obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
KPN start met uitrol Fon-wifi-net
KaPteiN
KPN is samen met de internationale organisatie Fon begonnen met de dienstverlening KNP WiFi waarbij klanten hun internetverbinding kunnen delen met passanten.

KPN levert al enige tijd Fon-geschikte modems uit. Het bedrijf begint met het op de hoogte stellen van zijn klanten die al over een dergelijk modem beschikken. Naar verwachting hebben alle klanten daarover uiterlijk eind september een brief ontvangen.

Klanten die deelnemen in het Fon-wifi net, kunnen wanneer ze zelf in het bereik zijn van het wifi-netwerk van andere Fon-deelnemers in binnen- en buitenland daar gratis gebruik van maken. Ook klanten van KPN Mobiel of klanten zonder geschikt modem, kunnen gebruik maken van KPN WiFi, maar dan alleen in Nederland.

Het Fon-geschikte modem brengt een strikte scheiding aan tussen het privé-netwerk van de KPN-klant en het deel dat voor passanten beschikbaar komt. De capaciteitsvraag van de klant zelf krijgt overigens altijd voorrang op die van passanten zodat de klant eigenlijk niets merkt dat soms anderen ook gebruik maken van de verbinding.

KPN verwacht met het Fon-gebaseerde aanbod het aantal KPN-HotSpots voor het eind van het jaar van 250.000 naar ruim een miljoen te hebben uitgebreid. Ook Ziggo en UPC hebben een op Fon-technologie gebaseerd wifi-netwerk gebouwd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henk2304
Klanten met de V9 vallen vooralsnog buiten de boot. En naar verluid is dat het enige modem dat momenteel uitgeleverd wordt. De V9 beschikt niet over de optie Public WLAN. En het kan nog wel ff duren voordat de firmware update hiervoor beschikbaar komt. De betreffende update voor de V8 (...130v2) is al enige tijd beschikbaar en zorgde ook voor betere werking van UPnP. Op mijn V9 werkt dat in mijn situatie (AnyWhere Access van Windows Server 2012 Essentials) ook niet, op de V8 (na de update wel). Ook updates voor de Xbox 360 werken niet (goed) bij de V9. Hopelijk wordt dat allemaal opgelost met de toekomstige Public WLAN-update voor de V9.
L8r, Henk
 
highflow
het werkt allemaal prima hier die KPN Wifi spots
heb hier nu vele wifi mogelijkheden, 2x eigen wifi van 2 modems en 2 x wifispots van de 2 providers -)
maar het is hier erg druk op de wifi band aangezien ik in druk bewoond gebied woon vele wifi connecties , draadloze printer ect
waarvan somige zelfs onbeveiligd zijn.
Ik heb zelf op mijn H220N het vermogen van de wifi op 20% staan
en is al ruim voldoende signaal hier in huis , zit toch meestal maar 3 meter voor t modem... vraagme af of dit vermogen niet nog wat lager kan, ik heb t namelijk t liefst zo laag mogelijk aangezien wifi nou ook niet erg gezond is en ik wil ook minder risico lopen dat er buren te gemakkelijk indringen want signalen komen hier goed door ook van wifispots van diverse buren.
Mischien is er een truukje om dit vermogen toch nog lager te zetten enja ik heb me modem ook al grotendeels afgeschermd met alluminium om t signaal nog meer te dempen.
Weet niet wat t vermogen dan is met 20% als laagste stand maar het zou heel fijn zijn als dit door de gebruiker nog meer flexibel is in te stellen met oog op gezondheid en energieverbruik ect.
 
Yvon63
heb me van de week aan gemeld maar niet goed gelezen dat mijn wifi ook deel nu
zou er graag van af willen maar weet niet hoe ik het uit moet zetten
heb iets gelezen over dat je dat kan doen op je experia boc
ben een oudere vrouw en vind het door eng
kan je mij vertellen precies hoe ik het kan ongedaan maken
groetjes yvon
 
highflow
jahoor dat kan zeker ga met je browser naar http://192.168.2.254 log daar in en daar kan je bij de tabs van WLAN de public wifi uitzetten. (WLAN -> Public Wifi -> KPN FON )
vink dat uit en als t goed is is t dan uitgeschakeld (vergeet niet op "submit" te klikken om de instelling te bevestigen in je modem.
 
Yvon63
Hartelijk dank ga het proberen
voor de zekerheid moet ik inloggen met het account wat ik gemaakt hebt of mijn inlog gegevens van het modem
hartelijke groet yvon
 
highflow
gewoon de inlog van t modem , standaard user kpn met kleine of hoofdletters en wachtwoord leeg laten , tenzij je dat ooit veranderd hebt
 
eogcnlGhost
Even tussen neus en lippen door, de mensen met een V9 vallen zeker niet buiten de boot.
Het betekend dus niet als je modem de optie FON nog niet heeft dat je geen gebruik kan maken van het FON netwerk.
Ga naar DEZE LINK en maak een account aan, de rest wijst zichzelf.

@highflow, ik vraag me is af, je hebt zo'n hekel aan wifi, maar je hebt 2 modem wifi's en 2 wifi hotspots waarvan je probeert het minimale vermogen te laten verzenden.
Daarnaast zit je 3 meter van je wifi signaal af, zouw het niet is een idee zijn om je wifi helemaal uit te zetten en een kabeltje aan te sluiten.
En als je jezelf wilt afscherm van alle straling van signalen dan moet je onder water gaan wonen, aluminium om je modem verlaagt jouw signaal maar niet van de buren en de rest van de wereld.
Daarnast weet ik 99% zeker dat je een essentieel onderdeel bent vergeten met het plaatsen van een stukje aluminium rond je wifi punt.
Het aarden van de aluminium op een aardlijn, doe je dit niet dan funtioneerd je aluminium niet als schild maar als antenne.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
highflow
heb geen hekel aan wifi mar ben er wel bewsut van dat dit schadelijk is dus met enige voorzichtigheid heeft wel voorkeur.
Natuurlijk komt er ook veel signaal uit de buurt maar dit over t alegemeen al een stukje minder dan je via thuis natuurlijk, maar als je dat ook wilt voorkomen dan word t een hele verbouwing in je huis lol.
Afschermen en ook aarden is beter maar wat gaas of metaal dat voeldoet heel aardig zonder aarde en zal niet gauw als een antenne gaan werken wel in een uniek geval mischien nog als een reflector een richting uit.
een kapje van fijnmazig gaas zou mooiere oplossing zijn die je zo om t modem kan zetten , zoek hier nog wat geschikt spul voor.
dan is ook de voorkant afgeschermt en toch nog de ledjes zichtbaar en de warmte kan nog weg.
 
Yvon63

Quote

highflow schreef:

gewoon de inlog van t modem , standaard user kpn met kleine of hoofdletters en wachtwoord leeg laten , tenzij je dat ooit veranderd hebt


als ik het nummer in de browser open krijg ik alle gegevens gelijk van mijn modem
maar nergens iets van fon of een venster om in te loggen

maakt het wat uit dat ik glasvezel heb
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN start met uitrol Fon-wifi-net', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie