obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
Poorten openen en NAS instellen op Arcadyan
henry1st
Heb sinds gisteren de nieuwste Arcadyan en het aansluiten ging goed. Ik heb internet/Wifi, TV en bellen, alles via de KPN (glasvezel). Mijn probleem is echter dat alle instellingen die ik in mijn vorige modem (H220N) had gemaakt, nu zijn komen te vervallen. Ik heb dus bijv. geen idee hoe ik mijn NAS (Synology 213+) weer aan de praat moet krijgen. Kan iemand mij helpen hoe ik de juiste instellingen invoer? Moet ik Mac-adressen invoeren en zo ja, hoe vind ik die? Als ik mijn NAS aanroep: http://192.168.2.1:5000/webman/index.cgi krijg ik een foutmelding en gebeurt er niets. Als ik via mijn ip-adres 77.etc. inlog gebeurt er ook niets, wordt ook tegengehouden. Wie kan mij helpen? Dank alvast! Grin
 
jeroen3
Die foutmelding is ongetwijfeld omdat je nas nu niet meer op 192.168.2.1 zit.
Je moet opnieuw alle DHCP reserveringen invoeren.
En je moet opnieuw poorten forwarden als je toegang tot je nas vanaf het internet wilt toestaan. Voor de VPN bijvoorbeeld.
Ik ben niet van kpn
 
Bihanet
Hoi Henry1st,
Je moet bij de experia onder de tab data in de linkerrij NAT kiezen, daar kan je de poorten openstellen voor je Synology.
Bij mij zijn dat poorten 5000,80,5005
Deze kombinatie om de foto, video en muziekapplicatie te kunnen benadern. Staan deze poorten ingesteld dan is de synology ook via je externe Ip adres te benaderen.
Succes!!!
 
Bihanet
Wat Jeroen3 aangeeft is goed mogelijk maar in het statusoverzicht in het openingsscherm kun je precies zien op welk intern IPadres je Synology zit.
Je kan er ook voor kiezen om je Synology een vast adres te geven! Onder tab start subtab LAN scroll je naar Static dhcp je kan daar een vast adres invullen met het mac adres erbij (gaat snel door copy functie).
Bij mij staat de Synology op 192.168.2.101 (ook in dat scherm in te stellen)
 
henry1st
Allemaal bedankt Smile! Ik ben er bijna. Wat ik nog graag wil weten wat ik op de verschillende plekken moet invullen. Heeft iemand misschien een voorbeeld? Gewoon van links naar rechts (zie meegestuurde afbeelding), wat vul ik in onder: 'lan ip', dan welk protocoltype moet ik instellen 'tcp/ucp'? Waarom wel/niet tcp/udp? Wat vul ik in bij 'lan poort'? Moet ik public poort invullen? En zo ja, wat dan bijvoorbeeld?

Ik neem aan dat ik voor mijn nas, bij 'applications' een vinkje zet bij 'servers', maar dan? Welk van de applicaties moet ik dan in het rolmenu kiezen? Als ik een voorbeeldje heb, kom ik er, denk ik, wel uit! Nogmaals dank!
henry1st voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door henry1st op 30 november 2013, 11:25
 
henry1st
Dank, maar wat is een DHCP reservering en hoe voer ik die in?
 
Bihanet
Je ziet op het plaatje een IP adres daarachter de button copy, als je daar op drukt zal automatisch dit adres op de lijn eronder geplaatst worden.
Onder LAN poort en Public poort vul je beide keren hetzelfde in. Zoals ik al eerder aangaf dat dit bij mij
5000,80,5005 is. Je kan om te beginnen ook alleen 5000 invullen.
Als je later voor hetzelfde apparaat ( nas of pc) een extra poort wil openstellen moet dit gescheiden worden met een komma.
In mijn eerdere bericht gaf ik aan hoe je een statisch DHCP adres kan instellen, dat is dus de reservering!
 
henry1st
Dank! Wat moet ik op de tweede regel, bij applications kiezen? Daar vind ik nergens Nas of Nat in het rolmenu? En wat moet ik aanvinken bij protocoltype, tcp of udp?
 
Bihanet
Ik heb op de eerste regel niets verandert, staat nog op de bullet "Games" en bij protocol type heb ik TCP staan.
Als je met de regel applications gaat werken kun je uit de lijst bijvoorbeeld call of duty kiezen en dan worden alle bijbehorende instellingen vooraf via de copy button ingevuld.
Dat is voo4 de Nas niet noodzakelijk
 
henry1st
Superbedankt! Ik krijg nu via: http://192.168.2.2:5000/webman/index.cgi verbinding met de NAS (moet ik wel twee keer aanklikken, maar dan werkt het wel). De poort is dus opgeschoven naar 192.168.2.2 (i.p.v. 2.1). Ik kan nu ook via 77. etc. in mijn beveiligingscamera komen. Grote stap vooruit!

Het enige probleem dat ik nu nog heb, is als ik via de verkenner op mijn computer naar mijn NAS wil, krijg nog een foutmelding - zie afbeelding. Heb je nog een tip? Ik kreeg een paar keer de vraag of ik via mijn firewall toestemming wil geven aan het netwerk en heb daar uiteraard wel toestemming voor gegeven.
henry1st voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openen en NAS instellen op Arcadyan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
openen poort 6655 en poort 80 Algemeen : 2 11 feb 2018
Foscam C1 camera op experia box instellen Algemeen : 2 22 mrt 2017
Hoe instellen roterende IP nummers? Helpdesk : 4 21 mrt 2017
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk : 9 26 jan 2016
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Advertentie