obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Arcadyan 7519 gebruiken als DLNA mediaserver op Sony Bravia
ineke020
Ik heb sinds kort een Sony Bravia TV en met de Sony usb adapter verbinding met mijn thuisnetwerk via de Experiabox (Arcadyan 7519). Ik kan de internet widgets van Sony gebruiken maar kan de computers in mijn netwerk niet benaderen. Ik zie als DLNA mediaserver de ARV7519 op het scherm maar de mappen Video, Photos en Music zijn leeg. In een forum vond ik de tip om Serviio te installeren om bestanden te streamen. Ik zie nu naast de ARV7519 ook Serviio op mijn tv en op de pc kan ik de serviio-library vullen met files en folders die ik wil streamen. Op zich prima, maar nu moet ik dit op elke pc installeren om bestanden te kunnen streamen. Ik zou daarom liever een library op de Arcadyan gebruiken. Vraag is dus eigenlijk: hoe kan ik een bibliotheek aanmaken/vullen op de Arcadyan?
 
Kniest
Volgens mij moet je gewoon een NAS kopen en koppelen aan je Arcadyan. Ik zou wel even zoeken op diverse forums of dat kan of er even eentje lenen.

Een NAS (Network-attached storage) staat voor een opslagmedium dat op het netwerk aangesloten is. Dit systeem maakt gebruik van het TCP/IP protocol voor de dataoverdracht. NAS-apparaten zijn in feite volwaardige fileservers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage

en zie vooral:

http://www.dvscene.nl/multimedia/wat-is-een-nas-en-wat-kunt-u-ermee/functies-van-een-nas.html

Succes
Gewijzigd door Kniest op 17 april 2011, 20:32
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Arcadyan 7519 gebruiken als DLNA mediaserver op Sony Bravia', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DVS1200 buiten gebruiken Algemeen : 2 24 jul 2020
upnp gebruiken Hardware instellingen : 1 08 mrt 2019
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
voip snom gebruiken als normale telefoon? KPN Glasvezel diensten : 9 18 aug 2015
sip server arcadyan vgv7519 Eigen telefoon netwerk : 31 28 jun 2015
Advertentie