obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
V12 modem en nordVPN Snelheid
Flall
Sinds jaar en dag werk ik met een Mac  en Linux, dus ook met een VPN.

Nu is mijn Mac Mini Late 2014 wat aan de trage kant geworden en de netwerkkaart kan GeeN 1G/bit aan. Ik heb een Nieuwe iMac gekocht, nu komt het:
Zonder VPN haal ik c.a. 985 M/bit binnen
Met nordVPN haal ik niet een 500 M/bit binnen.

Nu weet wanneer je een VPN gebruikt dat dit ten koste gaat van je Download-snelheid Maar meer dan 500 M/bit vind ik wel een beetje veel.

Is deze klacht, ik noem het maar een klacht, bekend bij jullie en is dit bij elke provider zo?

Maar beter nog: Wat kan ik er aan doen.

ps DNS staat okay
 
KaPteiN
Door encryptie verlies je weliswaar wat bandbreedte, maar nooit zoveel. Dit ligt volgens mij aan de capaciteit van NordVPN.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eogcnlGhost
nordvpn heeft een maximale snelheid van rond de 775Mbit.
Hoe zwaarder je de beveiliging zet op je VPN, hoe meer bandbreedte hij eraf snoept.
Het ligt er ook aan met welk land je een verbinding maakt, hou je je verbinding dicht bij huis dan word er weinig af gesnoept.
Pak je de USA, dan kan het zijn dat je daar best wel wat opverliest, 200 tot 300Mbit is heel normaal.
Pak je bijvoorbeeld Israel, dan lijkt het net als of je geen internet hebt.

Je kan natuurlijk altijd even een speedtest gebruiken om te zien welk land en zelfs welke plaats voor jou het beste is voor het doel waar je je VPN voor gebruikt.

Als het gaat om downloaden, dan moet je gewoon even opzoek gaan in de help of de FAQ om te zien of daar iets staat over de VPN en wat hun daar als beste instellingen opgeven.

Op de website van NorthVPN kan je ook zien welke servers welke protocallen ondersteunen.
Het is niet handig als je een server kiest waar je bijvoorbeeld een P2P wilt gebruiken en dat die dat helemaal niet ondersteunt, dan zal je het in de meeste gevallen nog steeds wel kunnen gebruiken maar dan gaat je verbinding een rerout maken om toch de ondersteuning te vinden en dan gaat je snelheid drastiche naar beneden.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V12 modem en nordVPN Snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Airport extreme en kpn modem Algemeen : 2 24 mrt 2017
Advertentie