obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Zit er een router/switch in het glasvezelmodem i.v.m. meerdere pc's en consoles?
baatje30
Goedemorgen allemaal,

Momenteel zijn ze bij mij in de straat glasvezel aan het aanleggen. Ik kan bij KPN nu al een pakket bestellen mocht ik dat willen.

Nu heb ik een vraag over het internet en hoop dat iemand mij kan helpen.

Momenteel heb ik internet via adsl en heb al mijn pc's/consoles aangesloten via een switch. In mijn modem zit namelijk al een router. Kan iemand mij vertellen of ik bij glasvezel een losse router moet aanschaffen of dat er in de modem al een router zit?

Alvast bedankt weer....

Marco
 
Rolf
Als ik onderstaande zo lees, denk ik een losse router aanschaffen?

http://www.glasvezelwijchen.nl/index....temid=74#6
 
baatje30
Bedankt voor je antwoord al wordt ik er niet vrolijk vanSad Maar dan kan ji helemaal niets aan doen natuurlijk....
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
 
Rolf
Haha.. tja, kan er inderdaad niets aan doenPfft
 
baatje30
Waarom zou dat dat zijn? Nieuwe techniek, maar geen router in de modem. Gaat het gewoon niet of vinden de providers het te duur?
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
 
baatje30
Ik heb het nog niet.

Wanneer ik het besluit heb genomen wil ik 4 tv's, 3 pc's, ps3, xbox 360 en mijn Wii bedraad aansluiten. Mijn vraag was dan ook moet ik er dan eerst een router tussen zetten of kan dan met gelijk met een switch?

Misschien kan KPN webcare hierop antwoorden?
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
 
stieknek87
Er zit al een Router in het glasvezelmodem. Een switch of meerdere zou moeten werken.
Wij hebben hier ook 4 pc's, 1 laptop en 4 ps3's aangesloten Pfft(vrienden van ons zitten altijd hier met ps3)
 
eddie12
klopt helemaal, iedereen krijgt nu een 789 thomson, welke 3 ethernet poorten vrij heeft voor pc's enzovoorts.
Als je meerdere apparaten wilt aansluiten dien je een switch te gebruiken en geen router want een router aan een router geeft vaak prblemen.
Het modem is ook voorzien van een draadloos gedeelte (zelfs N)
 
baatje30
Ok dat is super goed nieuws!!!!!!!!! Bedankt voor de reacties!!!!!!
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
 
Rattenplan
Modem heeft een router aanboord, met wat gepriegel kan je hierachter een "switch" plaatsen. Mijn eigen ervaring hiermee is dat je de pc's wel handmatig moet instellen qua vast IP-Adres, Dns, Subnet enzo.
Direct communiceren via de switch en dan via de modem een IP toegewezen krijgen kan je wel vergeten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zit er een router/switch in het glasvezelmodem i.v.m. meerdere pc's en consoles?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zwakke beveiliging KPN router Algemeen : 2 16 mrt 2021
Netflix in combinatie met een eigen router KPN met eigen modem/router : 13 07 jun 2020
firewall router V10 Algemeen : 2 22 nov 2017
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Advertentie