen en bellen en de klant op kosten jagen. Daar heb ik geen zin in dus vanaf volgende maand ben ik bij Telfort, een stuk goedkoper voor minimaal dezelfde (oude 8mb ) snelheid en met de 20 mb connectie hopelijk een tikkeltje hoger zelfs.

Mijn vraag is nu als ik straks overstap gaat Telfort dan de lijn checken zodat ze hopelijk zien wat er mis is, of moet ik straks gaan klagen bij Telfort over de snelheid. Want dan kan ik net zo goed nu het nog kan bij de kpn gaan klagen.

Dit is wat mijn experiabox laat zien. Overigens de snelheden lagen in mijn experiabox 4 dagen geleden nog een stuk hoger. dit is na een reset met een paperclip.

Connection status: Connected (0:21:58:26)

Downstream rate: 4090 kbps
Upstream rate: 516 kbps
PPPoE pass-through: Enabled
UPnP: Disabled
ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 4090 kbps (downstream) / 516 kbps (upstream)
Noise margin: 7 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation: 21 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Als iemand mij van nuttig advies kan voorzien zou dat heel welkom zijn Wink
 
TokkieTokkie
Line attenuation: 21 dB (downstream) / 21 dB (upstream)


Dit is niet goed, dit duid er op dat je modem op slechts 1 ader is aangesloten (ipv 2)

vuist regel is 2:1, bij 21dB downstream zou je upstream rond de 11 moeten zijn. (of 42/21 maar dan zou je op 4 km zitten en sowieso nooit 8mb kunnen halen).
 
DrWho
Volgens metingen kom ik op ongeveer 2 km van de centrale uit iets lager denk ik Naam:

Oudenbosch

Code:Odb

Afstand:± 2000 meter

dat zegt bbned.

Maar ik heb al jaren stabiel een verbinding van 800 kb/s bij downloads. dus het is echt mogelijk hoor.
Moet ik aan kpn doorgeven dat mijn modem op 1 ader zit zoals jij aangaf kunnen ze dat checken, want dan klim ik in de telefoon Angry lol

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 28 2011 16:36:12:
Gisteren belde een kpn medewerker nadat ik hem bovenstaande gegevens had gemaild. Vandaag kwam de monteur. Er bleek ergens in een centrale een kabelbreuk te zijn en als het goed is heb ik na een of andere reset vannacht weer mijn oude snelheid terug. Smile
Gewijzigd door DrWho op 28 juni 2011, 16:36
 
TokkieTokkie
Dus toch op 1 ader Grin
 
DrWho
we zijn nu weer 3 dagen verder en mijn snelheid is nog exact hetzelfde, typisch KPN, schiet lekker op. hopelijk binnen 2 weken telfort Pfft
 
DrWho
Ik kreeg dezelfde onzin verhalen te horen. Het zou niet mogelijk zijn om een snellere verbinding te hebben op mijn adres. terwijl ik ook jaren stabiel 800 kb/s had. En de klassieker is toch wel "heb je wel de juiste kabels want dat is meestal de oorzaak" Geloof me ik heb jaren stabiel de juiste snelheid gehad met in huis de meest goedkope luidspreker kabel als adsl kabel, ruim 15 meter en de snelheid is hetzelfde als met een officiele 1,5 m kabel rechtstreeks op de kpn aansluiting.

Toen ik kpn mailde met het verhaal van Tokkie over dat er slechts 1 ader was aangesloten werd ik binnen een paar dagen gebeld en een dag later kwam de monteur. Hij ging meten en zag meteen dat de snelheid niet goed was, kwam later terug en zei dat er een kabel in een of andere wijkcentrale kapot was, die had hij vervangen met een andere kabel ofzo. Hij deed een nieuwe meting en zei dat er nu 11 mb op stond. Ik zou dat de andere dag krijgen na een of andere reset. Het is morgen maandag de monteur was hier op dinsdag en mijn snelheid is nog exact hetzelfde. Gaan we morgen weer maar bellen heb nu een rechtstreeks nummer. Het is wel handig dat ze het maken voordat ik bij telfort dezelfde problemen met die kabel ga krijgen Angry

ik vond het al onzin toen het nog een dag moest duren om mijn ouwe snelheid terug te krijgen en ja hoor dat was het dus ook.

Suc6 Netniet in elk geval. ga anders gezellig naar Telfort, is ook van KPN maar wel een stuk goedkoper en sneller Wink
 
DrWho
Snelheid is na telefoontje vanochtend omhoog gegaan van 4 naar 700 kb/s en de upload staat op 1 mb. De reset had blijkbaar niet plaats gevonden, en ik heb een week met de langzame snelheid gezeten. De mevrouw zag wel dat er binnen 2 weken werkzaamheden aan mijn lijn gingen plaatsvinden met de vraag of ik over ging stappen. Grin Zal hopelijk snel het Telfort modem krijgen dus Pfft
1370717758
 
DrWho
KPN had mijn verbinding gemaakt (als gepost in mijn laatste post) na 4 dagen op zaterdag was mijn verbinding plotseling weer gezakt naar 4mb en de helft van de upload. Ik had er geen zin meer in om te bellen aangezien ik zou overstappen naar telfort. Vandaag mijn telfort modem aangesloten en dit is het nieuwe resultaat:
1391042356
Dit alles voor ongeveer 15 euro per maand minder, als het zo blijft dan snap ik niet waarom mensen nog bij KPN blijven. Ik bedoel waar betaal je nu eigenlijk meer voor? In elk geval niet voor de service of stabiliteit van de verbinding....
 
DrWho
Zo dacht ik er dus ook over. Moet je kijken wat je moet betalen voor die 8 mb. En het mooie is dat ze je met gemak die 8 mb kunnen geven dus, maar ze verstikken het. De monteur die bij mij langskwam deed een meting en zag de maximale snelheid die op de lijn stond. dat is de snelheid die ik nu dus heb. KPN gaat doodleuk die 11 mb snelheid terugzetten naar 7 tot 8 mb en rekent daar per maand +/- 15 euro meer voor dan ik nu betaal. Wat mij betreft ben je dan de boel aan het oplichten.

En weer die onzin over de kabeldikte, zoals ik eerder al zei ik heb rond de 10-15 meter goedkope audio kabel als kabel naar de bovenverdieping liggen. Ik krijg de exact zelfde snelheid hierboven als beneden met een rechtstreekse aansluiting, iets wat de monteur ook donders goed wist maar hij moet altijd adviseren het niet te doen omdat het slecht zou zijn, gaf wel aan dat het allemaal onzin was en dat het inderdaad precies hetzelfde kon zijn ook met goedkope kabels.

Netniet als je ze wilt bellen gratis ik heb dit nummer ooit gehad via sms zit een heel aardige kpn medewerker die je zo kan doorverbinden met mensen die wel verstand hebben van wat ze doen. 0800 020 2018
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid gehalveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie