obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
me twitch stream lagged
izaak-l
hoi,

ik ben een twitch streamer en nu lagged me stream heel erg. dat is niet prettig vooor mij kijkers, hoe kan ik het oplossen?? laar me het even weten
 
eogcnlGhost
Hoi izaak-l, 9 van de 10 keer komt het niet door je internet, maar je PC zelf.
Heb je onlangs een update gehad van iets?

Lag wordt meestal veroorzaakt door het geheugen.
Draait er iets op de achtergrond mee?

Wat ook een veel voorkomende oorzaak is van streamers is dat het geheugen te warm wordt en dan de snelheid omlaag haalt om zichzelf niet in een overkill status te zetten waardoor je BSOD krijgt.

Ik weet dat ik het antwoord van je ga krijgen: maar hij doet het al jaren zo.
Dat kan, maar geheugen wat intensief wordt gebruikt wordt warmer dan bij normaal gebruik.
Warmte is een sluipmoordenaar in een PC, hang er is een goeie fan boven (blazen in de richting van je geheugen) zuigen heeft absoluut geen zin.
Er is vanaf het geheugen geen luchtverplaatsing dus niets om aan te zuigen, daarbij komt dat de warmte van je geheugen omhoog gaat.

Je kan ook speciale fan kits kopen, maar mijn ervaring is, absoluut niet genoeg lucht.
Ja ik weet je kan er een 20CFM per stuk mee blazen op 40mm en dan 2 stuks er boven hangen, dat is leuk als de herrie je niets uit maakt maar een 80mm of 120mm geeft net zo veel lucht en meer tegen minder herrie over een groter oppervlak.

Voordat je dit allemaal gaat doen kan je natuurlijk ook even een programmatje op de achtergrond mee laten draaien om te zien hoe warm de plaatjes worden: AIDA64 is een super programma, die heeft zelfs de mogelijkheid (Business uitvoering) om van af een andere pc je eigen pc te monitoren.
Je eigen pc moet wel de ondersteuning hebben voor temp metingen op je geheugen anders wordt het niets meten.
Dan kan je altijd nog een laser temp meter pakken, kost ook een paar tientjes.

Vraagje, heb je specs en eventueel een foto van de binnenkant van je PC.
Vind het wel weer eens leuk om te zien wat mensen tegenwoordig gebruiken, sinds de PC techniek al een paar jaar niet meer vooruit komt.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'me twitch stream lagged', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
HD en SD stream te laag KPN Glasvezel diensten : 1 30 apr 2012
Advertentie