obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van KPN. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
SIP / VOIP / Asterisk
thomrob
Ik wil gebruiken gaan maken van een softphone (X-lite) op de laptop, en daarnaast wil ik mijn bestaande telefoniegegevens gaan gebruiken op een eigen asteriskserver.
Hiervoor moet ik kunnen werken met de sip-account die mijn modem intern gebruikt, maar dit lijkt niet toegestaan.

ik heb de volgende handleiding gevolgd voor de asterisk http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...ead_id=885 en het een en ander ingesteld, maar krijg het idee dat dit niet ondersteund wordt (geblokkeerd)

Zo kan ik bv niet verbinden naar de Thomson TG789vn router op poort 5060:


Starting Nmap 4.11 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2012-01-08 17:07 CET
Interesting ports on dsldevice.lan (192.168.2.254):
PORT     STATE    SERVICE
5060/tcp filtered sip
MAC Address: 00:26:44:6C:91:F6 (Unknown)


En daar houdt volgens mij alles op aangezien filtered betekent dat de firewall de poort dichtzet, terwijl ik die niet kan openzetten.

Mijn vragen:

1) Is het mogelijk om dit werkend te krijgen zonder ingewikkeld gehack?

2) Biedt KPN hiervoor een mogelijkheid? Ik wil hier natuurlijk best wat voor betalen.

Heeft iemand een idee of een ingeving?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SIP / VOIP / Asterisk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip telefoon via Eternet uitgang Experiabox V8 KPN Glasvezel diensten : 3 27 jun 2016
voip snom gebruiken als normale telefoon? KPN Glasvezel diensten : 9 18 aug 2015
Experia Box V10 ZTE h369A internal voip configuratie Routers : 4 25 jul 2015
Voip poort 5060 4G KPN Mobiel Internet : 20 18 mrt 2015
voip telefoon aansluiten Eigen telefoon netwerk : 22 29 dec 2014
Advertentie