obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)
KaPteiN
Dit is de beschrijving van B0untyy om admin toegang te krijgen in de Experiabox.

Beste SpeedTouch 780WL gebruikers (Zwarte Experiabox)

Ik ben heel blij om te zeggen, dat het mij gelukt is om ROOT access te krijgen in de router
Hieronder zal ik het stap voor stap uitleggen. Ik ben hiermee bezig geweest vanaf gisteren 19:00 t/m 02:30 ongeveer.
Toen ik zag dat het was gelukt, werd ik bijna gek van blijdschap en ik wil jullie graag van dezelfde problemen afhelpen.

Wat heb je nodig?

-Mozilla Firefox met de extensie: WebDeveloper Toolbar.
-KPN Herstelsoftware
-Enig vertrouwen in mij (Screenshot onderaan de pagina.)
-GEKABELDE verbinding met de router. (DRAADLOOS WERKT NIET).

TIP !! - Probeer eerst te beginnen met Deel 2... Als dat niet lukt i.v.m. admin toegang, ga dan verder met Deel 1.
Als je aan Deel 1 gaat beginnen, wees er dan zeker van dat je de herstelsoftware van KPN hebt gedownload, zonder deze herstelsoftware is je Experiabox op geen enkele manier meer te herstellen behalve met de installatie CD.

Deel 1 Voorbereiding:
2. Geef je Experiabox een SuperReset zodat het power lampje rood blijft.
Dit doe je door via http://192.168.1.254/ de fabrieksinstellingen terug te zetten en in het midden van het proces hem uit te doen.
3. Haal de DSL, (en eventueel de PTSN) en de Phone kabels eruit. En zet hem aan terwijl de reset-knop ingedrukt is.
4. Wanneer het POWER lampje rood blijft en het Ethernet lampje langzaam knippert ben je er klaar voor.
5. Start de KPN Herstelsoftware en volg de stappen, zodra je bij een wachtwoord scherm drukt, druk je Annuleren. (Firewalls uit)
6. Ga direct verder met Deel 2.

Deel 2 Root user account aanmaken:
1. Ga naar http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/ en verander het wachtwoord. (Oude wachtwoord is niets)
2. Ga naar http://192.168.1.254/cgi/b/bandr// (Laat die // staan). Probeer daar een Reservekopie te maken en plaats het op het bureaublad.
3. Verander de naam van het bestand naar 'user.ini'
4. Open het bestand 'user.ini' met kladblok en zoek naar 'mlpuser.ini'.
5. Je zal dan zoeits hebben gevonden:

Quote

[ mlpuser.ini ]
add name=_DEV_112135AC1395FC98 password=_CYP_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e role=KPNUser hash2=f3566bfcffe84ac7e1cc986913e2f6b8 defuser=enabled
add name=_DEV_6DCE3D0E24963554BA4513BC5A19520E password=_CYP_5c22630cae4b9ecf93ebde89a71b7884 role=upgrade hash2=8e3a7f7ba0f0ffe9f9b21582953b537e


(De eerste is het gewone account, de 2e is het kpn upgrade account, er is geen account met root rechten, dus wij gaan die aanmaken)

6. Verander KPNUser in SuperUser en voeg deze regel eronder aan toe:

Quote

add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9


Je zal dan dit krijgen:

Quote

[ mlpuser.ini ]
add name=_DEV_112135AC1395FC98 password=_CYP_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e role=SuperUser hash2=f3566bfcffe84ac7e1cc986913e2f6b8 defuser=enabled
add name=_DEV_6DCE3D0E24963554BA4513BC5A19520E password=_CYP_5c22630cae4b9ecf93ebde89a71b7884 role=upgrade hash2=8e3a7f7ba0f0ffe9f9b21582953b537e
add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9


7. Sla het bestand op. En ga verder met deel 3

Deel 3 Aangepaste configuratie terugzetten:
8. Start FireFox en ga weer naar http://192.168.1.254/cgi/b/bandr//
9. Druk op de 'WebDeveloper Toolbar' op 'Diversen -> Bewerk HTML'
10. Zoek naar deze regel: action="/cgi/b/restore/" (precies zoals het er staat, mét de ")
11. Verander: action="/cgi/b/restore/" in action="/cgi/b/restore//"
12. Druk op dat kleine groene pijltje. (Waar als je je muis op houdt er 'Pas toe' komt te staan.
13. Druk in het scherm op 'Bladeren' en selecteer het 'user.ini' bestand.
14. Druk op 'Nu configuratie herstellen...'
15. Hij zal beginnen met herstellen.
LET OP! : Je internetverbinding valt even weg omdat de router zichzelf moet herstarten.
16. Wanneer je de verbinding terug hebt is de router klaar om via TelNet of FTP binnen te komen met het account:

Username: rootuser
Password: su


(Dit wachtwoord kan je later uiteraard veranderen.)

Deel 4 Met je router verbinden via Telnet (niet nodig):
Het beste is om met het root account via CLI te werken in Telnet...
Daarvoor gebruik ik PuTTY, en de CLI-commando's die in DIT PDF-document staan.

Hoe open je Telnet:

1. Start PuTTY en klik op het rondje van Telnet.
2. Vul in die balk in: 10.0.0.138
3. Druk op 'Open'
4. Inloggen met:

Username: rootuser
Password: su


5. Wanneer ingelogd kan je alle CLI commando's gebruiken.

Dat was het.
Ik hoop dat het jullie lukt en dat jullie van de problemen af zijn na volledige toegang tot de router.
Nadat ik zelf heel veel tijd heb verspild om op de site te zoeken naar een oplossing voor dit of een wachtwoord, ben ik toch maar zelf eraan begonnen. En deze informatie moet ik van mezelf wel delen met u aangezien er toch eens iemand met een oplossing moet komen niet?

Graag reacties op deze tutorial van mij.

Groetjes en veel success, Rowan.

Telnet%20screenshot


Deze screenshot is door mij gemaakt in Ubuntu Linux. Het zijn 2 screenshots maar ik heb ze even onder elkaar gezet want dat lijkt mij makkelijker om te zien.

Toolbox-Met-SuperUser-Rechten


Deze screenshot is ook door mij gemaakt in Ubuntu Linux.
Deze screenshot laat de mogelijkheden zien die er voor jou in de Toolbox zijn wanneer je SuperUser bent.


Met toestemming overgenomen en met dank aan B0untyy voor het ontdekken van deze procedure.
Bron: ADSLGG

Noot van dit forum; uitvoeren procedure is voor eigen risico!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
John
Hoi!

Je bent een genie, het werkt perfect!
Alleen na contact met dsl reset het modem zich weer naar de standaard settings, hoe kan dit?
Heb al 10 keer de user.ini teruggezet, werkt tijdelijk maar dan weer de oude settings!
HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!

Groet John
 
debugdevil
hallo,

ik heb hier een oplossing voor, ben bezig met een aangepaste tutorial,
ik zal hem zo spodig mogelijk plaatsen.
ik heb nu namelijk al een week lang root acces Grin
 
John
Hoi Debugdevil!
Dat zou super zijn! Alvast bedankt!
De reden dat ik het nodig heb is dat mijn 780 vinkjes
van het wifi gedeelte spontaan weer uitzet waardoor mijn
iphone niet goed meer werkt over wifi, KPN kon hier niks aan doen, na veel gezeur een andere 780 gekregen maar die doet hetzelfde, misschien dat dit door updaten komt, ik weet het niet, maar het is heel vervelend!
Ben benieuwd of het gaat werken!
Success JohnSmile
 
jandeb
Beste allemaal die het is gelukt,
ten eerste wil ik Kaptein en BOuntyy bedanken voor al het werk, ik kom er alleen niet doorheen.
mijn probleem zit in stap 2.
bij het eerste punt, waar ik mijn wachtwoord moet wijzigen, als ik naar "cgi/b/users/ov ga, dan kan ik daar geen wachtwoord wijzigen. ik kan dan wel naar de toolbox en bij gebruikersbeheer mijn wachtwoord wijzigen, maar dan begint hij te zeuren over gebruikersnamen en wachtwoorden, ook als ik stap 1 heb gevolgd.

mijn probleem zit dus of in stap 1 of in stap 2.
stap 1 gaat volgens mijn goed, want ik had mijn WLAN in de experiabox beveiligd met WEP ivm nintendo DS, maar na het volgen van stap 1 staat de beveiliging aan op WPA-PSK, dit zal wel standaard zijn na herstellen met kpn software ??

Kan iemand mij vertellen waar ik de fout in ga, of staat er al ergens de nieuwe aangepaste tutorial van debugdevil

alvast bedankt.
 
Raoul
Hoi,

Deze manier werkt ook op de 780i WL?
Denk het wel he? Smile
Gewijzigd door Raoul op 04 mei 2009, 20:57
 
evoluon
De hack heeft nu een paar manden goed gewerkt bij mij. Helaas heeft kpn nieuwe firmware uitgebracht (7.4.5.1) waardoor de hack niet langer werkt. De hack was gebaseerd op het feit dat je je configuratieinstellingen kon downloaden en uploaden door een extra '/' achter '192.168.1.254/cgi/b/bandr/' te plaatsen. Deze bug is geplet in de nieuwe firmware.

Nu is het mogelijk om dit te omzeilen door te downgraden naar oudere firmware. Echter zodra je de DSL lijn weer aansluit op je modem, zal kpn de firmware meteen upgraden. Daarnaast verwijderen ze alle instellingen en gebruikers, je bent dus weer terug bij af Sad

Als iemand een oplossing heeft ben ik dankbaar.

Ik wil namelijk de firewall, de dhcp en de dns van de modem uitzetten. Daarnaast wil ik statische ARP entries toevoegen zodat mijn computers op afstand kan inschakelen.
Gewijzigd door evoluon op 07 juli 2009, 23:09
 
terracide
je kan gewoon de originele thompson firmware erin flashen, en daarna de kpnherstel software draaien. En daarna werkt de hack wel.
je moet originele firmware even in een hexeditor aanpassen. Er moet "KP" staan op dit adres:

firmwaree

als je dat hebt gedaan dan zal de firmware compatible zijn. Flashen op eigen risico... bij mij ging het niet helemaal goed, maar nadat ik daarna ook de KPN herstel draaide had ik toch de thomsonfirmware met de KPN instellingen. Die ik daarna heb verwijderd en de configtool gedraaid (ik heb geen KPN)
als je kpnupdate user ook verwijderd kan KPN helemaal niets meer updaten aan je modem.

firmware2
Gewijzigd door terracide op 04 augustus 2009, 11:09
 
KPNwebcare1
LET OP !!!

KPN ondersteund wat hier in het forum genoemd word niet,
evt problemen na flashen telefoon etc. etc. worden niet door KPN opgepakt.
 
John
Hoi allemaal,

Welke firmware versie je ook hebt, deze procedure werkt altijd en zal de box weer ORIGINEEL maken!!!!!
Niks moeilijk gedoe met JTAG pluggen wat nog blijkbaar niemand is gelukt.
Dit is een beknopte beschrijving voor insiders, omdat ik het toch wilde delen.
Zorg eerst dat je een aangepaste user.ini terug kan zetten zoals hierboven beschreven.
Lukt dit helemaal niet, flash de modem dan eerst met de aangepaste Thompson firmware zoals hier ook beschreven.
Dit gaat niet goed, maar inderdaad daarna weer met de herstelsoftware ben je ver genoeg om de aangepaste user.ini wel in je modem te zetten.
Tijdens de hele procedure trek je de dsl plug uit je modem.
Daarna zet je de modem weer in kernelmode en draai je de configtool van de Thompson website.
Deze zal nu NIET meer zeuren dat het modem password protected is en het modem helemaal origineel maken.
Daarna ben je administrator en kan je doen wat je wil, mocht je problemen hebben met bepaalde instellingen.
WAARSCHUWING:
Na deze procedure kan de KPN je modem NOOIT niet meer bereiken en updaten.
Dit is puur als educatie bedoeld, KPN zal dit niet ondersteunen.
Alle pogingen voor eigen risiclo.

Veel plezier,
ShadowfoxGrin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie