obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid ondermaats
lastpost
Beste,

Ik heb sinds enkele dagen ITV+Bellen en internet (Premium) over VDSL(2) en de snelheid is tot nu toe niet om over naar huis te schrijven.

Configuration Mode   Auto
Current UpLink   VDSL
Type   PPPoE
Connection Name   Internet
IP   84.82.212.59
DNS   195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Connection Status   Connected
Disconnect Reason   
Online Duration   2151 sec
Link Status    Connected
Showtime Start   0 days: 0 hrs: 35 min: 54 sec
Modulation Type   VDSL2
Actual Rate (Up/Down)   1519/10255 kbps
Attainable Rate (Up/Down)   1704/10560 kbps
Noise Margin (Up/Down)   9/4.6 dB
Line Attenuation (Up/Down)   52.5/26.4 dB
Output Power (Up/Down)   7.8/13.4 dBm
Data Path (Up/Down)   Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)   8/16 ms
INP (Up/Down)   2/6 symbols
FEC (Up/Down)   6/1600
CRC (Up/Down)   1/0
TPS_TC   G.993.2_Annex_K_PTM
Profile   8b

Ik blijf tot nu toe rond de 10MB hangen, dit terwijl er een maximum snelheid is van 40MB bij dit pakket.
Ik heb begrepen dat de noise rate mogelijk voor problemen kan zorgen, maar in hoeverre kan ik hier iets aan doen om dit te verbeteren?
De aansluiting bevind zich in de woonkamer, verder (oud rijtjeshuis) is er geen aansluiting te vinden op de slaapkamer na, maar dit lijkt me niet de hoofdaansluiting.
Ik heb het omhulsel (kapje) eraf geschroefd om te kijken of er sprake is van corrosie, maar dit is niet het geval en alles zit gewoon goed aangesloten en is getest met verschillende kabels, rechstreeks op het aansluitpunt zonder splitter en indirect met splitter.

De verbinding blijft rond die 10MB hangen en de online tijd wordt eens per dag (vaak in de nacht als er niets aan staat) onderbroken en dan herstart de modem (denk ik) gezien de showtime start periode.

Quote

DSL centrale
Afstand tot centrale 1454 meter
Code centrale Pt
Naam centrale Poortugaal

Bron: BBned.nl

Iemand die me verder op weg kan helpen?
 
edmuziek
Hoi,

Ik zag je bericht staan over je slechte verbinding. Heb je eerder ook internet gehad? Ik begrijp dat je een zgn lasdop als aansluiting hebt http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:AN...qnbT7vlVtg.

Als jij zegt dat op je lasdop alle kabels goed vastzitten, kan het probleem nog in je modem zitten, of bij de KPN. Mijn advies is, bel toch de helpdesk en laat evt een monteur komen. Lees je ook even mijn pb??
 
lastpost
Ik heb eerder internet gehad ja, alleen in een andere woning.
Ik weet dat men hiervoor op deze locatie via coax bij Caiway zat.

De aansluiting is anders trouwens, gewoon een kabel die uit de muur komt en met een aansluiting op dat punt.
2mni0ib
Dit is de aansluiting, ik zie trouwens dat hier 2 kabels op uitkomen en dat lijkt me niet de bedoeling (?), kan dit ook voor problemen zorgen?

De kabels zijn inderdaad meerdere malen opnieuw aangesloten en ook geprobeerd met andere kabels zonder succes.
PB zal ik zo eens lezen, als ik eruit kom waar ik die kan vinden. Grin
 
lastpost
Ik heb die andere kabel die erop aangesloten zat inmiddels weggehaald en de noise rate (down) ging spontaan naar 5,1.



Configuration Mode   Auto
Current UpLink   VDSL
Type   PPPoE
Connection Name   Internet
IP   84.82.212.59
DNS   195.121.1.34/195.121.1.66/0.0.0.0
Connection Status   Connected
Disconnect Reason   
Online Duration   9877 sec
Link Status    Connected
Showtime Start   0 days: 2 hrs: 44 min: 38 sec
Modulation Type   VDSL2
Actual Rate (Up/Down)   1519/14973 kbps
Attainable Rate (Up/Down)   1704/16488 kbps
Noise Margin (Up/Down)   9.1/5.1 dB
Line Attenuation (Up/Down)   55.8/26.2 dB
Output Power (Up/Down)   7.8/13.7 dBm
Data Path (Up/Down)   Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down)   8/16 ms
INP (Up/Down)   2/6 symbols
FEC (Up/Down)   293/24013
CRC (Up/Down)   1/6
TPS_TC   G.993.2_Annex_K_PTM
Profile   8b

Dit zijn de statistieken nu.
 
TokkieTokkie
Correct, je mag geen aftakkingen in je kabel hebben voor het modem.
 
edmuziek
Heel goed dat je de extra kabels hebt weggehaald. Wij hebben in onze woning een vergelijkbare aansluiting en hebben in 2 kamers een PTT aansluiting gehad en nog een zgn ouderwetse kostenteller. Al die aansluitingen veroorzaakte ruis en ook slecht signaal, toen nog bij onze adsl aansluiting. Toen weggehaald en perfect adsl en later een vdsl signaal. Je kunt misschien nog betere kwaliteit krijgen als je je modem direct op de kpn aders aansluit, dus zonder tussenkomst van stopcontact, een stekker en mogelijk nog een splitter. Dit zijn ook nog verliezen die van invloed kunnen zijn. Smile
Gewijzigd door edmuziek op 11 februari 2011, 22:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid ondermaats', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie