obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Netwerk valt uit
nyons
Ik heb een speedouch 780 WL. Mijn laptop draadloos verbonden met de speedtouch. Kan nu gewoon gebruik maken van internet.

De speedtouch middels een datakabel verbonden met mijn JVC Sophisti homecinemaset. Gebruik netwerkpoort 4.

Nu kan ik op de TV naar films muziek etc kijken.

Echter de verbinding verbreekt steeds na 30 minuten. In Vista doe ik dab via het netwerkcentrum netwerkprbleem oplossen en ik kan weer 30 minuten kijken.

Ik heb bijna alles geprobeerd, vaste ip adressen, kanaal vastgezet, firewal uit, noem maar op maar toch blijft het 30 minuten probleem bestaan. Alleen het netwerk valt weg dus niet internet.

Wie helpt me

Alvast bedankt

Harry
 
vdrijver
Je zegt dat je internet wel werkt.Valt je internet ook uit op 30 minuten op de vista pc?Anders zou ik eens naar de instellingen van je JVC Sophisti homecinemaset kijken.Dat de speedtouch steeds na 30 minuten uitvalt vind ik nogal vaag.Misschien staat er wel een sleeptimer in je JVC Sophisti homecinemaset aan.

Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
nyons
Bedankt voor de reactie
Nee er zit geen timer op de JVC bekabeld en rechtstreeks laptop JVC zijn er geen problemen en draait alles naar wens. Echter via de Speedtouch de problemen zoals vermeld. Overigens zijn die problemen er ook als ik de laptop bedraad aansluit met de speedtouch.
Kortom de Speedtouch verbreekt na 30 minuten de verbinding. Na Netwerk herstel in Vista is de verbinding er weer voor 30 minuten.

Ik wacht met geduld op de hulpzame hand.

Harry
 
KaPteiN
Heeft een van beide of beide apparaten een firewall? Als pingen b.v. geblokkeerd wordt dan denkt het apparaat dat er geen verbinding mogelijk is en gaat in de slaapstand.

Als het nu om een pc of laptop ging zou ik zeggen zoek het in de energiebeheer van de netwerkcomponenten. (niet die algemene instellingen voor het beeldscherm) Maar bij een JVC weet ik niet of daar een optie voor in zit en trouwens ook niet of dat in het modem het geval is.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
KPNwebcare2

Quote

KaPteiN schreef:
Heeft een van beide of beide apparaten een firewall? Als pingen b.v. geblokkeerd wordt dan denkt het apparaat dat er geen verbinding mogelijk is en gaat in de slaapstand.

Als het nu om een pc of laptop ging zou ik zeggen zoek het in de energiebeheer van de netwerkcomponenten. (niet die algemene instellingen voor het beeldscherm) Maar bij een JVC weet ik niet of daar een optie voor in zit en trouwens ook niet of dat in het modem het geval is.

Hallo,

Daar ben ik het mee eens, lijkt me een probleem met energiebeheer.
www.kpn.com/webcare
 
vdrijver
In de speedtouch 780 zit geen energiebeheer.de modem staat aan of uit,meer niet.Heb zelf ook een 780 gehad ,die draaide dagen achter elkaar zonder uitval.Er zit geen timer mogelijkheid in,dus zal je het toch in je apparatuur moeten zoeken.
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
KPNwebcare2
hallo,

Nee in de ST780 zit geen energie beheer. Maar in uw Desktop/Laptop wel.
www.kpn.com/webcare
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk valt uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Aansluiting 20 meter van netwerk Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie