obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
poort 5000 openen geeft problemen op sx551
koste038
Sinds kort heb ik een Synology DS209 NAS en die wil ik ook graag vanaf het internet kunnen bereiken.
Vorige week zondag heb ik daarom poort 5000 geforward.
Sinds ik dat had gedaan, lag maandag, dinsdag , woensdag en donderdag ochtend mijn IPB + iTV er uit.
Donderdag heb ik de poort weer dicht gezet en de boel bleef weer gewoon werken.......

Ik maak gebruik van een Experiabox van Siemens, type SX551.
Zijn deze problemen herkenbaar met deze Experiabox, of doe ik zelf iets niet goed?

Iemand een tip?

Bij voorbaat dank.
Ad
 
koste038
Ik heb niet veel verstand van forwarden, maar de tweede poort die de NAS kent is poort 80.
Ik lees echter overal dat dat een typische poort voor hackers is.
Kan ik nu zeggen dat ik interne poort 80 doorzet naar externe poort 2500 bijvoorbeeld?

Of is er een slimmere manier?
 
Codemeister
Poort 5000 wordt gebruikt voor UPnP en Backdoor Setup binnen de Experia Box. Dit veroorzaakt je probleem. Poort 80 wordt gebruikt voor HTTP. Dit houdt in principe in dat je via deze poort webpagina's opvraagt. Deze staat in vrijwel alle gevallen open, tenzij nadrukkelijk gesloten.
 
Shiro

Quote

Codemeister schreef:
Poort 5000 wordt gebruikt voor UPnP en Backdoor Setup binnen de Experia Box. Dit veroorzaakt je probleem. Poort 80 wordt gebruikt voor HTTP. Dit houdt in principe in dat je via deze poort webpagina's opvraagt. Deze staat in vrijwel alle gevallen open, tenzij nadrukkelijk gesloten.
poort 80 is bij mij gesloten en ik heb de thomson gateway TG787v
 
Codemeister
Toch staat poort 80 open, anders had je nu geen internet. Ik kan niet verklaren waarom de Experia Box laat zien dat 'ie dicht is.
 
neol3108
ik heb de gigaset sx551 ik wil poort 25565 open zetten maar het lukt niet
wie kan helpen
SadCoolAngryWink

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 24 2012 19:51:32:
dat heb ik ook met de zelfde poort maar het mislukt telkens.
Gewijzigd door neol3108 op 24 juni 2012, 19:51
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poort 5000 openen geeft problemen op sx551', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
KPN geeft klanten eenmalig EU bundel KPN Nieuws : 2 10 jul 2016
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Advertentie