obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
V10 onbekend device, "Officially Xerox, but ..."
Storm

Quote

eogcnlGhost schreef:

Ja die is er en die heb ik gegeven in het bericht van: Geplaatst op 03 februari 2017, 17:53.

Je kan ook het programma: cisco network magic is proberen, kan je ook wel aardig wat mee zien.

Dank weer voor jouw reactie.

Cisco network magic werkt niet bij mij. Daarom heb ik een ander geprobeerd "Colasoft Ping Tool", maar ook bij deze geen resultaat.
De scanners registreren blijkbaar alleen verbindingen en niet een poging tot ...

Ik zou bijna zeggen dat PingTools zelf de 'deugniet' is, maar hoe controleer je dat ....

Aan de ander kant kan ik me dat ook niet goed voorstellen. Bovendien heb ik het op andere netwerken geprobeerd en dan zou die het ook moeten doen en dat is niet zo.
Misschien dat iemand anders en PingTools op z'n smartphone heeft en een V10 H369A modem en die zijn ervaringen hier kan delen ...
 
eogcnlGhost
Ping tools is natuurlijk een gratis programma en over gratis ben ik niet zo happerig.
Misschien zou pro beter bij je werken, kijk even in je PM berichten, dan heb ik een kadootje voor je, misschien werkt die beter.
Het is niet de nieuwste versie, maar wel pro.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm

Quote

eogcnlGhost schreef:

Ping tools is natuurlijk een gratis programma en over gratis ben ik niet zo happerig.
Misschien zou pro beter bij je werken, kijk even in je PM berichten, dan heb ik een kadootje voor je, misschien werkt die beter.
Het is niet de nieuwste versie, maar wel pro.

De PingTools Pro versie geeft dus hetzelfde resultaat. Hij signaleert iets wat hoe dan ook contact wil maken met een device, vandaar dat het MAC adres natuurlijk "00:00:00:00:00:00" is. Misschien is het een automatisch 'mechanisme' van de V10 of van de software van "Kreatel Communications AB"?
Gewijzigd door Storm op 05 februari 2017, 12:17
 
eogcnlGhost
Ik denk dat ik een blauw vermoeden ga krijgen.
Heb je toevallig een:
Linksys/Cisco met WRT of ARP
TP-Link met ARP

Dit staat onder IP & MAC Binding > ARP List

Of mogelijk een andere router met WRT of ARP?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm

Quote

eogcnlGhost schreef:

Ik denk dat ik een blauw vermoeden ga krijgen.
Heb je toevallig een:
Linksys/Cisco met WRT of ARP
TP-Link met ARP

Dit staat onder IP & MAC Binding > ARP List

Of mogelijk een andere router met WRT of ARP?

Sorry, maar ik ben (nog niet) op de hoogte met dergelijke terminologie.
Waar moet ik zoeken naar IP & MAC Binding > ARP List? Op mijn modem, onder welke tab?

In het kort mijn extra apparatuur:
Ik heb van KPN een soort modemkastje, het is de TV-ontvanger. Motorola VIP1853. En op mijn PC een Netgear WNDA3100v2 adapter. Maar als de PC uit staat is het verschijnsel nog steeds aan aanwezig. Verder heb ik een Netgear WN3000RP WiFi Extender. Maar deze staat ook over het algemeen uit.
 
eogcnlGhost
Dan heb ik een paars vermoeden dat het 1 van je Netgear apparaten ligt.
Ik zal is kijken of ik iets kan vinden.

Maar een 0 MAC adres komt meestal doordat een apparaat een IP adres ooit heeft gehad en die is opgeslagen in je ARP lijst (een soort van DHCP maar dan anders).
Nu is er een ander IP adres aangesloten maar met een ander MAC adres, maar dan op het zelfde (zeg maar huisnummer). Nu snapt je Netgear er niets meer van een geeft dan maar op 0.
Je moet dat adres eruit halen zodat de ARP lijst niet meer de koppeling maakt tussen dat IP en MAC adres.

Het simpelste voor mij zou zijn dat jij de beide apparaten reset, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel je hebt ingesteld in die apparaten.

Anders zoek ik wel een eventuele andere oplossing.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm
Ik heb net de V10 uitgezet, alle vaste verbindingen eruit, ook de PC uit (met Netgear adapter) en de Netgear netextender voor de zekerheid uit het stopcontact.
Vervolgens V10 weer opgestart dus alleen met WiFi verbindingen maar zonder de Netgear apparaten.
Op de WiFi verbinding zat alleen mijn smartphone, die van mijn vrouw en haar iPad. Dus 3 apparaten.

En toen weer PingTools opgestart en helaas de geest waait nog rond ...
 
eogcnlGhost
Als je de wifi van de V10 uitzet en ook de Netgears uit heb staan , zie je dan nog die geest.


V10 > WiFi > Basic > uit.

Ik ga nu maar een rijtje af, hij moet ergens vandaan komen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm
Dat gaat helaas niet omdat alleen (tot nog toe) PingTools de geest waarneemt en PingTools zit op mijn telefoon dus is een WiFi verbinding noodzakelijk.
En zover ik weet kun je de smartphone niet rechtstreeks op het net aansluiten.
 
eogcnlGhost
Tja daar zit wat in, maar zoals je het zegt zou de geest in je V10 moeten zitten, de rest heb je uitgezet.
Dus het idee was, V10 wifi uit en dan maar zonder wifi scannen, dan moet hij automatisch op 3/4G springen, zie je de geest dan nog, dan zit die in je telefoon.
Zie je hem niet dan zit die in je wifi netwerk, maar waar is de vraag.
Om alles uit te sluiten, stapje voor stapje.
V10 wifi uit, netgear wifi aan: wel/niet geest.
Je weet maar nooit maar de spullen van je vrouw kunnen ook een geest veroorzaken, omdat je al zei dat het Apple slullen zijn.
Apple en Android is net als water en vuur, wie weet, zet die dingen is uit is de geest ernog.
Sluit je telefoon is aan op een andere wifi netwerk, die van de buren, is de geest er nog.
Verbind met een wifi vergenoeg van je huis vandaan, is de geest er nog.

Die geest moet ergens vandaan komen, het kan een apparaat zijn, het kan ook een verwaarloosde instelling zijn die jou dingen laten zien die er niet zijn,
Het kan zelf een programma in je telefoon zijn.
Doe een scan met de Apple, zie je de geest dan ook?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V10 onbekend device, "Officially Xerox, but ..."', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
onbekend apparaat op wifi Algemeen : 11 25 mrt 2011
RC-code MOTOROLA 1960 onbekend? Algemeen : 3 05 jan 2010
Advertentie