obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Installatie KPN compleet
Gelo
Op dit moment heb ik TV/Telefonie/Internet van Ziggo via de kabel. Wil overstappen naar KPN compleet. Ik heb een oude woning waar de telefoniekabel binnenkomt in de kelder. De Coax van Ziggo komt in de meterkast binnen. Die gaat dus vervallen. Op dit moment gaat er een telefoniekabeltje van de Ziggo splitter in de meterkast naar de kelder voor de aansluitingen van de vaste telefoons. Maar de KPN modem gaat vanuit de kelder niet de draadloze TV signalen en de Wifi signalen door het hele huis distribueren. Dus die moet in de meterkast. Vraag: kan de huidige telefoniekabel die van meterkast naar kelderkast loopt andersom gebruikt worden en dus het signaal van de kelder naar meterkast brengen? En dan kan van daaruit het signaal draadloos naar mijn TV ontvangers en naar de vaste internetkabels (ethernetkabels) die ook in de meterkast uitkomen. Vervolgens moet het telefoniesignaal voor mijn vaste toestellen weer terug van meterkast naar kelderkast want in de kelderkast zitten de verbindingen naar alle vaste toestellen. Let op: dit is een woning uit 1954. Bekabelingen zitten niet handig in buizen maar lopen achter lambrizering, onder de vloer etc. Ik wil hier duidelijkheid over voordat ik overstap maar KPN klantenservice kan alleen maar vertellen dat ik eerst moet overstappen en dat er dan een monteur komt kijken. Maar als die dan zegt dat er nieuwe kabels aangelegd moeten worden, dan wil ik het Compleet pakket helemaal niet. Kip-ei verhaal dus. Ik snap niet dat KPN niet een monteur kan sturen die de situatie beoordeeld. En er met een technicus telefonisch over spreken kan ook al niet.
 
KaPteiN
Ik zie 2 opties om de boel aan te sluiten zoals je het graag wil.

- In de kelder heb je een splitter nodig om het telefoon- en internet signaal van elkaar te scheiden. Dan kun je de oude kabel naar de meterkast hergebruiken en daar je modem neer zetten. Dit kan wel haken en ogen hebben afhankelijk hoe de vaste telefoons zijn aangesloten.

- Zet het KPN modem in de kelder, trek een utp kabel naar de meterkast en ga met een eigen router je huis voorzien van internet en wifi.

De laatste optie zou mijn voorkeur hebben omdat geadviseerd wordt het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt van de telefonie te plaatsen.

Realiseer je wel dat je bij Ziggo een gegarandeerde snelheid hebt.
Als je ADSL of VDSL hebt, dan is niet gegarandeerd dat je de snelheid haalt want dat hangt af van hoe lang de telefoonkabel van jouw huis naar de (wijk)centrale is.

Ik garandeer overigens niet dat bovenstaande gaat werken. Dit is goedbedoeld meedenken van iemand zonder binding met KPN.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Gelo
Dank je wel KapTein!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Installatie KPN compleet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN Compleet KPN Glasvezel diensten : 2 19 mrt 2016
geen telefoon na installatie KPN compleet KPN Telefonie Storing : 8 21 dec 2015
Probleem bij installatie draadloze verbindingsset 200 plus KPN Televisie Storing : 6 15 jul 2014
CAM-module en audio installatie Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 25 jul 2013
Digitenne installatie - scherm blijft grijs KPN Televisie Storing : 1 04 mrt 2012
Advertentie