obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
V10 onbekend device, "Officially Xerox, but ..."
Storm
Als ik de WiFi uitzet dan is de geest weg, maar dat lijkt me logisch want dan heb ik geen LAN meer op mijn telefoon en ik heb geen vergelijkbaar programma als PingTools op mijn PC staan.

Je advies verder volgend heb ik ondertussen nog twee dingen geprobeerd,
ik heb eerst de (Android) telefoon en iPad van mijn vrouw uitgezet. Maar PingTools gaf nog steeds dat de ‘geest’ actief was. Daarna heb ik ook mijn telefoon uitgezet en heb ik op de telefoon van mij vrouw ook PinTools geïnstalleerd. Ook op haar telefoon gaf PingTools aan dat de ‘geest’ actief was. Dus een programma op mijn telefoon sec kan het ook niet zijn …

Zou hooguit kunnen zijn dat er op beide Androids hetzelfde programma staat dat het veroorzaakt, is iets voor later onderzoek want daar ga vooralsnog niet van uit. Het zijn wel beide Samsung telefoons maar die van mij is een A3(2016) en die van mijn vrouw Note 4, beide Android 6.01.

Ik heb het al op diverse andere netwerken geprobeerd en daar was de ‘geest’ zelfs niet aanwezig. Maar die netwerken waren niet gelijk aan die van mij dus wil ik nog een ding proberen dat is een ander netwerk met hetzelfde modem V10.

Mijn buurman heeft namelijk ook KPN en hetzelfde modem V10 (zover ik weet) en ik zal daar inloggen en kijken wat het resultaat is. Daarover dus later meer …
 
eogcnlGhost
Het wordt bijna geestig om die geest te vinden.
En als die gevonden is dan zal het waarschijnlijk zo zijn, waarom hebben daar niet aan gedacht.
Maar dat is ook met elk ander antwoord wat je als laatste onderzoekt tot die gevonden is.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm
Tja, als de geest eenmaal uit die fles is ...
 
Storm
De buren hebben helaas geen V10 modem maar een V9, maar wel KPN als provider.
Ik ben toch even wezen kijken of de geest daar ook uit de fles wilde komen.

Ik maakte verbinding tussen mijn telefoon en het WiFi netwerk … en ja hoor, zie daar, hetzelfde verhaal.

Kan het toch niet iets van de software van het modem (de modems) zijn wat automatisch de mogelijke IP verbindingen checkt?
Gewijzigd door Storm op 05 februari 2017, 18:16
 
eogcnlGhost
Dat is nu nog vreemder dat je het op een V9 en een V10 hebt, omdat het 2 compleet andere modems zijn (ander merk en andere code) wel uiteindelijk met de zelfde werking.
Misschien heeft het dan toch iets te maken met de laatste update die KPN een paar dagen geleden heeft uitgevoerd.
Daar zitten al problemen met de WiFi in, maar die waren opzich alleen bedoeld voor de V10 en niet de V9.

Hier een linkje naar de melding die ik heb gedaan op dit forum: KLIK MIJ.

Zoals je zelf ook al hebt gemerkt raken de opties een beetje op.

Dan maar even leven met een geest in je netwerk en hopen dat die ooit is wegvliegt, zolang je maar niet bang bent van geesten anders wordt het een tijdje eng in huis.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Storm
Dank je in ieder geval voor je support. Misschien dat een heldere 'geest' bij het lezen van deze berichten het licht ziet en het met ons wil delen ...Argue
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V10 onbekend device, "Officially Xerox, but ..."', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
onbekend apparaat op wifi Algemeen : 11 25 mrt 2011
RC-code MOTOROLA 1960 onbekend? Algemeen : 3 05 jan 2010
Advertentie