obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid halvering door DLM geneuzel
Danny2010
Hier even mijn ervaringen,

Sinds een aantal weken was mijn snelheid op mijn premium abbo terug naar 10112 down en 901 up.
Jaren met verschillende modems, ex-planet en sinds lange tijd een linksys, experia box in de kast gezet en nooit gebruikt, op 1.6-1.8 echte Mb download gezeten. Wereldverbinding totaal geen klachten. Ik zit op 700 m van de centrale dus dat helpt.
Gisteren met helpdesk gebeld, die raadde me aan om mijn telefoonsnoer naar de modem korter te maken omdat het probleem waarschijnlijk bij mij in huis zat. Ik had hier vraagtekens bij, maar goed je moet ergens beginnen.
Eerst mijn linksys direct aan de wanddoos verbonden en snelheid het zelfde. Toen maar de xperia doos uit de kast gepakt, stof eraf en volledige install gedaan. Snelheid gelijk als met de linksys.
Weer bellen met helpdesk, nu was duidelijk dat de dlm de oorzaak is, namelijk iedere avond of als ik overdag weg ben is mijn systeem volledig van de stroom af. Ik heb een hekel om equipment onder stroom te houden als ik niet thuis ben. Een brandje in het verleden met een electrisch apparaat in de snooze stand maakt mij paranoide mbt overbodige stroom verbruikers.
Door aanpassingen aan het kpn systeem knalt dus je snelheid eruit iedere keer als je je modem uitzet. KPN verwacht dus dat je je modem dag en nacht aan laat staan. Buiten dat dit niet bepaald een groene oplossing is, is dit naar mijn mening belachelijk.
De dlm kan niet individueel vastgezet worden volgens de monteur die ik zojuist sprak. Volgens de dame van de helpdesk kon dit wel. Handig die tegenstrijdigheden in informatie.
Dat intrainen van de snelheid gaat 10 dagen duren, komop zeg waar is kpn mee bezig. Intrainen moet gewoon in een uurtje klaar zijn. Gaat het modem er in die 10 dagen af dan moet je weer bellen om de dlm te laten resetten waarna het spelletje weer opnieuw gaat beginnen.
Het lijkt me een beetje dat kpn geen capaciteit heeft en dlm als excuus gebruikt om klanten een rad voor de ogen te draaien. Ikvoel me gewoon belazerd door kpn. Ik betaal het schot voor mijn premium en haal de snelheid niet als ik gewoon mijn modempje uitzet als die niet gebruikt gaat worden.
Ik wil gewoon dat als ik mijn modem aanzet ik mijn max snelheid mogelijk heb, lijkt me een kwestie van het lijn profiel opslaan en uitvoeren. Dit is jaren zo geweest en na aanpassingen kan het plotseling niet meer ?
Ik heb ook nog even bij mijn buren gechecked, die betalen dus ook veel te veel, hun snelheid is ook naar beneden doordat zij de modem regelmatig uitzetten.
Ik vraag mij af wat voor financieel voordeel dit kpn oplevert.
Kan natuurlijk ook zijn dat kpn mbt tot dlm aanpassing volledig naief is geweest en op korte termijn een oplossing hiervoor gaat vinden.

gr, danny
 
WIETJUNK
Tja heb hier hetzelfde gehad met adsl2+ ging ook plotseling omlaag van 19500/1030 naar uiteindelijk 7998/776 ben daarna naar vdsl2 overgezet en kwam op 21000/1400 uit wat ff beter was dan met adsl2+.
Maar me ping met vdsl2 was echt merkbaar slechter geworden van 20 naar 40+ en met mw2 vaak 3 groene strepen ipv 4 en me clanmaten meestal 4.
Heeft iets met buffering te maken ofzo die staat hoog op vdsl2.
Maar ben sinds 1 september bij ziggo met een ping van 10 en bevalt me prima.
 
Cyberbot
ik heb net een nieuwe huis allees is nieuwe cabls en allees,
mijn snelheid gaat ook af en toe laag!
ik gebeld ja menner u bekabeling in het huis bla bla bla,
mijn huis is 1 maand oud en cables zijn nog nieuwe
ik weet niet wat KPN aan het doen
 
kpntester
Dat *censuur* DLM heeft mij teruggezet naar 2 Mbit (met een 8 Mbit/s abbo).

Heb Ziggo aangevraagd, ben benieuwd of het beter bevalt dan ome KPN Smile
Gewijzigd door kpntester op 19 september 2010, 13:02
 
Cyberbot
hoi magnetra7
ik ben ook van plan om naar ziggo to over stapen,
wil je aub jouw ervaring met ons delen?
 
kpntester

Quote

Cyberbot schreef:
hoi magnetra7
ik ben ook van plan om naar ziggo to over stapen,
wil je aub jouw ervaring met ons delen?

Hoi Cyberbot,

Uiteraard zal ik hier van me laten weten zodra de aansluiting opgeleverd is. Ik heb internet Z2 van Ziggo aangevraagd als test. Ik ben benieuwd of ik mijn beloofde snelheid van 15 mbit/s ga halen. Verder ben ik ook benieuwd of het nog steeds zo is dat de snelheden bij kabelaanbieders in de avond lager zijn.

We zullen zien! Grin
 
Danny2010
Ik zit intussen weer op 1.6 Mb/s download.
Ik kijk het nog even aan en ga mijn abbo naar beneden stellen naar het extra abbo. Ga hier eerst even met kpn helpdesk over bellen. Volgens mij heb ik dan de meest optimale lijn voor de beste prijs. Mijn lijn gaat niet sneller dan 1.6 Mb/s dus met het extra abbo houd ik wat centen in mijn zak zonder echt op snelheid in te boeten.
Ik hoef geen vdsl of andere zooi.

Zal morgen eens met die lui bellen.

gr, danny
 
Codemeister
@magnetra7: voor zover ik weet is de techniek van kabelinternet nu wel op orde wat betreft lagere snelheden in bijvoorbeeld de avonduren. Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen!
 
iskece
mensen die probleemen hebben gewoon kpn bellen en kom best goed
ik had ok problemen maar nu niet meer het is perfekt
kijk maar
Actief: 0 dagen, 5:13:27

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 3 015 / 31 945

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/kB]: 71 / 64

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,1 / 14,4

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,0 / 2,3

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,1 / 6,2

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 152 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 100.527 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 446 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
hir een test
960624335
 
kpntester

Quote

jackult schreef:
Als ik een speedtest doe via speedtest.net, dan kom ik nu boven de 2MBIt uit en dat is zowel met een bekabelde laptop als met een laptop met wifi.En als ik download via Eweka, dan gaat het wel goed. Hoe kan zoiets? En als het modem zichzelf elke dag reset, dan kun je nooit een goede DLM opbouwen..?

Zoals je het zelf zegt klopt het helemaal. Zolang die doos blijft herstarten doet DLM niet veel..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid halvering door DLM geneuzel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie