obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
adsl snelheid stort in
cor maus
sinds kort heb ik een adsl contract bij KPn basis en bellen. De snelheid valt echter steeds drastisch naar beneden . Als ik een snelheidstest doe via Speedtest of via Speednet kan ik zien dat de snelheid goed begint met ca. 7 Mb maar al snel naar beneden gaat gaat naar ca. 5 Mb. Ik moet niet wagen om een nieuwe test te doen want dan valt de snelheid al snel terug naar soms 2 Mb. De helpdesk test dat mijn snelheid tot aan het modem ( experiabox) 7.9(Mb) is. Ik had enige twijfel aan de bedrading naar de computer, maar een test op mijn laptop ( draadloos) geeft dezelfde zwakke resultaten.
Kan dit probleem veroorzaakt worden door een slecht werkende experiabox?, of moet ik wellicht elders zoeken.
 
Codemeister
Zou je de gegevens van deze URL: http://dsldevice.lan/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=2&l1=0 - willen plaatsen?
 
cor maus
THOMSON SpeedTouch 780



en nl



SpeedTouch
Breedbandverbinding
Toolbox
Telefonie
Sip-server
Delen van spelen & toepassingen
Inbraakdetectie
Gebruikersbeheer
Thuisnetwerk





Help


Home > Toolbox > Externe hulp






--------------------------------------------------------------------------------

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie


Actief: 4 dagen, 20:24:59

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.030 / 7.994

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 184,20 / 1,71

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,0 / 6,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 17,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 9 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.239

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 24 / 0
 
Codemeister
Dat ziet er prima uit, draadloos en bedraad geven dezelfde resultaten? Zo ja, volg de onderstaande stappen:

1) Open je browser en ga naar http://dsldevice.lan/cgi/b/_wli_/cfg/...l1=1&name=
2) Kies bij 'Kanaalselectie' voor 'Handmatig'
3) Kies bij 'Kanaal' voor '11'
4) Druk op de button 'Toepassen'

Het internet (draadloos) KAN vervolgens voor korte tijd onbereikbaar zijn (maximaal een minuut). Mocht je geen verbinding meer krijgen, zoek dan op je computer naar draadloze netwerken en maak handmatig verbinding met het betreffende netwerk.

Werkt de bovenstaande methode nog niet, gebruik dan kanaal '5' bij stap 3. Succes!
 
cor maus
bedankt voor de tip, maar het geeft geen resultaat. De eerste twee tests die ik vanochtend deed waren prima. ca, 6.88Mb, maar de derde test gaf 1.5 Mb. Een volgende test gaf 4,88mb
Het lijkt wel of de zak moe wordt. Ik heb het kanaal maar weer terug gezet naar 6.
Zou het ook kunnen zijn dat er iemand anders ook gebruikt maaakt van mijn verbinding zogauw ik even on line ben? Deze testen vanochtend waren overigens via de bedrade verbinding.
 
Codemeister
Dat lijkt me niet, maar je kunt altijd je WiFi-wachtwoord wijzigen zodat je zeker weet dat je de enige bent die er gebruik van maakt. Eventueel kun je het modem een reset geven.
 
cor maus
het lijkt langzaam of ik geen andere mogelijkheid meer heb dan een harde reset van het modem. In het log van het modem is regelmatig sprake van ingrijpen van de firewall. Kan dit eventueel ook de problemen veroorzaken?
 
Codemeister
Kun je die log eens of hier plaatsen of in een PM naar me sturen?
 
cor maus
ik heb de log gestuurd, maar tot mijn niet geringe verbazing geven alle testen vanmiddag 6.88Mb Download en 0.84 Upload.
Is er dan toch iets in de centrale gebeurd?
 
Codemeister
Je log is prima in orde.
Heb je in de tussentijd een reset gegeven? Wie weet heeft dat gewerkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl snelheid stort in', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Advertentie