obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
KPN Experiabox ZTE H220N
A3aanKPN
@ NickH: "Wat is precies het probleem met het openzetten van poorten op de H220n? Het moet namelijk gewoon mogelijk zijn."

Nou, het probleem is dat het NIET lukt! En ik kan op internet nergens vinden dat het iemand WEL gelukt is. KPN ondersteunt het openzetten van poorten op de H220N niet, je schijnt wel (tegen betaling van €20,- vooraf) een KPN-hulplijn te kunnen inschakelen. Waanzin toch? Er moet toch gewoon een poort opengezet kunnen worden voor een NAS (ivm Symform), voor een camera (ivm toegang op afstand) etc?

Is er IEMAND die het weet? IEMAND die weet hoe je de firewall zou kunnen uitzetten bijvoorbeeld? HELP, ik word gestoord van KPN!
Sad
 
NickH
KPN ondersteunt het openzetten van poorten op geen enkele router. Wil niet zeggen dat het niet kan. Ik gebruik de H220n zelf en heb elke poort opengekregen die ik wil tot nu toe. heb je uberhaupt mijn suggestie geprobeerd (DMZ)?

Firewall uitzetten gaat niet.
 
jeroen3
Ik begrijp er niets van.
De h220n is een van de meest open kpn modems, en nog lukt het het niet om een poort te forwarden...

Hoe weet je dan zo zeker dat de poort niet open is?
 
A3aanKPN
Nick/Jeroen: ik ben d'r uit, poort open zetten van de Experiabox ZTE H220N is gelukt - dankzij de aanwijzingen van http://portforward.com/ (had ik volgens mij op dit forum gevonden) en dankzij Roy die me er op attendeerde dat er nog een Cisco router ACHTER de H220N zat. Die Cisco stond niet helemaal goed waardoor het leek dat het openen van de poorten van de H220N (voor een Qnap NAS die ik wilde backuppen met/naar Symform) en voor een IP-camera (die ik van buiten het WiFi netwerk op m'n iPhone wilde kunnen zien) niet lukte. Roy configureerde de H220N, zette de Cisco goed en voila: het werkt!

Evengoed wel raar dat KPN het openzetten van poorten niet ondersteunt - dat je eerst € 20,- moet overmaken om hulp te krijgen. Ze zouden het ook duidelijk op internet kunnen zetten, met screenshots etc, want er zijn volgens mij veel meer mensen die tegen problemen aanlopen met/bij openzetten van poorten.

Iedereen bedankt voor de input en hulp, case closed!
Bye-happy
 
NickH
Another mystery solved haha. En over ondersteuning ben ik het trouwens helemaal met je eens.
 
jeroen3

Quote

Evengoed wel raar dat KPN het openzetten van poorten niet ondersteunt

Dat is op zich niet zo heel gek, als je KPN beschouwt als Internet Service Provider, bieden ze een dienst tot je voordeur. Wat voor apparaat jij daarna gebruikt is niet aan hun.

Echter levert KPN het modem. ZTE in dit geval verwijst je keurig door naar KPN, en ik denk zelfs dat KPN volgens de wet verplicht zijn voor deze modems support op te geven. Want wie anders?
Of natuurlijk geen instellingen vrij te geven. Waar ze nog steeds heel goed op oefenen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN Experiabox ZTE H220N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie