obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Overstappen? Vergeet het maar
knsm-eiland
Vorige week viel er een glanzende folder van Glashart in de bus in het Oostelijk Havengebied in Amsterdam.

Ronkende taal over keuze's, nieuwe mogelijkheden, kortom, het beloofde land.

Nu heb ik al sinds het prille begin ftth (glasvezel tot in de meterkast) van GNA (Glasvezel Netwerk Amsterdam). Na wat aanloop problemen en 3x van provider gewisseld te zijn (de eerste gaf er zelf de brui aan) ben ik nu redelijk tevreden met Concepts ICT. Snelheid is goed, maar ik miste iets. En ik wist ook wat!

HDTV. Geen van de eerste aanbieders op GNA kon HDTV bieden, allemaal hebben ze een (verplicht) contract met BBNed (is recentelijk overgenomen door Tele2). En er zijn geen plannen om dat te veranderen.
Maar de folder zegt wel dat het kan. Na wat onderzoek bleek dat alleen KPN dit aanbiedt in Amsterdam.

KPN, een bedrijf waarvan ik dacht, hoopte en mij voorgenomen had nooit meer iets mee te maken te hoeven hebben. Er zijn meerdere aanbieders van HDTV in Nederland, maar die mogen er hier kennelijk niet op.
KPN is berucht om zijn slechte service en de digitale streams van hun interactieve TV zijn de meest afgeknepen (MB/sec) in Nederland.
Maar ja, ik wilde toch HDTV hebben, dus in godsnaam maar doen dan.

Het is mogelijk om niet geheel in hun klauwen te vallen, want een andere aanbieder van HDTV in Amsterdam bleek Tweak te zijn (complimenten aan de klantenservice!). Welisiwaar met KPN streams, maar Internet leveren ze zelf. Dus ik vraag het product 50 MB aan. Ik had liever R+ 50 gehad, maar zoals gezegd dat kan niet.

Door schade en schande wijs geworden zegde ik mijn oude ISP nog niet op. En wat blijkt nou. De helpdesk van Tweak vertelde mij dat er een kink in de KPN kabel zit (waarom verbaast mij dat niet??)
KPN accepteert alleen een lege Genexis(glasmodem). Je moet eerst je oude ISP opzeggen, die geeft dan de glaskabel naar jouw huis vrij en dan pas neemt KPN de aanvraag "in behandeling".
Dus je zit dan vier tot zes weken (als je geluk hebt, en ga maar eens op een KPN forum kijken hoeveel klanten "geluk hebben" :/ ) dan heb je daarna weer een aansluiting. Dus van een dag of twee ongemak, laat staan een naadloze overgang is geen sprake.
Heerlijk, van die negentiendeeeuwse toestanden op een eenentwintigsteeeuws medium!

Leuke folder ook, Glashart!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen? Vergeet het maar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Toch maar hier vragen, qnap upnp Hardware instellingen : 2 08 nov 2014
TG789vn alleen maar 802.11/b/g 54mbps WiFi : 8 14 jan 2013
NAT 2 en UPnP ingeschakeld maar MW3 NAT STRICT Hardware instellingen : 4 01 jan 2013
Wel verbinding met Experia box maar geen internet WiFi : 2 01 sep 2012
Advertentie