obey-robots.txt
11 December 2016, 14:45
Navigatie
Ledenenquête
Tevreden met KPN?

Ja
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Ja 36% [453 stemmen]
36% [453 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Tevreden met KPN? Nee 64% [810 stemmen]
64% [810 stemmen]

Stemmen: 1264
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 18 apr 2007
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
KPN Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Iomega 750GB Externe HD (USB) aansluiten op Thompson TG789VN

yurijstanngrad
Goedenavond iedereen,

ik heb enkele weken geleden de KPN Experia Box (Thompson variant) ontvangen. Nu zag ik dat je er een externe HD kan aansluiten, echter wanneer ik mijn HD aansluit zie ik wel dat de Experia Box hem herkent (het USB lampje gaat branden), maar ik krijg hem met geen mogelijkheid zichtbaar op de computers die verbonden zijn aan de Experia Box (Windows XP Home, Windows Vista Home). Hoe kan ik überhaupt op de webpagina van de Thompson router zien welke USB apparaten zijn aangesloten (ik ben geen enkele link/optie tegen gekomen)?

De harddisk bevat negen partities en is NTFS geconfigueerd, het is voor mijn geen optie om hem in FAT32 in te delen omdat bestanden groter zijn dan 4GB. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de HD kan benaderen vanuit DEZE COMPUTER?

Groeten,

Mark

KPNwebcare1
Op de TG789 is de USB aansluiting uitgeschakeld. (in de firmware)

Het is dus niet mogelijk daar een apparaat op aan te sluiten.

lucpeulen
Op welke termijn is te verwachten dat deze functie weer beschikbaar komt? Anders ga ik de ExperiaBox maar weer de deur uitdoen en met eigen spullen werken. Waarom is er überhaupt voor gekozen dergelijke functionaliteit te blokkeren? We gaan toch niet terug in de tijd?

Giant2000
Waarom moeilijk als het makkelijk kan?
Ik heb een externe harde schijf via USB aangesloten op mijn desktop computer, heb deze schijf gedeelt en is nu zichtbaar op elke andere aansluiting, zoals laptops en mijn mediaplayer die via HDMI aan mijn tv zit. Ideaal, kan zo filmbestanden rechtstreeks van pc op mijn tv bekijken.

snellehenk
Op die manier moet je je pc aanzetten om de schijf te kunnen benaderen, als deze direct aan de router zit kan je pc gewoon uit blijven.

Het is dus wel makkelijk/handig om deze aan de router te hangen.

eddie12
Om dit op te lossen zou je een NAS kunnen plaatsen aan je router.
Dit is een externe schijf maar dan met netwerkaansluiting, zo is deze in het gehele netwerk te zien.als je deze aansluit op de router.
Als er ook nog een ftp server op zit kun je je bestanden van overal ter wereld benaderen.
Er zijn ook losse behuizingen te koop.
( dit heeft niet veel meer met het topic te maken haha)

Rattenplan
Ergens vind ik dat Luc wel een beetje gelijk heeft, er zat al USB functionaliteit op het oude Experiabox modem waar je een HD, Printer, enzo kon aansluiten. Dus is het een beetje jammer dat er 2 ongebruike poorten op de Thomson 789 zitten. De Thomson daarvoor had ook een kleine usb plug ingang ook deze deed het niet, ik had daar zelfs een verloop van vierkant usb naar normale usb voor gekocht, maar begreep later dat het alleen was om een computer mee te verbinden vanaf je modem...

lucpeulen
Met de Thomson ST780 kan het inderdaad niet; de aanwezige USB-poort daarvoor is er niet voor bedoeld.
Mijn punt is dat KPN een modem biedt dat het op een eenvoudige manier mogelijk maakt om een externe HD aan het netwerk te koppelen (geen NAS nodig bv.), maar het vervolg domweg blokkeert. Minachting van de klanten noem ik dat, en niet denken aan de waarde die je klanten biedt met een service/product. Daarom hoop ik ook dat er vanuit KPN een reactie komt op de vraag wanneer deze functionaliteit beschikbaar wordt gemaakt.

WatSjoe
Ik wil voip en ook mijn hdd gebruiken .
Dit kan . Normaal Grin
Maar dat kpn , Angry de router thomson tg789 vn helemaal achterlijk
heeft indesteld , en vrijwel alle mogelijke functies heeft geblokt .
Moet ik nu 15 euro betalen voor voip te gebruiken van kpn )ik ben toch niet gek( Wink
Alle internet providers doen het voor niets .
En in de originele firmware van de thompson tg789vn .
Kan je wel gratis voip gebruiken .
Ook understeund het nu , niet alleen fat maar of ntfs hdd .
En je krijg veel meer coole opties .
Dus wat ik zal doen en ga doen (is de orgineele firmware erop zetten) .
Vindt kpn niet leuk Pfft
Maar dat moet veul oplossen !
Ik ben er mee bezug en wanneer ik die firmware vindt plaats ik het hierop .
Als iemand anders het heeft gevonden of heeft .
Kunt u hier dan een link plaatsen Pfft Cool Thanx
Gewijzigd door WatSjoe op 15 maart 2010, 13:21

eddie12
Hallo als je de firmware zult vinden krijg je deze er toch niet op gezet, je moet dan een wachtwoord hebben enzo dus gaat helaas niet lukken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Iomega 750GB Externe HD (USB) aansluiten op Thompson TG789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Externe harde schijf aansluiten op de V10 KPN Nieuws 17 02 oktober 2016, 00:49
aansluiten nas Eigen netwerk 4 11 december 2015, 00:10
usb poort experia v10 t.b.v. externe usb hard disc Algemeen 11 18 oktober 2015, 15:14
aansluiten webcam WiFi 3 30 juli 2015, 22:16
voip telefoon aansluiten Eigen telefoon netwerk 22 29 december 2014, 02:45
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| eogcnlGhost01:29:14
| KaPteiN03:23:36
| ej21993 1 dag
| jan19 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2016, 20:54
Re mijn eerdere meldingen: ook bij het uploaden doen zich onderbrekingen voor... IPadress: 86.95.29.215

05 oktober 2016, 21:32
Probeer je site eens te pingen.

11 september 2016, 08:28
Hi Ik heb een experia box en een tv met alleen HDMI aansluitingen, vraag wat heb ik nodig om tv aan te sluiten? Heb denk ik een tv ontvanger nodig , kan ik ook ziggo op de experia box aansluiten?

28 juli 2016, 07:42
KPN heeft pas het abonnement met €2,50 verhoogt bij nog een verhoging zeg ik op

25 juni 2016, 12:34
portforwarding experiabox v10