obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Download snelheid
Gesys
Hallo,
Vorige week is mijn oud 3 mb planet abonnement naar een 8 mb "Internet Extra" abonnement van KPN omgezet.
Bij het 3 mb abonnement had ik een download snelheid van gemiddeld 2,3 Mbps. Nu bij het 8 mb abonnement meet ik nog altijd de zelfde lage snelheid.
Volgens KPN ligt dit aan mijn pc. Mijn speedtouch 510 geeft bij "System Information – Service Info" bij Bandwidth up/Down de volgende waarden: 960 / 7616. Volgens KPN betekend dit dat bij hun alles goed is.
Via een draadloos accespoint zijn nog 3 pc’s aangesloten en ook hier geen snelheids verhoging. Mijn eigen pc is direct via een ethernet kabel aan het modem aangesloten.
Zelfs als het aan mijn pc zou liggen dan moet er toch eigenlijk wel iets merkbaar zijn, van 3 naar 8 mb is meer dan een verdubbeling.

Waar kan dit aan liggen? Is mogelijk mijn speedtouch 510 de boosdoener?
 
KPNwebcare2

Quote

Gesys schreef:
Hallo,
Vorige week is mijn oud 3 mb planet abonnement naar een 8 mb "Internet Extra" abonnement van KPN omgezet.
Bij het 3 mb abonnement had ik een download snelheid van gemiddeld 2,3 Mbps. Nu bij het 8 mb abonnement meet ik nog altijd de zelfde lage snelheid.
Volgens KPN ligt dit aan mijn pc. Mijn speedtouch 510 geeft bij "System Information – Service Info" bij Bandwidth up/Down de volgende waarden: 960 / 7616. Volgens KPN betekend dit dat bij hun alles goed is.
Via een draadloos accespoint zijn nog 3 pc’s aangesloten en ook hier geen snelheids verhoging. Mijn eigen pc is direct via een ethernet kabel aan het modem aangesloten.
Zelfs als het aan mijn pc zou liggen dan moet er toch eigenlijk wel iets merkbaar zijn, van 3 naar 8 mb is meer dan een verdubbeling.

Waar kan dit aan liggen? Is mogelijk mijn speedtouch 510 de boosdoener?


Hallo,

Wilt u zo vriendelijk zijn om even uw persoonlijke gegevens te mailen naar webcare@kpn.com
Dan kijk ik het voor u na. Misschien dat ik er een andere oog op kan werpen.
www.kpn.com/webcare
 
Gesys
Met dank aan het KPN Webcare team is duidelijk geworden
waar het probleem ligt en zal het binnenkort verholpen worden .
 
vdrijver

Quote

Gesys schreef:
Met dank aan het KPN Webcare team is duidelijk geworden
waar het probleem ligt en zal het binnenkort verholpen worden .


Zou je het probleem en oplossing hier neer kunnen zetten.dan kunnen andere mensen hier weer van leren cq rekening mee houden.Nu is het voor de andere mensen een onduidelijk verhaal.

bvd,

Vince
Fritzbox fon 7170,1 fonera + buitenantenne, 3 com 16 poorts 10/100 switch, xs4all only light 1/8 via kpn bitstream,voip via xs4all, 1 2003 server,3x pc ,1 asus eee pc en 1 laptop,conceptronic ch3snas + 2 x640 Gb ata 300/32 mb
 
Gesys
Natuurlijk, geen probleem.


KPN heeft de ""Downstream Actuele Bitrate" wel al aangepast (zichtbaar in systeem info modem) maar de "Downstream Contract Bitrate" is nog niet. Dit zal de komende dagen gebeuren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Download snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Advertentie