obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn en online PC gamen
GroeneAppel
Goeie dag

Ik kamp zelf nu ook al ongeveer een jaar met hetzelfde probleem. Ik ben niet in staat om servers van online games te joinen. Of ik kom wel in de server maar verlies mijn verbinding met de server binnen een minuut.t. Of de map laad gewoon nooit: bij source games blijft de laadbalk bij "sending client info" hangen. Tevens verlies ik op willekeurige momenten de internet verbinding in huis gewoon helemaal voor een minuut of 5.

Het probleem vind plaats met bijna alle games. Hier vallen alle source games onder (Counter strike, Team fortress 2 etc) Maar ook Killing Floor en Supreme commander (Supcom werkt peer 2 peer) laten het afweten. Raar genoeg werken mmo's vaak well. En ook lijkt het spel Mount and Blade: Warband prima online te werken.

Ik heb de nieuwe firmware update binnen, alleen heeft deze niet geholpen. Ik heb ook de benodigde poorten open gezet. Alleen wanneer ik de tool van http://portforward.com gebruik om te kijken of de ports werkelijk waar open zijn. Blijkt het dat de UDP ports nooit open zijn. Tevens kan het programma niet naar mijn router "pingen" UPnP staat aangekruist.

Verder loopt er geen directe kabel van mijn router naar mijn PC. Maar maak ik gebruik van de Hispeed85 Devolo Homeplugs. deze zijn direct op het lichtnet aangesloten.
Ik vroeg mij dus af wat het probleem zou kunnen zijn. Want ik heb naar mijn idee nu toch echt alles gedaan wat mogelijk was. Ik had ook al gelezen dat andere mensen geen problemen schijnen te hebben wanneer het komt tot online pc gamen.

router
 
BigBertha
Geen problemen? Dat heb je dan waarschijnlijk verkeerd gelezen. Iedereen heeft problemen met Online gamen via de Thomson tg789vn! Ik zelf ook. Dus als iemand een oplossing weet zou ik dat graag horen.

Als iemand interesse heeft, ik weet wel hoe je van NAT Type 3 naar 2/1 kan. Maar bijvoorbeeld in Black Ops weet ik niet hoe je van strict moet afkomen.
 
Codemeister
Helaas moet ik je teleur stellen. Er is geen permanente oplossing bekend voor het 'port forwarding'-probleem. De nieuwste firmware verhielp de recente bugs niet.
 
GroeneAppel
Dat is erg jammer om te horen.
Ik heb gehoord en gelezen dat KPN ook andere routers heeft (de Experiabox Arcadyan)
Leiden deze routers ook aan dezelfde problem? zo nee, is het mogelijk zo een router aan te vragen?
Gewijzigd door GroeneAppel op 31 januari 2011, 22:41
 
BigBertha
Er is de ZTE modem, maar die is vrij nieuw. U zou het kunnen proberen. Kunt u mij op de hoogte houden?
 
Codemeister
Er is nu ook een modem met de naam 'Arcadyan' die beter werkt qua 'port forwarding', maar helemaal opgelost is het (nog?) niet.
 
potter5777
maar werkt dat andere modem beter voor gamen of niet???
want met die zuig 789Vn kan ik niks que gamen
 
BigBertha
De ZTE heeft volgens kpn geen tot zo goed als geen mankementen
 
potter5777
werkt die ook met IPB?
 
BigBertha
De ZTE heeft geen problemen meer met portforwarding. dus als je goed de poorten open zet dan moet het lukken; Ik ga binnekort bellen naar kpn dat ik de ZTE modem wil.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn en online PC gamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
H220N kpn glasvezel nog steeds niet normaal kunne gamen ps3 Helpdesk : 10 09 feb 2014
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
Advertentie