Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Wifi versterker en interactieve tv
Aliasmarianne
Ik heb net met de klantenservice van KPN gesproken omdat het kastje van de tv elke keer vastloopt. Na verscheidene nieuwe kastjes en zelfs een oud type kastje komt nu eindelijk de aap uit de mouw: als je een externe wifi.versterker op de experia box hebt aangesloten (wat wel nodig is omdat het wifi signaal van de experia box veel en veel te zwak is) kun je geen tv hebben, want dan loopt elke keer het kastje vast. Jippie voor de KPN, wat een goede voorlichting weer. Dit was namelijk door mij duidelijk aangegeven toen wij de tv bij hen bestelden. Twee tv's zou ook geen probleem zijn, klopt, maar dan krijg je ook geen HD, tenminste niet wannneer je maar 12 mb ontvangt. Weer zo een verdomde duidelijke uitleg. Wannneer er dan een nieuw kastje komt, wordt er van te voren niet gezegd dat deze geruild wordt en dat wannneer ze het nieuwe kastje komen brengen, je het oude eerst los moet koppelen en dat mee moet geven.
We waren niet blij met Canaal Digitaal, maar zullen noodgedwongen bij de KPN de tv op moeten gaan zeggen, want elke dag alles herstarten is geen optie.
Het is zoals gewoonlijk bij de KPN: wil je iets hebben kan het allemaal, maar als je eenmal geabonneerd bent, kan niets meer. Waardeloze voorlichting. Maar ik ga hier, indien ik mijn abonnement niet per direct op kan zeggen, alle betreffende tv programma's hierover informeren en iedereen ten strengste afraden om hieraan te beginnen. Ik zal alvast beginnen met de alle buren hier in de straat. Die willen ook allemaal van Canaal digitaal af, maar ja, we hebben geen andere keus !!!
Oh ja, vernam net ook nog dat je bij KPN geen klacht meer in kunt dienen via e-mail !!! En dat is dan een internet provider !!! Tsja klachten ontvangen ze niet graag, maar ze dan ook nog niet per e-mail kunnen sturen !!! Zegt genoeg dacht ik. Nog een rede te meer om weg te gaan bij de KPN.
 
jeroen3
Een extra wireless accesspoint heeft niets te maken met de prestaties van een iTV box op een kabeltje. Dat kan gewoon niet.
Internet en iTV zijn twee aparte netwerken en kunnen elkaar dus niet beïnvloeden totdat ze de telefoonkabel op moeten.

Je kan inderdaad geen iTV box aansluiten op je wireless accesspoint.

En het is inderdaad raar dat kpn alleen schriftelijke klachten accepteert. Doen ze zeker om een gevoel van schijn-klantentevredenheid te krijgen.
 
Aliasmarianne
Hallo Jeroen,
helaas is dit wel het geval. Als ik het kastje opnieuw op wil starten, moet ik de kabel van de wifi versterker losmaken, anders kan hij niet doorstarten. Heeft schijnbaar te maken met de dhcp van het modem. Ze gebruiken gewoon lage kwaliteitsmodems bij de KPN. Maar het probleem natuurlijk hier zal ook wel zijn dat wij 2,1 km van de centrale afzitten en daardoor maar een verbinding hebben van max 12 mb.
Jammer, maar helaas moeten we het qua tv maar weer gaan stellen met de alleenheerschappij van Canaal Digitaal...... :-(.
 
jeroen3
Hoe heb je het precies aangesloten als ik vragen mag?
iTV's direct aangesloten op de Experiabox zouden absoluut geen hinder mogen ondervinden van extra switches op het internet-netwerk.

Integendeel, de modems zijn juist zeer uitgebreid (de tg789vn kost maar liefst 200 euro). Echter zijn veel functies uitgeschakeld.
 
Aliasmarianne
Hij is gewoon via een internetkabel aangesloten, door onze it specialist. Hij werkt ook perfect, en is net zo snel als bekabeld internetten. Als het nieuwe type itv kastje vastliep en wij deze opnieuw op moesten starten, kwam er ook de melding te staan dat ern dhcp apparaat aangesloten was die de verbinding hinderde. Als ik dan de wifi versterker losmaakte, startte het kastje gewoon op, zonder problemen. Nu hebben we het oude type kastje van de KPn gekregen en sinds dat de wifi versterker afgelopen maandag weer aangesloten is, loopt deze ook weer vast. We hebben zelfs het kastje vannacht niet afgezet, en toen ik vanomrgen opstond stond er weeer foutcode 5. Als we de versterker loskoppelen en opnieuw opstarten werkt het ook weer, maar als we hem afzetten of aan laten staan, komt toch die foutcode 5 weer.
Gisteren heeft de medewerker van de KPN ook gezegd dat dit problemen kan veroorzaken.
 
jeroen3
Het is niet mogelijk iTV en Internet op één poort van de experiabox te gebruiken.
De iTV kastjes moeten direct op de experiabox (meestal poort 3)* worden aangesloten, en internet op de overige. Het lijkt er nu op dat het iTV kastje is aangesloten op de wifi versterker/switch die wordt gedeeld met computers of wifi. Dat kan niet.

*Meestal poort 3, behalve bij de H220N, daar mag het op allemaal, mits je maar één dienst tegelijk per poort hebt. Dus of internet, of iTV.
 
Aliasmarianne
Helaas kan het dus niet, zitten beide op verschillende poorten, beide rechstreeks op het modem, de itv op poort 3.
 
jeroen3
Welke apparaten heb je nu in huis? Welk modem, welk wifi accesspoint?

Het mag namelijk niet gebeuren.
 
Aliasmarianne
Een isdn experia box en een DrayTek VigorAP 800
 
iRonny
Hi, ik heb een mijn wifi verlengd met een accespoint in client mode (type netgear WG602 )

Hierop heb ik eerst moeten instellen dat het macadres van de settopbox (motorola) wordt gekloond op de accespoint. Sindsdien werkt het!

hopelijk heb je hier wat aan
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi versterker en interactieve tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 2 08 Aug 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 Apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 Jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 Jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 Sep 2019
Advertentie