obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
Wifi versterker en interactieve tv
jeroen3
Dat is simpelweg raar.
Ik heb hier twee wifi extenders, een belkin en een linksys wrt320n en alle twee de iTV Motorola 1853's werken zonder problemen.

Overigens zegt isdn experiabox niet zoveel, heeft hij een type nummer?
 
iRonny
De 1953 geen IP adres, maar het mac adres van verscheen wel als request op de Experia ARV7519 PSTN. Toen ik het MAC adres kloonde op de AP in clinetmode , werkte het , het kan natuurlijk in deze specifiek bridge combinatie zijn van DHCP problemen in deze bridge .
 
Aliasmarianne
Dank je, ik zal dit zo doorgeven aan onze it persoon.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 19 2012 20:49:22:
Halle Jeroen,
Vi
Olgens onze it man zijn de WIFI adapters geconfigureerd als zijnde accesspoint en wifi repeater. Niets bezonders, standaard configuratie.
Beide adapters zien elkaar op basis van hun MAC adressen zo zijn ze geconfigureerd.
Zegt je dit iets?
Gewijzigd door Aliasmarianne op 19 oktober 2012, 20:49
 
jeroen3
Ja, dat zegt genoeg om te weten dat er een vreemd probleem gaande is.
Helaas kan ik je zo niet verder helpen.
 
Aliasmarianne
Nou het was maar van korte duur, kastje rageert niet. Bij het opstarten krijg ik foutmelding 14: er is mogelijk apparatuur met dhcp functionaliteit aangesloten op uw modem. Verwijder deze apparaten uit het thuisnetwerk en herstart de tv ontvanger.

Er zit dus niets anders op dan itv van KPN op te zeggen! Helpen kunnen ze niet !
En hun helpdeskmedewerkers weten er nog minder van dan ik!!!

Kan iemand anders ons misschien de oplossing geven? Hebben we met 12 mb wel genoeg bandbreetde?
 
jeroen3
De foutmelding zegt dat het fout is aangesloten.
Echter is dat niet zo gebleken, toch?

Aangezien oplossen niet lukt, kan je de situatie veranderen.
Heb je al een -ander- modem gehad van een KPN monteur/Helpdesk?
Gewijzigd door jeroen3 op 20 oktober 2012, 20:54
 
Aliasmarianne
Ja we hebben een paar weken geleden een nieuw modem gekregen, wel weer en experia box, omdat we wifi problemen hadden. Deze problemen bleken in de versterker te zitten, welk netwerk van de ene op de andere dag ineens weg was. Volgens mij door toedoen van nieuwe software op de experia box, maar toen hadden we de itv problemen al, die daarna alleen nog maar erger geworden zijn.
 
cuore verde
Hoi,

Als je een Isdn experiabox i.c.m. internetplusbellen en interactieve tv hebt, zou je naar vdsl overgezet kunnen worden. Op 2.1km. waar je over spreekt, zijn download-snelheden van 25Mbps en meer, gewoon haalbaar. De dhcp melding kan ook het gevolg zijn van een slechte verbinding, door de bekabeling binnenshuis of in de infra-stuctuur van Kpn. Daar heb je een storingsmonteur van Kpn voor nodig.
Sluit de experiabox altijd rechtstreeks aan op het israpunt met een kabel niet langer dan 1 meter, en gebruik geen flatcable voor het dsl signaal.

Succes.....
Het oude P.T.T. logo als een stukje nostalgie voor alle liefhebbers van KPN.
 
Aliasmarianne
Hallo cuore verde,
Misschien weet jij meer dan de KPN (waar ik zeer zeker niet aan twijfel, haha) maar volgens hen is de snelheid hier gewoon niet sneller, hier ligt schijnbaar maar een enkel kabeltje naartoe en geen dubbele kabel. Het vastlopen van het itv kastje is schijnbaar een heel erg veel voorkomend probleem, zoals ik op een ander KPN forum gelezen heb. We hebben een test gedaan door de wifi versterkers uit te schakelen en toen liep het kastje ook vast. Het dhcp probleem is schijnbaar alleen een probleem bij het opnieuw opstarten van het kastje. Het gekke is wel dat bij beide versterkers de dhcp niet eens ingeschakeld is...
Wat mij het meeste irriteert is dt wanneer je de helpdesk belt, de technische dienst spreekt en zelfs de mensen van kpn waar je je abonnement op kunt zeggen het allemaal raar vinden dat het kastje steeds vastloopt, dit dan de schuld geven aan de versterkers, terwijl hun eigen forum vol staat met dezelfde klachten.... Schijnbaar is er niemand bij d kpn die wakker genoeg is. Zoals onze it man al zei: typisch kpn om iets te vlug op de markt te brengen. We beginnn nu ook last te ktijgen van het krakend geluid waar ook vele mensen over klagen. Kortom: veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven !!!
Wij kunnen ons abonnement kosteloos opzeggen, zullen dit ook doen nadat we alle opnames gekeken hebben en ons dan weer neer moeten gaan leggen bij het communistisch gedrag van Canaal Digitaal!Angry
Moch jij toch meer weten, laat mij dit dan weten want dan ga ik graag weer in conflict met de KPN, zou bijna een hobby kunnen worden, hihi. Groetjes, Marianne
 
glasblazer
Is er mogelijk sprake van een IP-conflict. Ik heb voor verbetering van het Wifi signaal voor een Extender van Netgear gekozen. Deze pakt draadloos het signaal van de Experiabox op en versterkt het signaal weer verder.
Ik werk met veel vaste IP-adressen. In de Experiabox zijn de vaste ip-adressen ingegeven. Vanaf de extender heb ik 2 niet wifi-apparaten met een kabel verbonden aan de wireless extender. Loopt goed allemaal.
Wel een gepuzzel geweest om het aan de praat te krijgen.
Achteraf - waren er toe nog niet - een homeplu met wifi en lanaansluiting
eenvoudiger geweest. Plug er op iedere verdieping een in en je bent klaar.
Die kabel van je Experiabox naar je Wificlient schopt bij jou de boel inde war.
De Experiabox wordt opgejaagd en geeft het op.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi versterker en interactieve tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie