obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
mail sturen vanaf eigen server lukt niet (meer)
RubenKonig
Ik sta voor een compleet raadsel. In het verleden heb ik mijn PC (SuSE linux) al vaker als mailserver ingericht om mijn PHP scriptjes email te kunnen laten versturen. Ik heb onlangs weer geprobeerd om dat voor elkaar te krijgen, maar nu lukt het opeens niet meer. Ik werk met Postfix en laat dat de mail versturen via mail.kpnmail.nl (tot voor kort gebruikte ik altijd smarthost.direct-adsl.nl, maar dat werkte niet, dus probeerde ik nu dit). In mijn logfile vind ik vervolgens dat de mail is verstuurd: "Mar 22 18:45:00 mijnpc postfix/smtp[9678]: D3E71C0DD4: to=, relay=mail.kpnmail.nl[213.75.63.13]:25, delay=0.67, delays=0.24/0.14/0.16/0.13, dsn=2.6.0, status=sent". Maar de mail komt niet aan.
En om de puzzel compleet te maken: Als ik gewoon met mijn email programma email verstuur, gebruik ik dezelfde server van KPN als de uitgaande SMTP server en komt mijn mail wel gewoon aan. Ik snap er echt helemaal niet van. Heeft iemand misschien een idee wat er mis kan zijn?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail sturen vanaf eigen server lukt niet (meer)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
mail adres Planet Internet : 1 02 apr 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Advertentie