obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
Ik ben tevreden met de Homeplug draadloos internet
Ja Ja 100%[1 stem]
Niet altijd Niet altijd 0%[0 stemmen]
Niet Niet 0%[0 stemmen]
Totaal stemmen : 1
 Onderwerp afdrukken
Homeplug veroorzaakt storingen
dikkebeer
Omdat ik geen UTP kabels wilde (laten) trekken. Heb ik bij de monteur een set van 2 homeplugs gekocht. Ik kende deze al van devolo, heb ermee in het verleden mijn PC's op de router aangesloten, werkte altijd prima. Maar de Experia Box schijnt er toch moeite mee te hebben. Als ik mijn twee TV's rechtstreeks met een UTP kabel op de Experia aansluit heb ik prima beeld en geen storingen, gebruik ik de Homeplugs hapertt het beeld, vallen zenders uit, doet mijn alarminstallaties het niet meer. Kent iemand dit probleem, is er (behalve retouneren) een oplossing?
 
glasblazer
Ik heb nu bijna 1 jaar KPN Glasvezel en sinds 2 maanden draait dit geheel storingsvrij. Ik gebruik ook Devolo's van de KPN om het signaal van de kelder in de woning naar de woonkamer te transporteren. De eerste 9 maanden moest ik geregeld mijn Motorolla TV Ontvanger naar fabrieksinstellingen zetten, wanneer de beelden gingen bevriezen. Ik gebruik het Monitor programma van Devolo's om de snelheid van de homeplugs te meten. Ondanks de bevriezende beelden gaven die vaak nog een redelijk signaal weer. Inmiddels was me wel duidelijk dat het stroomnet vervuilde door adapters van de mobiele telefoons om de GSM op te laden. Dan schakelt de Devolo naar een lager niveau, wat ten kost gaat van de performance. Die prik ik sindsdien in een stekkerdoos die op een Homeplug wordt ingeprikt. Deze Homeplugs fileteren de vervuiling er uit.

Gek dat de boel gewoon strak 2 weken bleef draaien en je eens in de zoveel tijd de Motorolla moest resetten om geen problemen met de TV ontvangst te hebben. Boel staat allemaal nog in de kinderschoenen en dacht anders ga ik toch maar een kabel trekken.
Afgelopen week ging het opeens weer helemaal mis. Zowel Devolo als ook KPN konden mij niet helpen. De Devolo bij de ontvanger gaf in het midden een knipperend lampje te zien. In de situatie was niks veranderd. Devolo's en kabels vervangen en Devolo's weer gepaard met een wachtwoord. Gek genoeg na een aantal minuten weer een knipperend oranje lampje in het midden.
Na lang puzzelen en gedoe. De ontvanger naar fabriekinstellingen, de experiabox naar fabrieksinstellingen, de devolo's naar fabrieksinstellingen gezet en vervaolgens de boel een kwartier zonder stroom gezet. De boel opnieuwe opgestart en ik draai nu 4 dagen zonder problemen. Het meetprogramma geeft - als de TV niet aanstaat en er niet wordt gedownload - een performance van 120 - 140 mbps aan. Geweldig en prima om ongestoord TV te kunnen kijken. Als de TV aanstaat dan zakt de ene Devolo naar een niveau van rond de 90mbps. Goed genoeg om te kunnen TV kijken en zelfs programma's te kunnen opnemen.

De moraal van dit verhaal is dat die Devolo's niet alleen door je stroomnet negatief kunnen worden beïnvloed - vervuiling door een apparaat of oplader van je gsm - maar ook door de apparatuur van de KPN. Ik had al bijna 2 maanden geen enkel probleem en dan in een keer is het weer raak.Uitgebreid hierover gebeld met de helpdesk van de KPN en die geven op hun beurt weer aan dat een kabel alle problemen oplost. Ja ik denk dat ik van het aanbod van een burman gebruik ga maken om een kabel te trekken. Ik heb daar nog geen haast mee, maar ik verbaas me er over dat de KPN aanvankelijk niet terughoudend was om de Devolo's aan te bieden. Er had waarschijnlijk geen KPN glas mijn woning binnengekomen met een set Devollo's als ik dit van tevoren had geweten.
In mijn geval ging het de eerste 10 maanden om de week mis met de ontvangst en moest ik de Motorolla ontvanger resetten. Het probleem van afgelopen week, wie zal het zeggen waarom, werd ook door de combinatie van KPN apparatuur veroorzaakt.
Ik heb Devolo en KPN van mijn bevindingen op de hoogte gesteld en de medewerkster van de KPN helpdesk geeft nu aan dat veel mensen de andere dag al storing met hun Devolo's hebben en zij om die reden niet meer achter het product staan.

Ik heb de KPN in overweging gegeven de helpdesk of site van KPN met de volgende gegevens te voorzien bij problemen met Devolo's.

1. Devolo's zijn gevoelig voor allerlei invloeden van buitenaf. Stroomnet, vervuiling op het stroomnet door bijv. opladers van een GSM;
2. Als uw beelden gaan bevriezen tijdens het TV-kijken is er een grote kans dat de Devolo's die storing veroorzaken;
3. In de meeste gevallen is het de Devolo die gekoppeld is aan de Motorolla ontvanger;
4. Via een nachtelijke update van de Experiabox en of Motorolla TV ontvanger raakt deze Devolo in een verkeerde stand;
5. Mogelijk is de update van de ontvanger niet goed verlopen en veroorzaakt dit storing op uw Devolo.
6. Zet uw TV ontvanger terug naar fabrieksinstellingen en gooi daarna de stroom minimaal 2 minuten los van het Experiabox om de boel te
resetten. Verwijder ook de Devolla enige tijd van uw stroomnet om alle verstoorde instellingen los te laten.

Ik heb bijna 2 maanden probleemloos TV kunnen kijken en afgelopen week was de storing wel heel bijzonder. Het draait inmiddels weer als een tierelier, maar echt soepel werken de producten niet met elkaar samen. Ik heb er geen enkele verklaring voor, maar de regelmatigheid van de verstoringen die zich tot voor 2 maanden geleden voordeden, moeten toch op een of andere manier verklaard moeten worden. Bouw iets in die Motrlla ontvanger in dat hij elke nacht naar fabrieksinstellingen wordt teruggezet en dan doen die Devolo's waarschijnlijk gewoon waarvoor ze bedoeld zijn. Geef mensen een lijstje mee met producten (opladers mobiele telefoons, mp3 spelers) die de boel flink kunnen ontregelen.
Mijn zus heeft van de KPN een drie in een pakket via ADSL en heeft in meer dan 1.5 jaar tijd geen enkel probleem ondervonden met de Devolo's van KPN.

Op dit forum lees je helaas alleen maar berichten waarbij het fout gaat met de Devolo's, maar ik ben reuze benieuwd naar ervaringen van mensen die helemaal geen problemen ondervinden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Homeplug veroorzaakt storingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sitecom 500 Homeplug in Experiabox V9 Routers : 2 27 jan 2015
Storingen Inet 02-08 KPN Internet Storing : 1 02 aug 2013
Homeplug Hardware instellingen : 1 24 mrt 2013
Invloed van LED lampen op homeplug verbinding KPN Televisie Storing : 5 28 nov 2012
adsl snelheid laag en storingen Snelheid : 9 04 sep 2012
Advertentie