obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Codemeister
@bjstijf:

Bij mij verandert de snelheid nauwelijks ondanks een DLM-lijnreset. Verandert de snelheid continue bij je?

@rbhgb:

Wat is je maximale snelheid?
 
rbhgb

Quote

Codemeister schreef:
@bjstijf:

Bij mij verandert de snelheid nauwelijks ondanks een DLM-lijnreset. Verandert de snelheid continue bij je?

@rbhgb:

Wat is je maximale snelheid?


@ Codemeister, daar gaan we weer, kan jij niks aan doen, maar ben nu ongeveer 9 maanden hier mee bezig, lees andere berichten van mij, meerdere moderatoren hebben hier na gekeken ben nu bezig met te wachten op antwoord van KPN Webcare 3.

Maar hier komt m`n maximale snelheid [kbps/kbps]: 512 / 2 496, zodra die weer daald naar ongeveer 512/2300 [kbps/kbps] dan gaat uiteraard de sn weer richting plus/min 6 dB meestal zit hij op plus/min 4,3 dB hou het bewust simpel.......
M`n andwoord wel te verstaan.......Cool
Gewijzigd door rbhgb op 02 september 2010, 10:17
 
Codemeister
@rbhgb:

OK - helaas is het dan even afwachten op Webcare. Vanaf hier kan ik weinig voor je doen.

@bjstijf:

Dit wordt dus veroorzaakt door DLM, dat ligt vast. Heb je KPN al gevraagd of er een optie is waarbij de snelheid wordt vastgezet? Hier kan ik je verder niet bij assisteren...
 
poost
Goedenavond,

Vandaag is bij ons IPB met ITV geinstalleerd.
Voor de tijd heb ik op internet een test gedaan waaruit bleek dat ik 382 meter van de centrale zit.
Onderstaand zijn de resultaten van vandaag.

Ik zie veel foutmeldingen.
Kan iemand vertellen wat deze betekenen en of ik zelf iets kan verbeteren?




Actief: 0 dagen, 5:27:07

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 3 403 / 33 023

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 799 / 3

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,6 / 14,6

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,8 / 1,9

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,1 / 5,8

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 9 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.084.402 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 42 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Codemeister
De SN-marge geeft de ruisverhouding op de lijn aan. Deze mag niet onder de 6 dB komen. Op deze afstand moet u de volle 40 Mbit kunnen halen over VDSL.

Omdat de SN-marge nu al onder de 6 dB zit zal DLM (het systeem dat KPN gebruikt voor verhouding tussen stabiliteit en snelheid) de snelheid naar beneden afstellen. Hierdoor wordt de snelheid wat lager, hoeveel exact is een kwestie van tijd.

Een te lage SN-marge kan in ieder geval de vele fouten verklaren en zorgen voor een klapperlijn.
 
prox
Ik zou ook de volle 40mbit moeten halen maar niks daarvan Sad

Quote

Koppelingsinformatie

Actief: 8 dagen, 4:42:35
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 755 / 25 024
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 285 / 2 419
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 5,4 / 14,4
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,9 / 2,1
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,7 / 15,6
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 114 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 38.881 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 336 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

heb ook al een keer e-mail contact gehad en daarna gebeld maar nog steeds niks.

Quote


Naar aanleiding van uw vraag over de snelheid van uw verbinding kunnen wij u als volgt informeren:
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat de volgende snelheden momenteel maximaal haalbaar zijn op uw huidige adres:

- Upstream: 5936.0 kb/s
- Downstream: 48192.0 kb/s

Gewijzigd door prox op 03 september 2010, 01:15
 
prox

Quote

E-mail of mail is digitale post via onder andere het internet, dit wil zeggen het geheel van het versturen en ontvangen van digitale brieven of boodschappen. Voor die betekenis worden ook de termen e-post of elektronische post gebruikt. Tegelijk kan het woord ook de digitale brief of boodschap zelf betekenen. Voor die betekenis wordt ook de term e-brief of elektronische brief gebruikt. E-mail wordt vaak gebruikt voor korte, informele berichten. In tegenstelling tot een brief op papier wordt het bij e-mail geaccepteerd om korte en compacte zinnen te gebruiken. Door het meesturen van bijlagen (attachments, mogelijk sinds de Multipurpose Internet Mail Extensions, MIME, zijn ingevoerd) is het ook mogelijk om inhoud in een andere vorm dan tekst te versturen. Recentelijk heeft communicatie per e-mail dezelfde wettelijke status gekregen als die per brief. De mailtjes moeten dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen. De authenticiteit moet zijn gewaarborgd; er moet zekerheid bestaan over de afzender, en er moet niet achteraf aan kunnen worden geknoeid. De zogenaamde "elektronische handtekening" biedt hier uitkomst.


e-mail dus.
 
rbhgb

Quote

Knol schreef:
Ja, maar een ding, en denk dat iedereen dat me me eens is: De communicatie met KPN per email is helaas nogal verslechterd, alleen factuur vragen....

Over DLM. Ik had zelf een hele tijd een snelheid van ongeveer 4,7mb, dat is nu sinds een tijdje 6,5mb, dat ik haalde, terwijl ik vijf(!!) kilometer van de centrale vandaan zit. Zeer uitzonderlijk dus.
Buiten alle DLM problemen om, regelt DLM na mijn idee ook de SNR marge, ook al zit je dichtbij de centrale (met VDSL bijvoorbeeld) Ook al heeft dat meer storing helaas...


@Knol, wil jij in mijn huis, dan ga ik in jouw huis wonen Grin

Maar ff zonder sollen, jij schreef (Buiten alle DLM problemen om, regelt DLM na mijn idee ook de SNR marge) kan je dat wat duidelijker uitleggen.

Dank U.Smile
 
xxxxx

Quote

Knol schreef:
@ serpan99, Nog even geduld hebben! Is je lijn gedurende vijf dage niet verbroken geweest, kan je er vanuit gaan dat dit het maximale is. Hoop voor je dat er nog wat extra uitgeknepen wordtWink



Ik heb nu 3 weken een stabiele verbinding, nooit uitval gehad en heb nog steeds exact dezelfde downloadsnelheid. En toch vraag ik me af of het niet nog sneller kan, met mijn adsl 20mb premium abonnement zat ik namelijk bijna tegen die 20mb aan. Wat ik wel af en toe zie veranderen is de SN marge. Het kan zijn dat vdsl op mijn afstand naar verhouding minder resultaat geeft natuurlijk, dat is dan een kwestie van pech hebben. Maar goed...heeft het zin om een lijnmeting aan te vragen bij KPN? Of een keer het modem uit/aanzetten zodat ie opnieuw verbinding moet maken? Ik ben echter bang dat het dan wellicht langzamer uitpakt, op zich is het ook niet verkeerd wat ik nu heb...

940372720

Koppelingsinformatie

Actief: 21 dagen, 13:11:18
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 092 / 26 602
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 595 / 1 448
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 3,4 / 13,7
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,1 / 2,6
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 6,2
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 5 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 4 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 3.147 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.417.774 / 1
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 7.917 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Codemeister
@serpan99:

Dat ziet er keurig uit Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 okt 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 jun 2010
Advertentie