obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
probleem met modem Thomson TG789VN
anton100
Goedemorgen,
Zijn alle relevante gegevens.
Is nu bijna 3 weken dat ik heb dit modem ontvangen.
Modem is:Thomson TG789VN
Alles werkt normaal allen de ip telefoon niet.
model is Siemens: c475ip.
Ik kan wel met deze telefoon binnenkomende gespreken voeren,maar niet naar buiten bellen als internet telefoon wel als gewoon telefoon its langer drukken op de knoop en ik heb via KPN verbinding.
Is wel mogelijk naar instellingen te komen en eventuele te veranderen,maar ik weet niet hoe moet.
Om in de modem te komen ik heb geen password nodig(ik denkt zo).allen de internet: http://192.168.2.254/cgi/b/games/ov/?be=0&l0=3&l1=4,
En daar moet dan verandering aan brengen maar hoe geen idee.

Zo als ij zie is groot lijst met info,hopelijk kan ij iets uithalen.
Ik hoor nog van jullie
Groeten,
AM
Gewijzigd door Codemeister op 21 januari 2011, 18:14
 
Codemeister
Ik heb alle overbodige informatie even weggehaald.

Met betrekking tot je probleem: ik heb geen idee wat je bedoelt. Wat is nou exact het probleem?
 
anton100
Ik heb wel 3 jaren met Siemens SX551 geen probleem met deze telefoon.
Mij probleem is dat sinds 3 weken heb ik nieuw modem Thomson TG789VN,dat wel kan internet, bellen maar niet kan bellen met mij telefoon van Siemens C475 IP waneer wordt aangesloten op de modem krijg de melding op mij telefoon dat Sip Registratie is mislukt!!
Ik heb provider :Voip Discount en als Sip registratie:Sip discount.
Mij vraag is komt van de nieuwe modem dat geen porten zijn open?
Ik heb verschillende keer gebeld en de antwoordt is dat de probleem wordt niet door KPN ondersteunt.

Groeten,
am
 
Codemeister
De firmware blokkeert dergelijke opties, het is niet mogelijk de telefoon te gebruiken op de Thomson.
 
anton100
En mij vraag: is mogelijk te firmware te deblokkeert? Of wanneer naar KPN bellen voor nieuw.
Is geen andere optie om de porten te openen?
Misschien met onderstaande meer info voor u.
Omdat ik zie wel fysiek mij telefoon op mij thomson.:

1
Thuisnetwerk



Wireless:
voipdiscount



rodos-b0d64aa2a




Ethernet: c475ip




Telefonie:
Telefoon 1


Telefoon 2



2
voipdiscount


Informatie



Status: Actief


Type: Phone



Addressering



Fysiek adres: 00:0d:f0:3c:17:75


Toewijzing IP-adres: Statisch


IP-adres: 192.168.2.2



Verbinding delen
Dit apparaat heeft geen spel of service toegewezen gekregen.



Kies een taak ...

Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen



3

c475ip


Informatie



Status: Actief


Type: Phone



Addressering



Fysiek adres: 00:01:e3:b1:7e:e1


Toewijzing IP-adres: DHCP


IP-adres: 192.168.2.1


Gebruik steeds hetzelfde IP-adres: Ja


DHCP-leasetijd: Oneindig



Verbinding delen
Dit apparaat heeft geen spel of service toegewezen gekregen.



Kies een taak ...

Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
Gewijzigd door anton100 op 22 januari 2011, 18:42
 
terpie
Of het volgende voor andere sip gebruikers handig kan zijn weet ik niet maar ik kan nu weer (bijna normaal) via voip / sip bellen.

Na overgang op KPN glas heb ik serieuze problemen met de bijgeleverde experia box. Ondanks de toezegging dat voip (voipbuster) normaal zou werken blijkt dit niet het geval te zijn. Het modem blokkeert namelijk poort 5060 (wordt door KPN zelf gebruikt voor zijn eigen voip, en KPN weigert hier uiteraard iets aan te doen). Ik heb voorlopig de volgende work-around gevonden. Via een sip proxy (www.sippp.com) kan ik nu naar buiten via een andere poort. Wel moeten dan de nodige instellingen in de experia box worden gemaakt (en in het voip device, in mijn geval een sipura box). Ik ga nu via poort 5900 naar de sip proxy die de connectie naar voipbuster weer netjes via poort 5060 opzet.
Nadelen zijn er ook: bij www.sippp.com betaal ik nu 15$ per 3 maanden. In het verleden heeft de sippp proxy er wel eens enige tijd uitgelegen, maar zelf heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad. Bij voipbuster had ik overigens nog problemen dat de Fair Use Policy overschreden werd (niet meer dan 5 uur gratis bellen per week, gecontroleerd op ip-adres). Daar de proxy ertussen zat werd det door alle proxy gebruikers samen snel opgesoupeerd. Dit probleem lijkt inmiddels opgelost. Ik bel nu alweer 3 weken gratis, maar met de overschreden FUP was het altijd nog goedkoper dan via KPN, om maar niet te spreken over het buitenland...

Groeten
Terpie
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met modem Thomson TG789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Advertentie