obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid plotseling te laag
Bika
Ik heb een 500/500 glasvezelverbinding van KPN en tot voor kort kwam ik tot ongeveer 450/450.
Had al een tijd geen test meer gedaan maar sinds een paar weken kom ik echter niet boven de 100/100 uit.
De netwerk kaart staat gewoon op 1000 fullduplex.
Heb er een switch tussen hangen maar ook zonder deze maakt het niet uit.
De Experia box v10 heb ik al een paar keer opnieuw reset maak ook geen verbetering.
Nieuwe kabel geprobeert rechtstreeks naar de PC toe.
Heb ook al met een medewerker gechat maar die kunnen op afstand niks vinden.
Het was dus goed en zonder wat aan te passen is het een stuk minder geworden.

Wie heeft er nog tips?
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Het heeft even geduurd, maar ik ben aan het verhuizen.
Net 5 minuten de PC aan.

Het kunnen meerdere dingen zijn.
- Defecte voeding van Experiabox of NT (waar je glas op binnen komt) Je apparaat blijft gewoon werken maar door een frequentie storing kan het zijn dat je er last van hebt op je snelheid.
- Defecte NT of Expeeriabox.
- Experiabox heeft een update gehad maar is niet gereset en herstart (stekker eruit en erin is voldoende, niet de aan en uit knop).

- Wat bijna onmogelijk is, is een vuiltje op je glasvezelverbinding (maak dit niet zelf schoon, laat het doen door een KPN monteur, die heeft hier speciale spullen voor).

En als laatste, je mist 50 Mbit, dit is omgerekend 6.25 MB, dat is dus op een 500 verbinding niets.
62.5 - 6.25 = 56.25 MB, er zijn maar weinig plaatsen waar je de MAX snelheid kan gebruiken, dus je zou er niets van merken dat je het mist.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
De Experiabox heb ik al een paar keer uitgezet 1 a 2 minuten wachten en weer aan, dus denk niet dat dat het zal zijn.
Het NTkastje daar branden de lampjes van zou dan toch de voeding defect kunnen zijn en dat geld dan ook voor
de Experiabox.
En ja een vuiltje dat zou ik ook echt niet weten .
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Het is al genoeg als maar 1 van de 2 voedingen defect zijn.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Maar hoe kan ik er zelf achterkomen dat er een voeding defect zou zijn, beide apparaten branden de lampjes van.
Ik heb geen apparatuur om dit te meten alleen dmv kijken of het brand
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
De meeste mensen hebben wel een voeding in huis die er op past,
belangrijk zijn de voltage en de +/-, het amperage maakt niet uit zolang die maar minimaal gelijk of hoger is wat staat op de voeding je tijdelijk vervangt.

Doormeten gaat niet, moet je hem voor open slopen.

Meest voorkomend defect in een voeding is zijn: potmeters, triacs en condensator.
Deze zijn van buiten af niet te testen of door te meten, maar kunnen wel storing geven op de stabiliteit van de stroom.

Je kan ook gewoon KPN bellen en zeggen dat je alles hebt nagekeken en dat een defecte voeding nog het enigste is wat je niet hebt gedaan.
Misschien sturen ze je wel een nieuwe.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Ok bedankt ik had al eens gechat met iemand zal dat nog eens doen en de bevindingen voorleggen
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid plotseling te laag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Snelheid trager dan wat in router staat Snelheid : 2 28 feb 2017
Advertentie