obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Geen toegang tot nettv van philips
Bika
Als ik het goed begrijp kan ik een NAS direct op de EB aansluiten, bij mij zit er nu nog een router tussen en sinds ik KPN heb niet meer van buitenshuis te benaderen. Via het interne netwerk wel op alle pc''s
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
Magdak62
Oké, een heleboel voordelen dus. Ik krijg vandaag de chromecast in huis en ga ik eerst maar eens uitproberen. Als het draadloze niet werkt, dan weet ik dat de mimix ook een mogelijkheid is. Zo leer je altijd weer meer. Hartelijke dank.
 
eogcnlGhost
@Bika, zeg maar welke nas je hebt, dan heb ik voor 95% de instellingen wel om van buiten huis op je NAS te kunnen.

Bij jouw zit er maar 1 router tussen, dat valt nog mee.
Bij mij is het iets erger: Experiabox > router > router met sub IP (hij verlaat dus het netwerk 192.168.2.***) > router > 16 poorts switch > hi-gain wifi router (5Ghz wifi punt prive) > NAS QNAP TS-569L (super nas, prijzig).
Em nog is hij van buiten huis toegangkelijk,

1 belangrijk punt wat je moet hebben is een statische WAN IP adres (of op ASDL, proberen dat je verbinding niet verbreekt, want dan krijg je in de meeste gevallen een nieuw WAN IP adres en lijkt het net als of niet meer werkt)
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Ik heb een Q-Nap TS 219-P met altijd hetzelfde IP 192.168.0.104.
Met een DLink Dir-825 als router er tussen met ip 192.168.0.1
Loopt van de EP een cat 6 kabel naar de router daarvandaan een kabel naar de NAS.
Bij mij zit er ook een switch na de router om de kinderen van internet te voorzien.
Zelf heb ik mijn pc direct op de router staan de NAS dus ook.
Gewijzigd door Bika op 31 december 2014, 16:50
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Daar heb ik een tijdje geleden iets voor gemaakt: KLIK MIJ

Je Nas netwerk instelling worden als volgt:
Statische IP adres: 192.168.0.104 (zie PM voor tip)
Standard gateway: 192.168.2.254 (hoofd adres van de Experiabox)
Sub4: 255.255.255.0
IPv4 DNS1: 8.8.8.8
IPv4 DNS2: 8.8.4.4
Dit is de DNS van google, daar werkt QNAP het beste mee.

Om je netwerk onbelast te laten kan je hem net zo goed naast de experiabox zetten, dan heb je ook geen geknungel met je sub adres, daar kan de experiabox soms moeilijk over doen met port forward.
Gewijzigd door eogcnlGhost op 31 december 2014, 17:40
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Ik ga dit allemaal eens bekijken is heel wat info, ook in de PB dank je wel.
De NAS kan ik dus naast de EB zetten en aansluiten.
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Voor de NAS die jij hebt wel.
Je hebt geen HDMI aansluiting voor bijv. je tv, waarvoor je hem dus naast je tv zouw zetten.
In jouw geval is naast de EB, de makkelijkste plaats en lekker verstopt, kast op slot en niemand kan er bij.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Ik zet de NAS snel naast de EB neer,
Deze staat alleen niet in een kast maar hangt achter de TV.
Is nog wel plek voor de NAS te vinden.
Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
eogcnlGhost
Ah van die nette mensen gehad die geen zin hadden onder het huis door te gaan naar de meterkast, dus dan maar de makkelijke oplossing, de huiskamer???
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Bika
Ik hoef niet onder het huis door naar de meterkast, er moet toch 1 kabel van het glasvezelkastje naar de Experiabox, die is door de muur geboord.
Na de experiabox heb ik ook nog een verdeelkastje van 3com zitten.
Als ik dit allemaal in de meterkast zou hebben gedaan zou ik het gat in de muur veel groter moeten maken omdat er dan diverse kabels door heen zouden moeten.
Wij hebben 4 TV's en 4 PC's in huis die allemaal op de EB moeten worden aangesloten, met de monteur destijds overlegd wat de beste oplossing zou zijn, 1 week later kwam hij terug met alle hardware en heeft het prefect opgelost. 1 TV draadloos. Inmiddels ook wat laptops en smartphones erbij die draadloos zijn.
Heb 2 draadloze netwerken tot mijn beschikking 1 van de EB en 1 van de router.
Na verloop van tijd ging de EB kapot en ook dat is prima opgelost door een nieuwe te leveren.

Als je naar de plek blijft staren waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer opzien komen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen toegang tot nettv van philips', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Geen internet op wifi KPN Internet Storing : 10 29 nov 2018
Newsserver download via VPN geen verbindingen Algemeen : 8 14 jan 2018
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
VGV7519 Geen Remote Management?? Snelheid : 5 10 jul 2017
Advertentie