obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Schokkerig beeld bij TV Kijken
clmdriessen
Sinds enige tijd heb ik schokkerig beeld. Alle adviezen al geprobeerd, direct aansluiten van de tv-ontvanger op de experia box geen resultaat.
Monteur heeft de DVS gecontroleerd en die was up to date.
wat mij opvalt dat het overdag bijna nooit en probleem is, maar rond de klok van 20:00 uur begint het. Heel veel mensen kijken dan naar het NOS-journaal en er wordt dan massaal ingeschakeld. Hetzelfde gebeurde vanavond bij het programma ' Ik vertrek' blijkbaar ook erg populair en het schokken begon al weer opnieuw.
Volgens mij is het een capaciteitsprobleem op de glasvezelkabel, hetzij specifiek in dit appartementen-complex of misschien wel in de hele wijk Nieuwland in Amersfoort. Ik kan dat niet controleren.
Zijn er nog meer mensen die het idee hebben dat het rondom die tijd gebeurd.
Heb het programma opgenomen en als ik 10 minuten later naar de opname kijk is er niets meer aan de hand.

Al ik iTV kijk op iMac of iPad geen probleem.

AUB geen oplossingen als kabels vervangen, resetten en direct aansluiten op experia-box enz. allemaal geprobeerd en geen resultaat.

groeten Chris
 
eogcnlGhost
Ok dan zal ik niet komen met al die dingen om aan te sluiten, maar heb je ooit al geprobeerd een nieuwe Experiabox aan te sluiten.
Even bellen met de KPN 0800-0402 voor een afspraak voor de bezorging van een nieuwe Experiabox.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
clmdriessen
Dank voor het antwoord, de experiabox die ik heb is nog geen jaar oud!
Zie de bijlage voor verdere info over de experiabox.
Mijn veronderstelling van teveel mensen tegeljikertijd is volgens u dus geen optie?

groeten Chris
clmdriessen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
eogcnlGhost
Als je glasvezel hebt dan heb je een eigen toegang tot het netwerk, je deelt je verbinding met niemand zoals op de kabel of (A)DSL.
Je Experiabox blijft nog steeds een stukje hardware wat kapot kan gaan.

Klein voorbeeltje van hoe een stuk hardware kapot kan gaan:
Je voeding zit in je stopcontact, door een leuk omweers buitje is er een piekspanning geweest over het 230v netwerk.
Normaal gesproken heb je hier geen last van, maar je voeding van je Experiabox heeft er toch een opdonder van gehad en daardoor werkt je triac niet goed meer of een condensator heeft een tikje gehad.
Zeg het was de condensator, die wordt nu te warm en andere delen van je voeding krijgen het ook warm waardoor de 12 volt geen 12 volt meer is maar 14volt.
Voor een paar weken/maanden gaat het goed en dan gaat je Experiabox kuren krijgen.
Alles wordt uitgesloten en dan blijkt het de Experiabox te zijn waarvan iets contenu een tehoog voltage heeft gehad.
Maar hij is pas 1 jaar oud, dat maakt je voeding geen uitzonderingen voor.

Omdat je zelf zei dat je ongeveer alles hebt uitgesloten is dit nog 1 van de weinige opties die je hebt.
Dus bij het ruilen van de Experiabox ook de voeding vervangen (zeg maar voor de veilige kant als het de voeding was die het heeft veroorzaakt).
Beter "save" then "sorry".

Laat maar weten of dit het probleem was, als je het na de ruil nog hebt dan moet het wat anders zijn.
Maar de grootste kans is dat het is opgelost met een nieuwe ExBox.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
clmdriessen
Dank, dan ga ik toch maar bellen voor een andere experia-box

groeten Chris
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Schokkerig beeld bij TV Kijken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Beeld bevriest in TV programmaoverxicht KPN Televisie Storing : 2 30 nov 2016
Haperend / stilstaand beeld iTV Helpdesk : 7 22 mei 2016
Slecht beeld bij sportuitzendingen Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 1 13 aug 2015
Advertentie