Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Compensatie voor fout KPN gevraagd
sandra56
Ik val meteen met de deur in huis!

OP 5 juni 2010 heb ik een aanvraag gedaan voor InternetPlusBellen Extra en Interactieve TV met overstapservice.
Op 18 juni 2010 heb ik de overeenkomst ontvangen en in deze overeenkomst werd ik geinformeerd over mijn aanvraag.
Volgens de overeenkomst zou ik op 9 juli 2010(de datum waarop mijn internet/bellen/telefoonie contract bij mijn toenmalige provider zou aflopen) aangesloten woorden.
Daarvoor zou ik drie dagen eerder het Expreia Box en benodigden thuis ontvangen.
Dat is niet gebeurd, trots dat ik van alles hebt geprobeert(geinformeerd bij de kpn winkel waar ik mijn aanvraag heb gedaan,tig keren mobiel gebelt en alleen maar minuten lang in de wacht werd gezet zonder enige resultaat, uiteindelijk een aangetekentbrief(a 7€)verzonden op 14 juli waarop ik nog steeds geen reactie van KPN heb ontvangen)om er achter te komen waarom ik niet werd aangesloten.
Intussen heb ik een klacht tegen kpn bij de geschillencommissie telecommunicatie doorgegeven, maar door een foutje is dat niet bij de juiste afdeling aangekomen.
Ik was zo ondersteboven van de wanprestatie van kpn dat ik helemaal vergeten ben mijn klacht opnieuw naar de geschillencommissie te zenden.

Tot mijn verbazing werd ik op 3 augustus jl. gebelt door ene Mvr Jelle(a)Sorenburg en werd mijn gratis een dongel aangeboden totdat ik daadwerkelijk door kpn ben aangesloten.
Na alles wat ik heb moeten doorstaan had ik natuurlijk geen vertrouwen meer in kpn, maar door de beloofde inzet van Mvr Sorenburg had ik de volgende dag(4 aug)de dongel in huis en daar was ik heel blij mee.
Door de toezeggingen van Mvr Sorenburg heb ik op 10 aug jl eindelijk de Experia Box en benodigde ontvangen en ben eindelijk op 16 augustus daadwerkelijk door kpn aangesloten.
Op 16 augustus ontving ik mijn eerste factuur online en daarin werd aangegeven dat ik 0,00€ verschuldig ben.

Dit dus;

Periodieke kosten
Maandtarief voor de periode van 16 augustus 2010 tot en met 15 september 2010
· Geen bedrag verschuldigd


Verbruikskosten
Voor de periode tot en met 15 augustus 2010
· Geen bedrag verschuldigd


Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 0.00


BTW berekening
BTW tarief Over BTW heffing
Totaal: € 0.00 € 0.00

Ik nam dus aan dat het een soort van compensatie naar mij toe als klant voor het feit dat ik ruim een maand zonder internet/telefoon/tv heb gezeten door het wanprestatie van kpn.


Gisteren ontvang ik mijn tweede factuur en wat schept mijn verbazing?
Dit! Frown

Periodieke kosten

· BelOnbeperkt Altijd periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 9.03
· BelOnbeperkt Altijd periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10.00
· Digitale tv-ontvanger met harddiskrecorder periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 8.00
· Digitale tv-ontvanger met harddiskrecorder periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 8.00
· Digitale tv-ontvanger met harddiskrecorder korting periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € -8.00
· Digitale tv-ontvanger met harddiskrecorder korting periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € -8.00
· Interactieve TV periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10.00
· Interactieve TV periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10.00
· InternetPlusBellen Extra periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 36.13
· InternetPlusBellen Extra periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 40.00
· Korting abonnement InternetPlusBellen periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € -6.29
· Korting abonnement InternetPlusBellen periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € -15.00
· Plus pakket periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10.00
· Plus pakket periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10.00


Verbruikskosten
Voor de periode tot en met 15 september 2010
· Telefonie verbruik: (0208518643) 818:01 Min € 17.29
· Interactieve TV verbruik: € 0.00


Eenmalige bedragen
Voor de periode van 16 augustus 2010 tot en met 15 september 2010
· Aansluitkosten 1 € 25.00
· Verzendkosten 1 € 10.00


Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 166.16


BTW berekening
BTW tarief Over BTW heffing
0.00% € 0.24 € 0.00
19.00% € 139.43 € 26.49
Totaal: € 139.67 € 26.49

Het totaal bedrag zal van uw rekening worden afgeschreven.Mooi niet dus!Angry

Als ik kpn bel en uitleg vraag mbt mijn factuur, krijg ik drie verschillende afwijkende antwoorden waar ik als klant niets wijzer van wordt!Shock
De eerste kpn medewerkster die ik aan de lijn krijgt (ene mevr: wonsopawiro)zegt dat ik vooruit moet betalen, vandaar die hoge bedrag, maar uit coulance wilt ze 50€ crediteren.
De tweede kpn medewerker(ene meneer: wullur) zegt dat ik de vorige factuur is doorberekend naar deze factuur.
De derde kpn medwerkster van de technische dienst(haar naam ben ik vergeten te noteren) zegt dat het factuur helemaal niet klopt, ik moet weer contact met kpn opnemen om het te veranderen.
Ik heb gisteren alvast een email gestuurd naar kpn en ik ga zometeen ook nog eens een aangetekend brief opsturen en als ik niet zo gauw mogelijk een voor mij bevredigende SCHRIFTELIJK voorstel van kpn ontvang, schakel ik meteen de geschillencommissie in.
Ik ben geenzins van plan mijn het leven zuur te laten maken door de wanprestaties van KPN!
Ik ga desnoods naar de rechter met kpn. Angry






Deze factuur heb ik net (vrijdag 17 September 2010 13:00:27) van kpn ontvangen:

Factuur
Totaal Periodieke Kosten € 113,87
Totaal Eenmalige Kosten € 35,00
Totaal Interactieve TV Kosten € 0,00
Totaal Gesprekskosten € 17,29
Totaalbedrag van deze factuur inclusief BTW: € 166,16
0% BTW € 0,00
19% BTW € 26,49
De kosten zullen binnen enkele dagen van uw bank- of girorekening worden afgeschreven.

Specificatie
Periodieke kosten
Bedrag incl.
BTW
BelOnbeperkt Altijd periode 19 aug 2010 t/m 15 sep 2010 € 9,03
BelOnbeperkt Altijd periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10,00
Digitale tv-ontvanger met
harddiskrecorder
periode 16 aug 2010 t/m 15 sep 2010 € 8,00
Digitale tv-ontvanger met
harddiskrecorder
periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 8,00
Digitale tv-ontvanger met
harddiskrecorder korting
periode 16 aug 2010 t/m 15 sep 2010 -€ 8,00
Digitale tv-ontvanger met
harddiskrecorder korting
periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 -€ 8,00
Interactieve TV periode 16 aug 2010 t/m 15 sep 2010 € 10,00
Interactieve TV periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10,00
InternetPlusBellen Extra periode 19 aug 2010 t/m 15 sep 2010 € 36,13
InternetPlusBellen Extra periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 40,00
Korting abonnement InternetPlusBellen periode 03 sep 2010 t/m 15 sep 2010 -€ 6,29
Korting abonnement InternetPlusBellen periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 -€ 15,00
KPN Backoffice Consumentenmarkt, Postbus 16666, 2500 BR Den Haag
Factuurkenmerk:
Factuurdatum:
Debiteurnummer:
Klantnummer:

16 september 2010
Plus pakket periode 16 aug 2010 t/m 15 sep 2010 € 10,00
Plus pakket periode 16 sep 2010 t/m 15 okt 2010 € 10,00
Totaal periodieke kosten € 113,87
Eenmalige kosten
Datum Bedrag incl.
BTW
Aansluitkosten 16 Augustus 2010 € 25,00
Verzendkosten 16 Augustus 2010 € 10,00
Totaal eenmalige kosten € 35,00



Totdat ik een reactie van kpn mbt mijn brief heb ontvangen ga ik gewoon voor zorgen dat kpn geen cent van mijn rekening kan afschrijven.
KPN mag mij afsluiten en dan ik ga het gevecht tot het bittere end aan met kpn.

Wordt vervolgd..............AngryAngry
Gewijzigd door sandra56 op 17 September 2010, 13:27
 
wboerhout
Voor wie iedere dag in spanning zat: de afloop van mijn conflict met KPN:

Historie:

  • Op 20 mei gevraagd om mijn vaste telefoonlijn af te sluiten, met behoud van ADSL voor Internet
  • Op 22 juni volgens afspraak telefoon buiten werking
  • Op 24 juni (niet volgens afspraak) ADSL buiten werking
  • [1 miljoen telefoontjes naar 0900-0244 en 5 klachtenbrieven naar KPN, nul reacties]
  • Op 31 juli uiteindelijk weer ADSL-signaal
  • [Brief met verzoek om schadevergoeding, geen reactie, tweede brief met ultimatum en aankondiging Geschillencommissie, idem]
  • Op 15 september geschil voorgelegd aan Geschillencommissie, incl. verzoek om schadevergoeding
  • Op 16 september bericht van KPN dat klacht gesloten is ?!?
  • Op 16 november bericht van de Geschillencommissie dat dossier compleet is en naar KPN gestuurd.
  • Op 23 november telefoontje van KPN dat ze een schikking willen om een zitting bij de Geschillencommissie te voorkomen, en dat ze al mijn eisen, incl schadevergoeding van 566 euri, inwilligen.


IK HEB GEWONNEN !!!

De route via de Geschillencommissie werkt dus...

en de groeten aan Youp!
 
SirPeter
Gefeliciteerd Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Compensatie voor fout KPN gevraagd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 Dec 2019
Multicast voor Ambilight Hardware instellingen : 3 31 Oct 2016
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions : 7 28 Dec 2015
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 Sep 2015
FTP Server instellen voor WD My Cloud NAS Hardware instellingen : 3 13 Jan 2015
Advertentie