obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Arcadyan & VPN
Marietje
Ik heb deze week van KPN een nieuwe modem (Arcadyan) ontvangen. Tot mijn spijt kom ik er nu achter dat een aantal dingen niet meer werken. Allereerst werkt mijn VPN verbinding niet meer. Nu heb ik een aantal maal met de KPN helpdesk gebeld. Allereerst hebben ze mij poort 1723 open laten zetten in de Windows firewall. Helaas bleek dit niet afdoende. De laatste medewerker die ik sprak vertelde mij dat ze VPN via de nieuwe modem niet meer ondersteunen. Het moet via modemsettings wel mogelijk zijn maar de helpdesk mag hierbij niet helpen. Nu ben ik echt een leek op het gebied van computers en verbindingen daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Wie o wie weet wat ik voor settings in de modem ik moet zetten? Hieronder wat gegevens.

Besturingssysteem: Windows XP
Firewall: Windows
VPN: Cisco versie 5.0.03.0530
VPN Transport: IPSec over UDP

Verder gebruik ik een dataplug (Alecto) om het signaal via het electriciteitnetwerk naar mijn desktop op zolder te laten gaan. Deze dataplug lijkt ook niet meer te werken. Volgens een KPN helpdeskmedewerker kan het zo zijn dat de Arcaydan de Alecto dataplug niet ondersteunt. Weet iemand of dit klopt? Laatste issue is dat alle sites die betrekking hebben op Intranet van mijn werk foutmeldingen geven terwijl internet wel werkt. Wellicht is er iemand die hier iets meer over weet?
 
Codemeister
VPN: werkt niet. Zeer beperkt ingeschakeld in deze Experia Box.
Dataplug: werkt mogelijk niet. Slechts heel weinig merken worden ondersteund.
 
freek87
Werk je draadloos met je VPN? Ik hoor dat dat vaak problemen geeft. Een desktop hier, die ook Cisco 5.0 als VPN client heeft, werkt prima met de Arcadyan box. Mijn laptop, met een Checkpoint SecureClient komt er draadloos vaak niet doorheen (soms wel). Het helpt als ik daar bij de instellingen "Support IKE over TCP" uit zet, en "Force UDP encapsulation" op aan zet... (ze stonden allebei aan). Dan gaat het meestal goed. Het is een vreemde zaak.
 
Codemeister
Dit topic is ruim een maand oud, dus gaat op slot.
 
Marietje
Als ik mijn laptop gewoon aan de kabel leg doet alles het, dus ook mijn VPN. Na eindeloos veel bellen en 3 brieven aan de heer Middeldorp was ik inmiddels begonnen met een ingebreke stelling. Gelukkig heb ik de ingebreke stelling niet meer hoeven sturen want een daadkrachtig persoon bij de afdeling klantreacties heeft mijn klacht opgepakt en binnen 4 dagen was het probleem verholpen. Zij heeft gratis een monteur langs laten komen.

Uiteindelijk heeft de monteur gewoon een oud modem teruggehangen want de enige verklaring voor het niet werken van mijn draadloze verbinding was volgens hem dat mijn laptop niet compatible was met het nieuwe modem. Mocht dit al het geval zijn dan vind ik dit echt waanzinnig. Ik heb een laptop die ongeveer 2 jaar oud is. Van mijn werk krijg ik elke 4 jaar een nieuwe. Maar goed voor nu ben ik geholpen.....nu maar hopen dat deze modem een tijdje blijft werken!!
 
Codemeister
Dat blijkt maar weer, de nieuwe reeks modems is niet altijd compatibel met programma's en/of hardware. Fijn om te horen dat het nu wel werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Arcadyan & VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
sip server arcadyan vgv7519 Eigen telefoon netwerk : 31 28 jun 2015
iRadio via AV Receiver met UTP gekoopeld aan eXperia Arcadyan box KPN Glasvezel diensten : 10 05 okt 2014
WIFI Arcadyan VGV7519 & Engenius ECB350 WiFi : 14 07 aug 2014
WIFI experiabox Arcadyan ARV7519 tablet werkt niet. WiFi : 1 25 jul 2014
Net 1 week Kpn Arcadyan ARV7519, Xbox live werkt nauwelijks.. KPN Internet Storing : 19 16 mei 2014
Advertentie