obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)
KaPteiN
Dit is de beschrijving van B0untyy om admin toegang te krijgen in de Experiabox.

Beste SpeedTouch 780WL gebruikers (Zwarte Experiabox)

Ik ben heel blij om te zeggen, dat het mij gelukt is om ROOT access te krijgen in de router
Hieronder zal ik het stap voor stap uitleggen. Ik ben hiermee bezig geweest vanaf gisteren 19:00 t/m 02:30 ongeveer.
Toen ik zag dat het was gelukt, werd ik bijna gek van blijdschap en ik wil jullie graag van dezelfde problemen afhelpen.

Wat heb je nodig?

-Mozilla Firefox met de extensie: WebDeveloper Toolbar.
-KPN Herstelsoftware
-Enig vertrouwen in mij (Screenshot onderaan de pagina.)
-GEKABELDE verbinding met de router. (DRAADLOOS WERKT NIET).

TIP !! - Probeer eerst te beginnen met Deel 2... Als dat niet lukt i.v.m. admin toegang, ga dan verder met Deel 1.
Als je aan Deel 1 gaat beginnen, wees er dan zeker van dat je de herstelsoftware van KPN hebt gedownload, zonder deze herstelsoftware is je Experiabox op geen enkele manier meer te herstellen behalve met de installatie CD.

Deel 1 Voorbereiding:
2. Geef je Experiabox een SuperReset zodat het power lampje rood blijft.
Dit doe je door via http://192.168.1.254/ de fabrieksinstellingen terug te zetten en in het midden van het proces hem uit te doen.
3. Haal de DSL, (en eventueel de PTSN) en de Phone kabels eruit. En zet hem aan terwijl de reset-knop ingedrukt is.
4. Wanneer het POWER lampje rood blijft en het Ethernet lampje langzaam knippert ben je er klaar voor.
5. Start de KPN Herstelsoftware en volg de stappen, zodra je bij een wachtwoord scherm drukt, druk je Annuleren. (Firewalls uit)
6. Ga direct verder met Deel 2.

Deel 2 Root user account aanmaken:
1. Ga naar http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/ en verander het wachtwoord. (Oude wachtwoord is niets)
2. Ga naar http://192.168.1.254/cgi/b/bandr// (Laat die // staan). Probeer daar een Reservekopie te maken en plaats het op het bureaublad.
3. Verander de naam van het bestand naar 'user.ini'
4. Open het bestand 'user.ini' met kladblok en zoek naar 'mlpuser.ini'.
5. Je zal dan zoeits hebben gevonden:

Quote

[ mlpuser.ini ]
add name=_DEV_112135AC1395FC98 password=_CYP_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e role=KPNUser hash2=f3566bfcffe84ac7e1cc986913e2f6b8 defuser=enabled
add name=_DEV_6DCE3D0E24963554BA4513BC5A19520E password=_CYP_5c22630cae4b9ecf93ebde89a71b7884 role=upgrade hash2=8e3a7f7ba0f0ffe9f9b21582953b537e


(De eerste is het gewone account, de 2e is het kpn upgrade account, er is geen account met root rechten, dus wij gaan die aanmaken)

6. Verander KPNUser in SuperUser en voeg deze regel eronder aan toe:

Quote

add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9


Je zal dan dit krijgen:

Quote

[ mlpuser.ini ]
add name=_DEV_112135AC1395FC98 password=_CYP_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e role=SuperUser hash2=f3566bfcffe84ac7e1cc986913e2f6b8 defuser=enabled
add name=_DEV_6DCE3D0E24963554BA4513BC5A19520E password=_CYP_5c22630cae4b9ecf93ebde89a71b7884 role=upgrade hash2=8e3a7f7ba0f0ffe9f9b21582953b537e
add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9


7. Sla het bestand op. En ga verder met deel 3

Deel 3 Aangepaste configuratie terugzetten:
8. Start FireFox en ga weer naar http://192.168.1.254/cgi/b/bandr//
9. Druk op de 'WebDeveloper Toolbar' op 'Diversen -> Bewerk HTML'
10. Zoek naar deze regel: action="/cgi/b/restore/" (precies zoals het er staat, mét de ")
11. Verander: action="/cgi/b/restore/" in action="/cgi/b/restore//"
12. Druk op dat kleine groene pijltje. (Waar als je je muis op houdt er 'Pas toe' komt te staan.
13. Druk in het scherm op 'Bladeren' en selecteer het 'user.ini' bestand.
14. Druk op 'Nu configuratie herstellen...'
15. Hij zal beginnen met herstellen.
LET OP! : Je internetverbinding valt even weg omdat de router zichzelf moet herstarten.
16. Wanneer je de verbinding terug hebt is de router klaar om via TelNet of FTP binnen te komen met het account:

Username: rootuser
Password: su


(Dit wachtwoord kan je later uiteraard veranderen.)

Deel 4 Met je router verbinden via Telnet (niet nodig):
Het beste is om met het root account via CLI te werken in Telnet...
Daarvoor gebruik ik PuTTY, en de CLI-commando's die in DIT PDF-document staan.

Hoe open je Telnet:

1. Start PuTTY en klik op het rondje van Telnet.
2. Vul in die balk in: 10.0.0.138
3. Druk op 'Open'
4. Inloggen met:

Username: rootuser
Password: su


5. Wanneer ingelogd kan je alle CLI commando's gebruiken.

Dat was het.
Ik hoop dat het jullie lukt en dat jullie van de problemen af zijn na volledige toegang tot de router.
Nadat ik zelf heel veel tijd heb verspild om op de site te zoeken naar een oplossing voor dit of een wachtwoord, ben ik toch maar zelf eraan begonnen. En deze informatie moet ik van mezelf wel delen met u aangezien er toch eens iemand met een oplossing moet komen niet?

Graag reacties op deze tutorial van mij.

Groetjes en veel success, Rowan.

Telnet%20screenshot

Deze screenshot is door mij gemaakt in Ubuntu Linux. Het zijn 2 screenshots maar ik heb ze even onder elkaar gezet want dat lijkt mij makkelijker om te zien.

Toolbox-Met-SuperUser-Rechten

Deze screenshot is ook door mij gemaakt in Ubuntu Linux.
Deze screenshot laat de mogelijkheden zien die er voor jou in de Toolbox zijn wanneer je SuperUser bent.


Met toestemming overgenomen en met dank aan B0untyy voor het ontdekken van deze procedure.
Bron: ADSLGG

Noot van dit forum; uitvoeren procedure is voor eigen risico!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Chief
Mag ik het geheel even vereenvoudigen met wat handige bookmarks?

Backup:
http://10.0.0.138/cgi/b/backup/user.i...user.ini//

Restore:
1) http://10.0.0.138/cgi/b/bandr//
2) select user.ini
3) javascript:document.forms[2].action="http://10.0.0.138/cgi/b/restore//";document.forms[2].submit();
Gewijzigd door Chief op 29 juli 2008, 17:30
 
brickman
Ik heb een vraag aan je KaPteiN maar eerst wil ik zeggen: geweldige tut en alles is gelukt! Ik heb nu root acces alleen hoe kan ik DNS en DHCP uitzetten zodat ik een switch heb voor mijn originele modem. De reden dat ik dit wil is dat de Speedtouch WiFi heeft en mijn originele (ontvangende) modem niet. Ik heb nu ook een andere internet-abonnoment en de Speedtouch is gecodeerd door KPN dus kan ik de Speedtouch niet als ontvanger gebruiken (maar hopelijk wel als switch)...

Alvast bedankt Smile
 
KaPteiN
De tutorial is van bounty! Probeer gewoon alles in de LAN aansluitingen te pluggen en te kijken of het dan als switch werkt.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
brickman
Oh, sorry! Toch respect Wink

Maar dat werkt niet, dan krijg ik dit:

http://hitstream.nl/sammy/images/235.bmp
Gewijzigd door brickman op 02 september 2009, 19:59
 
musicfreak
Ik heb even een paar vragen voordat ik er aan begin.

- Lukt dit ook met firmware versie 7.4.5.1?
- Is dit ook mogelijk met HetNet of alleen maar KPN?
- In de tut bij Deel1 punt 5 staat: Firewalls uit. Nu is mijn vraag: Wordt hiermee bedoeld
dat je dan de firewalls uit moet zetten of gaan deze door de procudere vanzelf uit? Of kan ik dat uitvinken tijdens de stappen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten MF.
 
Mrlars
Bijna perfect gewoon, heb het geprobeert en het lukte in één keer.
echter komt nadat ik dit heb gedaan de telefonie niet meer up. dus heb noodgedwongen maarweer alles terug gezet.

werkt dit bij jou wel nadat je dit gedaan hebt?
 
Reempie
Check hier maar eens :

Experia naar Speedtouch 780 flashen
quote:
BabyAap schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:32:
Hallo allemaal. Nieuw hier, maar deels dankzij dit topic heb ik SuperUser toegang op mijn lieve modempje ^^ Vandaar dat ik zo lief ben de boel even stap voor stap uit te leggen.

Hier volgt een makkelijke uitleg in stappen, om de KPNUser te wijzigen naar SuperUser. Rete-eenvoudig eigenlijk, indien je t even weet.

Wat is anders aan deze methode
Gebruik van Firebug en Firefox voor html aanpassingen die de modemsoftware omleiden om vervolgens backups terug te kunnen zetten met de gewenste aanpassingen die er voor zorgen dat het huidige 'kpn' gebruikersaccount SuperUser is en alle mogelijkheden op de modem toegankelijk maakt *luchthap*.

Wat heb je nodig
Een Experia Speedtouch 780 modem (no shit Sherlock!! XD)
Firefox met de add-on Firebug
Kladblok
KPNuser toegang (dit is standaard, dus http://192.168.1.254)

Wat heb je NIET nodig
Een wachtwoord van je KPN user. Hetgeen waar iedereen naar zoekt is dus overbodig. Hoera!

1. Download de config-backup
'Ja maar ik heb geen toegang want ik heb een wachtwoord nodig voor het ophalen van mijn backup-config'
Niet getreurd, lief kind. Probeer dit eens:
http://192.168.1.254/cgi/b/backup/user.ini//
Uitleg: De slashjes achter deze url zorgen ervoor dat je 'm zonder problemen kan downloaden. Foutje in de modemsoftware, denk ik.

2. Rename de config-backup naar 'user.ini'
Spreekt voor zich. Zo niet, zie disney.com en vermaak je daar verder.

3. Wijzig de user.ini voor SuperUser
Open in kladblok en vind de regel 'role=KpnUser' en verander dit in 'role=SuperUser'. Sla op!

4. Zet de aangepaste config-backup terug
'Maar oh grote BabyAap, ik kan niet uploaden daar!'
Ahaaa, maar hier, mijn jong, komt Firefox met Firebug van pas.
Dus installeer beiden (zie de urls in de lijst wat je nodig hebt).
Ga naar: http://192.168.1.254/cgi/b/bandr//
Open Firebug (F12), ga naar de tab 'HTML' en typ in het zoekvenster rechtsboven de term 'restore'.
Hij vindt de regel '/cgi/b/restore/'. Wijzig dit naar '/cgi/b/restore//', dus een extra slash, en druk op de enterrrrrrknop op uw mooie toetsenbordje.

Druk nu op bladeren, zoek 'user.ini', druk op 'nu configuratie herstellen...', bevestig de boel, laat 'm ff laden en voila. Klaar. Dat was 't al.

SUPAH USAH!!

Kleine dingetjes die wellicht van groot belang kunnen zijn
Ik heb wel de update van KPN geinstalleerd, maar met oudere versies zou het volgens mij juist moeten lukken. Zo niet, zie de volgende link:
KPN herselsoftware

BELANGRIJK: Ben je dit ECHT van plan, download eerst de herstelsoftware!! Zonder internet is het nogal lastig. Zorg hiernaast ook voor KABELinternet (dus NIET draadloos, dat werkt niet).


Om te kunnen herstellen moet je de fabrieksinstellingen terug zetten, ondertussen je modem uitzetten om zo de boel softwarematig te slopen en klaar te maken voor een modemherstel. Doe je dit dan niet vraagt ie om het beruchte wachtwoord wat iedereen zoekt. Installeer de herstelsoftware, uiteindelijk vraagt ie om een wachtwoord wat je gewoon kan annuleren en de installatie vervolgens te voltooien. Hierna deed ie bij mij vaag (geen internet door userbeperking, geen modemtoegang) en moest ik mijn modem een harde reset (reset inhouden) geven. Hierna deed ie het weer maar de 'update user' stond nog wel in de backup-config dus ik ga er van uit dat het herstelbestand wel wijzigingen heeft gemaakt.

ik ben niet verantwoordelijk voor schade, dat snappen jullie wel. Hier toch 2 screens voor 'bewijs'.
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hoop hiermee mensen te helpen te ontsnappen van de KPN modem dictatuur. Succes! ^^
 
Reempie
Heeft iemand voor mij een oude firmware voor de Speedtouch 780WL?
 
pater100
Het Liefst zou ik gewoon mijn eigen modem gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie