obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Wachten op bonded koper/DSL
Lutz
Gisteren werd in aangesloten op internet van kpn met monteur. Deze heeft geconcludeerd dat mijn buren bonded koper/DSL hebben en dat in aan hetzelfde straatkast hang.
Ook komen in mijn ISRA punt drie lijnen binnen, die ook in de straatkast aangesloten zijn. Alleen weet dat fourstack nog niet.

De monteur heeft zijn best gedaan om mij bonded koper/DSL aan te sluiten, maar eerst moet foutstack bijgewerkt worden, en dat duurt bij administratieve fouten misschien wat langer.

Het v10 modem van kpn doet hetzelfde als het v10 modem van een kpn dochter, die ik ervoor had.

Wij zullen zien of kpn administratieve problemen kan oplossen.
 
eogcnlGhost
Hoi Lutz, zover ik kan nagaan heeft de administratie er geen bal mee te maken.
Die monteur moet verder kijken dan zijn neus lang is.
Hij kan een NETco meting doen om de WBA Portal / FPI info op te vragen van de lijn.

Als hij nou in plaats van jou stack door te meten die van een paar buren verder zou meten dan had hij het heel snel kunnen vinden waar het probleem zat.
Moet je nagaan dat ik op hemelsbreed 120KM van jou vandaan zit en het probleem heb kunnen vinden.

Ik vermoed dat er een lus probleem zit tussen 2 stacks.
Waarom, nou hier komt hij dan.
De volgende zijn: huis nummers / snelheid normale lijn / snelheid bonded lijn. (snelheid is in Mbit/s) (Ik denk dat jij het ook zeer snel zal zien.)
48 / 23 / --
50 / 26 / --
52 / 13 / --
54 / 15 / 28
56 / 22 / 44
58 / 19 / 38

Als je het denk te zien, dan heb je het waarschijnlijk fout.
Jij zal denken voor nummer 52 of na 54, omdat hij daar ophoud.
Maar de fout ligt voor de aansluiting van 54 of na de aansluiting van 56.
Je zou denken, wat maakt het verschil, het zit er tussen.
Ja dat klopt, maar de aansluiting/lus is het probleem.
De goede waardes bij pair bonding is altijd x2, nummer 54 wijkt daar al van af en resultaat 52 en de rest niets meer.

Je kan de KPN bellen met deze informatie en zei kunnen deze meting natuurlijk ook doen en op basis van de informatie die zei meten en jij nu hebt kunnen ze opnieuw een monteur aansturen, die even de lussen nakijkt en eventueel opnieuw lust of vervangt.

PS: er zijn geen updates/upgrades gepland voor jou straat kast.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz
Sinds vandaag is op fourstack te zien dat bonded koper/DSL mogelijk is. Mijn modem toont al aan dat er 2 lijnen zijn aangesloten.

Nu was ik zo eigenwijs om mijn modem te herstarten: dat had geen effect.
 
eogcnlGhost
Dan moet je in plaats van herstarten is een hard-reset geven, dan moet hij de software opnieuw laden.
Misschien laad hij dan de nieuwe configuratie.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz
Hoe geef ik een harde reset? En raak ik ermee mijn eigen instellingen van de DHCP server kwijt? Ik kon op de box geen backup functionaliteit vinden.
 
eogcnlGhost
Als je met DHCP werkt dan raak je die kwijt, maar daar is wel wat tegen te doen.
Zet alle apparaten aan, zpdat ze al een je apparaten een IP adres hebben, geef dan de hard-reset en als geluk hebt neemt de V10 ze gewoon weer op in de DHCP.

Maar als je dit soort dingen wilt verkomen dat je apparaten van IP adres wisselen miet je ze een statisch IP adres geven.

Hoe geef je een V10 een hard-reset:
Je logt in in de V10, je gaat naar INSTELLINGEN > Herstart/Reset naar fabrieks > Reset naar Fabrieksinstellingen. (het kan zijn dat je moet bevestigen)

Nu nog even geduld hebben en je bent klaar.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz
Ik heb nu bonded koper/DSL werkend gekregen. Gezien het modem imprint op 4975 kbps en 48031kbps down hou ik het contract bij 40Mbit/s.
 
eogcnlGhost
Dat is mooi, werkt de rest binnen je netwerk ook nog hoe het moest zijn?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Lutz
Volgens fourstack zou ik 52Mbit/s als attainable rate moeten hebben. De monteur zei dat in de volgende twee weken de lijn zal stabiliseren en dat het vermoedelijk nog ietsje sneller gaat worden. Erom hou ik mijn contract nu eerst op 40Mbit/s aan. Ik heb in mijn huis nog via powerline een access points aangesloten voor de aanbouw. Voor de tuinhut heb ik nog een tweede access point via powerline aangesloten. Dat werkt met een echte laptop perfect, maar minder met een smartphone. Het AP in de tuinhut wordt alleen aangezet indien wij daar langer zijn. Ik denk nog erover na om via een vierde powerline adapter in de woonkamer tv erbij te nemen. Volgens devolo kunnen er 8 adapters van de 1200 serie in een huis worden aangesloten. Daar lig ik ver van af.

Ik heb al getest dat met 4 aktieve powerline adapters de snelheid altijd boven 40Mbit/s per zendrichting uitkomt.

Waarom wordt hier op het forum geadviseert om IPTV gescheiden te houden van het gewone internet? De v10box maakt al geen verschil meer. Is dat misschien nog overgebleven uit de tijd waar het kabel voor iptv alleen op een bepaalde LAN port mocht worden aangesloten?
 
eogcnlGhost
Waarom de IPTV gescheiden zou moeten blijven van de rest van je netwerk is om de volgende reden.
Het klopt dat het niet uit maakt op welke poort je de IPTV aansluit op de V10, maar dit was ook al op de V8 en V9.

Maar het is wel belangrijk dat je niet je IPTV met je andere netwerk verbind.
Je gewone netwerk werkt met IP adressen.
Je IPTV werk op VLAN.

De kans is dus groot als je je IPTV aansluit op je gewone netwerk dat je IPTV gaat stotteren of zelfs dat je beeld gaat stil staan (freeze), je geluid niet meer synchroon loopt met je beeld.

Ik hoor je al denken, als ik in de config van de IPTV kijk dan staat daar een IP en MAC adres.
Ja dat klopt, maar probeer dat adres is ergens in je V10, software of wat dan ook terug te vinden in je netwerk, die ga je niet vinden.
Hij heeft ze dus wel, maar gebruikt ze niet.

Ik hoop dat dit je vraag een beetje ophelderd.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wachten op bonded koper/DSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VDSL2 op koper Routers : 1 13 sep 2014
Wat staat mij te wachten? Algemeen : 1 06 jan 2010
Advertentie