obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Eigen Hardware; router, modem, TV-setup box, ISDN centrale, enz. » Routers
 Onderwerp afdrukken
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater
eogcnlGhost
Ik snap dat je het raadselachtig vind wat mijn beschrijving betreft,
Maar na mijn uitleg zal je ook begrijpen waarom die geheimzinnigheid.
Heel veel mensen weten niet hoe een Experiabox werkt, dus na mijn uitleg zal je waarschijnlijk zelf ook in een raadselachtig idee terecht komen omdat via de logische manier het niet zou mogen/kunnen werken hoe het nu werkt.

Maar ik zal het uitleggen.
Een Experiabox heeft 3 IP adressen.
WAN, LAN en WiFi.
WAN: het adres wat je van KPN krijgt.
LAN: 192.168.2.254 (standaard)
WiFi: 192.168.2.253 (standaard)
De DHCP van de LAN wordt uitgegeven van 1 tot 200, van de WiFi is die van 100 tot 200.
Over het algemeen kom je met vaste hardware niet aan de 100, dus de WiFi is gewoon vrij vanaf de 100.
Ik denk dat je nu inmiddels wel het idee gaat krijgen welke kant ik op ga.
Als je de LAN IP aanpast, heeft dat tot nu toe nog niets met de WiFi te maken, want die staat nog steeds op beide op 253, zolang de DHCP aanstaat zou de LAN de 254 met de 250 accepteren, maar de WiFi is nu in conflict op 253.
1 van de 2 WiFi punten zou nu praktisch niet moeten werken, ook al is de SSID en WPA2 gelijk. (Tenzij (op idee basis) je maar 1 apparaat aansluit in je WiFi netwerk of alle apparaten op die ene WiFi punt aansluit).
Maar is er al getest als er op beide EB's een WiFi apparaat wordt verbonden of ze het beide dan ook doen, want op dat moment moet de EB in conflict gaan met de andere EB.
Of heeft de ene ene EB dan zo'n slechte snelheid omdat de andere EB dan voorrang krijgt op de andere of zelfs wordt uitgeschakeld om het conflict op te lossen.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
djjuul
Doe gewoon normaal en gun iemand anders dat dit gewoon wel werkt!
 
eogcnlGhost
djjuul wat bedoel je met "Doe gewoon normaal en gun iemand anders dat dit gewoon wel werkt!"
Als je de context van het verhaal niet snapt en alleen reageert op het laatste bericht dan is jou bericht volkomen nutteloos.

Dus verklaar je zelf nader.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
Advertentie