obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
TG787v: NAT problemen, portforwarding en uPnP
Joepiooo
Na wat ik hier allemaal heb gelezen is er nog steeds geen oplossing voor het open zetten van je poorten?

Heb sinds kort glasvezel en een Thomson 787 en krijg het ook niet voor elkaar op poorten open te zetten.

Het is niet voor een PS3 of een XB360 maar gewoon een een laptop binnen het netwerk. Deze wordt netjes gevonden en kan ik ook instellen maar als ik de poorten ga checken wordt er gezegd dat ze nog steeds dicht zijn.

Hoe krijg ik het in hemelsnaam voor elkaar om gewoon normaal een poort te openen.Shock
 
thgrannies
Het is te gek voor woorden inderdaad...
 
andre345678
Wordt de TG787v ook via het internet geupdate? of moeten jullie zelf nieuwe firmware updaten?
Ik weet niet hoe dat met de TG787v zit.
In Juli wordt de TG789vn automatisch geupdate.
En dan hoop ik dat UPnP weer gefixed is.
Want DAT is het probleem waarom de poorten niet open gaan.

en/of hopen dat DMZ weer in het menu zit.
Dan kun je 1 IP adres uitsluiten voor alle firewall regels in de modem.
En hoef je dan voor dat IP adres dus ook geen poorten te openen.
Dan zou je DMZ gebruiken voor je laptop of PC
want je windows firewall is genoeg toch.
Je moet dan alleen NAT poorten van een spelcomputer nog openen. (indien je die hebt)

maarja dat is als alles weer normaal werkt zoals het hoort.
afwachten op de update dus.
Gewijzigd door andre345678 op 02 juni 2010, 15:12
 
andre345678
Als de TG789vn in juli weer correct werkt horen jullie dat vanzelf hier.
en als jou TG787v dan nog steeds niet is geupdate ,dan moet je gewoon de KPN bellen.
en vragen om de TG789vn model.
je hebt toch recht op een goed werkende modem.
ik denk niet dat KPN daar moeilijk om doet.
maar goed, mischien krijgen jullie ook gewoon een update volgende maand ik weet het niet.
afwachten is het beste denk ik.
Gewijzigd door andre345678 op 02 juni 2010, 15:28
 
Joepiooo
Ja maar ik hou niet zo van afwachten. Ik snap dat er dingen niet goed kunnen zijn in een modem maar volgens mij is dit probleem er al best een tijd nu en er gebeurd helemaal niks.

Ik hoor ook van enkele mensen dat de service ook niet helemaal geweldig is. Mensen uit mijn buurt zijn juist wel weer te spreken over de service het is dus duidelijk dat dit ligt aan het onderwerp.

Maarja laten ik daar niet over gaan speculeren. Het is jammer dat het niet goed werkt. Voor de rest ben ik nog steeds een tevreden glasvezel gebruikerGrin

Mocht er iemand zijn die zonder de update een geniale oplossing heeft gevonden om die poorten gewoon OPEN te zetten dan hoor ik ( en andere ook neem ik aan ) dat graag.
 
Joepiooo
JamieVerbeek is jou probleem in tussen al opgelost want ik denk dat ik in het zelfde schuitje zit als jij.

Ik heb ook gewoon de goeie versie:

Productnaam: TG787v
Softwareversie: 8.2.T.4

Alleen poorten open zetten weigert hij nog steeds. Hij beweerd zelfs dat poort 80 dicht zit...
Lijkt me sterk maarja toch zeggen meerdere poort checkers het. Wordt er niet goed van
 
andre345678
het rare is dat mijn poorten naar mijn xbox gewoon 100% open staan .
ook al zegt hij soms van niet .
ik denk dat het komt vanwege de slechte UPnP.
net als AZUREUS op mijn pc hij zegt NAT oke . en hij download perfect
maar af en toe geeft hij een blauw poppetje.
dat betekent dat ik niet verbonden ben met de tracker(site)
en dat hoort dus niet .

er zit gewoon een bug in de software/firmware van de modem.
Gewijzigd door andre345678 op 02 juni 2010, 19:14
 
Joepiooo
Dus hij zegt dat ze niet open staan maar ze zijn wel open...? Is dat wat je bedoeld te zeggen?

Want als ik bijvoorbeeld poort 80, 25, 21 scan dan zijn die ook dicht... dat kan dus gewoon niet...
 
andre345678
ja precies , bij me xbox zegt die soms NAT poorten strict.
niet altijd.
soms zegt die open.
maar ik kan gewoon altijd online en communiceren met me pc gaat ook.

en met me pc Games staat alles gewoon open ,alleen met programma azureus doet tie raar.
azureus download wel ,maar uploaden gaat zwaar klote . en hij geeft een blauw poppetje.
en die moet groen wezen .

lol
dus mijn dingentjes lukken nu wel.
maar niet 100% zoals het hoort.
 
Joepiooo
Apart....

en jij hebt ook dit

Productnaam: TG787v
Softwareversie: 8.2.T.4

?

Want er werd een stukje terug gezegd dat het bij 8.2.T.4 redelijk opgelost was maar dat is dus niet het geval.

Ik heb echt van alles geprobeerd maar hij blijft ze dicht aangeven...

achja dat wordt binnenkort ook een belletje denk ik...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG787v: NAT problemen, portforwarding en uPnP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
upnp gebruiken Hardware instellingen : 1 08 mrt 2019
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Problemen met bekabeld LAN Routers : 7 27 jul 2016
problemen afspelen opgenomen programma's Algemeen : 8 09 sep 2015
Portforwarding H220N Snelheid : 3 06 mrt 2015
Advertentie