obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Razor-Blade
kan me goed voorstellen dat je der moe van wordt, voordal mijn dsl weer normaal was heeft ook 2 maanden geduurd.

Een vdsl splitter horen ze je toe te sturen, anders gewoon vragen aan klantenservic.
Storing laten aanmaken, en zowizo een klacht laten opnemen met compensastie.

En anders idd ziggo, kan het me goed voorstellen...

Ik zit een beetje aan kpn vast, kabel is hier weer niet zo goed.


Suc6 ermee, maar ik zou een monteur eisen.
Je haalt je snelheid niet, en je lijn is aantoonbaar slecht dus laat kpn zijn circus maar in beweging brengen.
 
TokkieTokkie
Wat richard nodig heeft is een NextGen monteur.

En nogmaals die splitter haalt geen enkele fout van de lijn.
 
Razor-Blade
nou fouten minder, maar ruis onderdrukking door vdsl splitter maakt wel je signaal stabieler.

Denk idd ook dat een nexgen monteur meer kan doen dan de 'standaard'

die kan in ieder geval dieper en beter naar de lijn kijken.
Gewijzigd door Razor-Blade op 17 augustus 2010, 18:50
 
TokkieTokkie

Quote

Razor-Blade schreef:
nou fouten minder, maar ruis onderdrukking door vdsl splitter maakt wel je signaal stabieler.

Denk idd ook dat een nexgen monteur meer kan doen dan de 'standaard'

die kan in ieder geval dieper en beter naar de lijn kijken.


Daar hebben ze dus DLM voor uitgevonden, en dan kost die splitter je alleen maar snelheid en levert het geen voordeel meer op.

Duidelijk is wel dat (hoogstwaarschijnlijk) het koper of de DSLAM poort naar zijn grootje is.
Gewijzigd door TokkieTokkie op 17 augustus 2010, 19:38
 
Marino_91
Zou iemand naar de waardes van mijn dsl-verbinding willen kijken, want volgens mij zijn ze niet goed?
Ik heb een SpeedTouch 780 WL en een Premium abbo.


DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 17:36:33

Modulatie: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 773 / 7.127

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 69,64 / 1,66

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,0 / 40,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 9,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 150 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 113 / 1.376.851

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 3 / 501

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 29 / 452
 
TokkieTokkie
Marino, volgens die waardes zit jij op 4 km van de centrale, als dat echt zo is dan heb jij niks aan een premium abbo
 
Maus
Zit nu al 9 dagen stabiel op 42000/4100 Grin
 
rbhgb
Dat is mooi voor jou, en ik gun het iedereen, alleen wij hebben dit, jup al jaren.........................Frown


DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 15:07:35
DSL-type: ITU-T G.992.1
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 2 304
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 47 / 376
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,9 / 17,4
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,0 / 49,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,0 / 6,8
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 31 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 7 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 151 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 30.804 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Tja verschil moet er wezen...........

De vraag blijft over, ano 2010 KPN wat kunnen ons soort mensen hier wat aan veranderen, met ons bedoel ik natuurlijk de mensen die in de zwakkere plekken wonen Sad
 
Maus
Richard, nog steeds zoveel fouten... Frown

dit na ruim 9 dagen:
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 9 dagen, 14:39:48
DSL-type: ITU-T G.993.2
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4 098 / 42 015
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 627 / 2 330
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496726,5 / 14,6
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,6 / 1,4
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,9 / 7,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.794 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
 
Codemeister
@richard1965: ik twijfel of uw bekabeling wel in orde is!

Enkele punten om ter sprake te brengen:
- de SN-marge is prima in orde (signaal- ruisverhouding)
- Frameverlies mag eigenlijk niet voorkomen
- Signaalverlies mag eigenlijk niet voorkomen
- Foutseconden zijn funest voor een instabiele verbinding
- FEC-fouten mogen niet in zo'n grote hoeveelheid voorkomen

Ik heb berekend dat je ongeveer 1,7 kilometer van de centrale zit, daarbij zou je een hoge snelheid van rond de 20-23 Mbit moeten kunnen halen.

Wat ik me als laatste afvroeg: valt de modem geregeld uit of herstart je deze zelf? Hierdoor kan DLM in werking worden gesteld en je een lagere snelheid geven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 okt 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 jun 2010
Advertentie