obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Powerline adapters
glasblazer
Dan zou je van een wireless bridge gebruik maken. Over de kwaliteit hiervan zijn wisselende ervaringen te melden. Een draad trekken levert uiteindelijk het beste resultaat op. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met powerline adapters. Althans na vervanging van mijn glasvezelkastje dat regelmatig storing veroorzaakte. Inmiddels gebruik ik exemplaren uit de AV 1200 serie. Storingen zijn niet aan de orde. Jammer is wel dat de netwerk snelheid in mijn geval beperkt blijft tot 80mbs,terwijl ik een gigabyte V10 in huis heb. Pluggen zitten bij mij niet op dezelfde groep.
De Powerline werken in jouw geval niet goed. Probeer zo'n wireless bridge en kijk hoe het gaat.
 
peterpan_1966
Ik heb idd ook de 1200 serie, maar kan helaas geen draad trekken naar de slaapkamer op de 1e verdieping vandaar de optie van de draadloze accesspoint op de 1e verdieping. Als dit qua storingen erger is dan gaan de Devolo's terug en moeten we er maar mee leven. De Devolo in de meterkast en de woonkamer zitten bij mij wel op dezelfde groep (om eventuele storingen al voor te zijn).

Verder hebben we hier helaas geen glasvezel en de snelheid is voor ons genoeg (al merk je het verschil pas als je op glasvezel heb gezeten).

Gr,
Peter
 
eogcnlGhost
Hoi Peter, ik kan je vertellen dat je gewoon een kabel naar elke verdieping kan trekken.
Het is niet een gebruikelijke manier, maar wel mogelijk.
Je hebt daar een CAT6 shielded UTP kabel, trekveer, schroeven draaier en een beetje geduld voor nodig.

Zoals ik zei, is het niet erg gebruikelijk maar wel mogelijk.
Vanuit je groepenkast loopt er vast wel een buisje naar een stopcontact op de 1st verdieping.
Trek daar een CAT6 Shielded kabel bij, sluit daar een accespoint op aan en walla, een bedrade verbinding.
Zou je je een unshielded kabel gebruiken dan kan ik je garanderen dat je storing gaat krijgen op je UTP kabel.
Gebruik geen CAT5e kabels, ook al zijn ze shielded.

Als je een UTP kabel naast je 230V legt dan krijg je te maken met EMI (Electro-Magnetic Interference), dit geeft storing op je UTP kabel.
De shielded is een extra laagje om je netwerk kabeltjes heen die de EMI tegen houd, waardoor je dus geen storing en snelheids verlies krijgt.

1 van de meest gemaakte fouten met UTP kabels is, dat mensen een gewone CAT5 stekker gebruiken (geheel gemaakt van plastic) op een CAT6 kabel.
Als je een CAT6 kabel gebruikt moet je ook een CAT6 RJ45 stekker gebruiken, die kan je herkennen aan de metale behuizing om de stekker.
Sommige CAT6 kabels hebben een een extra huls om de shielded folie zitten, dat kan je zien als een soort aarde, daar heb je weer een andere CAT6 stekker voor nodig, maar deze worden in de prive en niet pro omgeving bijna niet gebruikt.

LETOP: voordat je een trekveer door een bestaande buis met electra haalt, zet je stroom uit.
De trekveer is van metaal en doet erg pijn als daar 230V doorheen gaat.
Na het trekken ook altijd even nakijken om zeker te zijn dat je bij het trekken geen beschading hebt gemaakt op de bestaande electra kabels, lampje aansluiten is meestal voldoende, klapt je groep er niet uit dan zit je voor 99% goed.
Gaat je lampje gelijk uit of klapt je zekering eruit, dan raad je het al, nieuwe stroom draden trekken.


Ik weet niet of je zo technisch bent om het te kunnen doen of je dat je het aan durft, maar het is zeker een aanrader.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Kabel trekken is geen probleem, de kabel op een utp inbouwdoos aansluiten is ook geen probleem, ik heb dit in de woonkamer een paar weken geleden nog gedaan. Ook heb ik cat 6 stp kabels gebruikt dus ik ben daar wel bekend mee.

Ik heb eerder zitten denken om een kabel bij de stroomdraden te trekken en dan 1 stopcontact inbouwdoos te vervangen voor 1 utp inbouwdoos maar ik lees toch veel reacties om het niet te doen. Vandaar dat ik de mogelijkheid van het draadloos aansluiten van de accesspoint wil proberen, al is dit misschien ook geen stabiele oplossing.

Een accesspoint heb ik sowieso nodig dus probeer het eerst draadloos en anders probeer ik er een stp kabel naast te trekken.

Bedankt,
Peter
 
eogcnlGhost
Ik heb nog een leuk ideetje, kijk is NAAR MIJ.
Dan heb je toch ongeveer wat je wilt hebben en dan in 1 mooie oplossing.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Hm, toch niet helemaal wat ik zoek.

Wat ik wel heb gezien is dat er nog een aantal loze leidingen in de meterkast zijn. Van 2 weet ik waar ze heen lopen...met een klein bochtje komt ie weer de meterkast in...apart.

Dus ik ga de kamers even af of er ergens nog een blind plaatje o.i.d. zit. Anders is er misschien een mogelijkheid dat een dubbele wandcontactdoos doorgelust is en zou ik misschien toch een aparte leiding voor een utp kabel hebben.

Utp bij de stroomdraden is echt het uiterste redmiddel, mede ingegeven door het feit dat als er ooit iets gebeurd je niet verzekerd bent.

Gr,
Peter
 
eogcnlGhost
Ik zeg altijd, hoe meer Amp/watt je gebruikt hoe warmer je stroom kabels worden, met een utp kabel erbij kunnen ze vervolgens de warmte niet kwijt en dan kan je problemen krijgen.
Dus nooit een utp door een buis trekken waar de wasmachine, magnetron of dergelijks doorheen loopt.
Maar een gemiddeld gewoon stopcontact waar een paar lampjes en een pc en een tv op hangen kan geen kwaad (al geef ik natuurlijk geen garantie), ik weet de staat van je stroom kabels niet. (canvas zal het niet meer zijn) Shock

Maar je hebt ideeën genoeg om iets in elkaar te knutselen.
En zover jij je verhaal verteld heb je de handige handjes ook wel.

Ooit kom je eruit hoe je het gaat doen en dat alles ook nog werkt.
Geduld is de beste remedie.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Ik ga weer verder met mijn projectje. Helaas is de dubbele inbouwdoos op onze slaapkamer maar van 1 buis voorzien.
Wat misschien nog wel een optie is om de stroom door te lussen van de naastgelegen slaapkamer als de inbouwdozen tegen over elkaar liggen. Dan kan ik de stroomkabel in onze slaapkamer vervangen voor een utp kabel.
Maar voordat ik dat ga doen, probeer ik eerst de wifi versterker draadloos aan de v10 te "hangen" en vanaf de versterker met een kabel naar de tv ontvanger.

Wordt weer vervolgd maar kan wel weer even duren, ben met een boel dingen tegelijk bezig.
Gewijzigd door peterpan_1966 op 01 november 2017, 12:51
 
eogcnlGhost
Woon je toevallig in een huis dat is gebouwd na 2010, dan heb je namelijk een hele grote kans dat er blind plaatjes aanwezig zijn met alleen een (blanke)aarde draad erin.
Deze buizen zijn perfect om UTP doorheen te halen.

Een voorbeeld waar deze allemaal heen lopen: van je groepenkast naar >
Alle natte plaatsen: WC, badkamer.
Meestal zit er 1 bij je voordeur, in de buurt van een wasmachine aansluiting, cv/combiketel, schuur, alles wat onder de grond is: kelder kast, kelder, zelfs inloop kasten met bijvoorbeeld 3 treden naar beneden, kruipruimtes.

Heel veel mensen zien die plaatjes wel zitten en zien dan een blanke zilveren kabel erin zitten en weten niet waar die voor dient, aarde dus.
En wat veel mensen ook niet weten is waar ze nou eigenlijk voor zijn, want je zou denken een aarde draad in de badkamer op 50cm hoogte zal niet zijn voor als je op een natte vloer denkt, kom laan we de stekker van de krultang er is in doen en dan kijken hoe hij er van binnen uitziet.

Dit is een nog niet verplichte aarding voor werkzaamheden, op deze manier kan je jezelf altijd veilig aarden terwijl je met het stroom aan werkt.
Deze zijn dan ook op 2 manieren geaard, via de groepenkast en via een aardpen.

Maar zoals ik al zei de perfecte buis oom een UTP kabel doorheen te halen.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
peterpan_1966
Ik woon in een woning van 2000/2001. In de badkamer zit een aardedraad maar dat is te ver weg naar de slaapkamer.

Maar...het zit even mee. In de slaapkamer zit aan de andere kant waar de tv staat een utp-inbouwdoos, nooit eerder opgevallen, dus dat wordt een kabel langs de plint leggen en de Devolo's kunnen eruit.

Ik heb op de 1e verdieping al bijna geen wifi dus op zolder is het nog erger. Ik wil dan ook op iedere verdieping een kpn versterker. Misschien overdreven maar als het geen problemen onderling geeft dan geeft mij dat een gerust gevoel. Dus kan ik zonder kans op storingen onderling op alle 3 de verdiepingen een kpn versterker zetten?

In de meterkast moet een switch komen maar die heb ik nog liggen van de KPN dus ook dat is een meevallertje.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Powerline adapters', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Powerline 650AV+ niet gevoelig voor storing ledlampen Frequently Asked Questions : 7 28 dec 2015
glasvezel en powerline adapter Eigen netwerk : 4 25 okt 2015
Led verlichting vs Powerline Frequently Asked Questions : 7 15 apr 2015
devolo dlan adapters functioneren niet naar behoren Routers : 19 28 mei 2014
adapters itv Algemeen : 1 25 feb 2013
Advertentie