obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid te laag.
Dello
Ja klopt! de DLM technologie is gewoon triest..
met XS4ALL wat ook via KPN gaat had ik dit gezeik niet..

Bij de klantenservice wordt iedereen aangeleerd te zeggen dat de DLM technologie de kwaliteit waarborgt. Als er een kleine storing(zelfs modem reset ) is wordt de snelheid meteen omlaag gebracht om zo de verbinding stabieler te maken..Vandaag vertelde een kpn medewerker mij dat ... als de DLM technologie niet wordt toegepast dat mijn verbinding dan continu zal uitvallen?!?!?!

mja,..mijn ervaring met xs4all was dat het 99,9% van de tijd online was..
 
TokkieTokkie
DLM is een perfecte techniek hoor, jullie problemen duiden er op dat jullie lijnen domweg gewoon niet goed zijn.

DLM regelt namelijk maar max 31 dagen, daarna is DLM namelijk klaar met regelen.
Dus als je je modem reset NA die 31 dagen dan doet DLM helemaal niks met die reset.
 
SupaYoshi
Klopt, ik heb er ook nog nooit last van gehad, maar heel veel gebruikers hier ook.

Maar volgens mij zet KPN automatisch de DLM af en toe aan Wink
Waardoor de DLM waardes verspringen bij mensen.
 
TokkieTokkie

Quote

SirYoshi schreef:
Klopt, ik heb er ook nog nooit last van gehad, maar heel veel gebruikers hier ook.

Maar volgens mij zet KPN automatisch de DLM af en toe aan Wink
Waardoor de DLM waardes verspringen bij mensen.


Nee is echt een fabeltje, DLM is een volledig geautomatiseerd process welke zonder inmning van buitenaf draait.

Als DLM 31 dagen heeft gewerkt dan is het klaar en de enige manier om het weer actief te krijgen is om handmatig een reset op die lijn uit te voeren.

De reden waarom DLM zo negatief opvalt is omdat DLM niet enkel reageert op een volledige modem uitval maar ook op te veel fouten op de lijn, simpel gesteld, jij als gebruiker hebt als je internet niet zo veel last van CRC fouten (mits het er geen honderden per minuut zijn) maar DLM ziet wel ELKE CRC error en zal daar op reageren.

M.A.W. zonder DLM zal je sync wel eens wegvallen op tijdstippen dat je er geen last van hebt (niemand zit 24 uur per dag op het internet) DLM ziet dat echter wel want die is wel 31 dagen lang 24 uur per dag actief.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid te laag.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie