obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
gezondheidsklachten Experiabox
jeroen3
Als het echt effect zou hebben zouden er op grote schaal duidelijke gezondheidsklachten zijn.
Die zijn er niet. Daarom vind ik het onwaarschijnlijk. Wil niet zeggen dat het niet zo is.

Er is wel eens onderzoek naar de straling geweest, resultaat daaruit zijn getest op kippen en muizen. verhoogd risico op dna aanpassingen en dus verhoogde risico's op kanker. Voornamelijk in de hersenen, want daar is de huid dun.
De straling gaat ongeveer 17 mm door de huid, wordt er gezegd.

Echter zijn er ook onderzoeken die niets kunnen concluderen.
Maar je hebt je waarschijnlijk al goed ingelezen.

Ga dit eens onderzoeken, pak twee identieke kastjes.
Één die wel een gemiddeld vermogen aan wifi uitzend. En één die dat fysiek niet kan.
En laat iemand je steeds willekeurig één van die apparaten geven, en dat je die dan een week bij je draagt.

Het "uitschakelen" van wifi wil trouwens niet zeggen dat het apparaat geen wifi straling meer geeft.
Ik ben niet van kpn
 
dokrak
Misschien stomme vraag maar heb je er alleen thuis last van dan ?

En denk zeker vandaag de dag dat er wel overal gsm(wifi),routers,tv,radio,data noem het maar op.
Het echt stikt van de straling rond om ons heen heden ten dagen.

Tja als je zo leest natuurlijk als ik het neer plemp kan het nooit gezond voor je zijn,gaat toch allemaal door je lijf heen.
Maar ja ik rol een beetje de kant van jeroen3 op kwa mening.
Maar ja makkelijk praten als er geen last van heb natuurlijk.Wink

Zoals jeroen3 aangeeft gewoon testen en doen.
Schuif voor de grap gewoon eens een grot blik over die router en kijk het eens aan.
Probleem opgelost laat het ons ook hier weten.
Heeft misschien een andere forum gebruiker er weer iets aan.Cheer
 
jeroen3
Als jij dus een blik over je router zet, dan denk jij dat het helpt, en zul je dat ook merken.
Doordat je verwacht dat het helpt, helpt het.

Vandaar mijn suggestie van twee identiek uitziende kastjes.
Je zou hiervoor wifi of bluetooth stoorzenders kunnen gebruiken. Maar helaas zijn die verboden in Nederland.
Ik ben niet van kpn
 
Cornelius
Beste Letty,

Sinds november heb ik een alles in een abonnement met een experiabox v9. Ik merkte gelijk al dat ik er veel last van had, vooral een vermoeid hoofd, ik heb dan ook gelijk die avond al weer uit gezet. Probleem is wel dat je dan dus niks meer hebt, alleen mijn mobiel nog.
Sindsdien zet ik hem alleen maar aan als ik even de computer moet gebruiken en dat kan ik dan maximaal een uurtje doen, dan wordt de last die ik er van heb te veel (moe hoofd, gespannenheid).
De wifi heb ik in het begin al uitgezet, maar dat is het niet.
Ik heb er nu wat aluminium omheen, dat helpt misschien iets, maar nog niet helemaal.
Het schijnt dat lood beter helpt.

Weet iemand een oplossing waardoor zo'n experiabox gewoon aan te laten is zonder last te hebben?

ps: ik weet dat ik gevoelig hiervoor ben, ook met mijn mobiel kan ik niet lang bellen en ik heb sinds kort een nieuwe, snellere computer en hier heb ik ook last van.
 
eogcnlGhost
Even een opheldering:

Aluminium over iets wat zend zetten, hoe erg kan dat zijn: heel erg.
Aluminium versterkt het signaal.
Lood blokkeerd het meeste van het signaal, maar het kan er altijd nog wel langs door de plaatsen die open zijn.
Dus iets ergens over heen zetten waar de onderkant nog open is, is maar een gedeeltelijke oplossing.

Zend vermogen:
Experiabox V8: 1.0 Watt
Experiabox V9: 1.5 Watt
Gemiddelde WiFi router: 2.0-4.0 Watt
Mobiele telefoon: 3.0-4.0 Watt
Max. zendvermogen partuculier gebruik (zonder zendvergunning) in Nederland is: 4.0 Watt


EXTRA MAAR WEL EEN IDEE:
Even een vraagje, je zegt als je achter de computer zit dan heb je er last van.
Ik zouw het is in een andere bocht gaan gooien.
Misschien is het niet de computer en al die signalen.
Heb je ooit wel een aan freqenties gedacht (60Hz (Hertz)).
Er zijn mensen zoals ik, die niet tegen 60Hz kunnen, TV, TL verlichting, spaarlampen, computer monitor op 60HZ.
Daar krijg ik een barstende koppijn van, een supermarkt is voor mij erger dan onderste boven vast zitten in de achtbaan.
Ik heb zelf een 200Hz computer monitor en een 800HZ TV, daar heb ik geen last van.

Je kan zo'n test zelf uitvoeren: zet op tafel is een lamp neer met een spaarlamp erin van bijv. 20Watt.
Ga aan tafel zitten en kijk hoelang het duurt voor je duizelig wordt cq hoofdpijn krijgt.
Het ligt kan ook gaan knipperen, dat is een reactie van je hersenen.
STOP direkt als je 1 van bovenstaande verschijnselen krijgt.
En het beste is om deze test alleen te doen als er iemand bij is, voor het geval dat je zelf van je stokje gaat.
Heb je Diabetus (suikerziekte) houw dan je suiker goed in de gaten, 1 van de reacties is dat je hersenen heel veel suiker gaat gebruiken waardoor je van je stokkie gaat.

De eerste keer dat ik het kreeg liep ik in een supermarkt, ik dacht aan een stroom storing van de verlichting (knipperen), wat het achteraf niet was.
Ik werdt wakker in het ziekenhuis, mijn hersenen hadden het licht helemaal uitgedaan.


We leven in een wereld van signalen, als je je WiFi uitzet of een lode bak erom heen zet, ben je nog niet van alle signalen af.
En je kan moelijk je huis gaan inpakken in lood, want dan heb je weer kans op loodvergiftiging.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
eogcnlGhost
Een kooi van metaal?
Wat zouw dat moeten stoppen? Een tijger of zoiets.
En waar wilde je dat om heen zetten, het huis of de modem?
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
SimoneSnakenborg
Ja, vooral de oorsuizingen zijn voor mij heel herkenbaar sinds we de witte Experiabox hebben. Ook meer hoofdpijn dan voorheen.
 
eogcnlGhost
Met het oorsuizen, hoor je dan een soort van scherpe pieptoon.
Dat is dan een defecte voeding, die gaan piepen als ze defect zijn.
JE BENT NOOIT TE OUD OM TE LEREN, MAAR WEL TE JONG OM TE VERGETEN

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel.
 
SimoneSnakenborg
Bedankt voor je reactie.
Het is een hoog suizen in mijn hoofd dat ik door het hele huis hoor. Als ik buiten ben, dan is het bijna weg. Ik kan niet aanwijzen vanwaar het komt.
Wwl valt me ip dat het modem heet aanvoelt en zelfs waar het heet is een lichte verkleuring vertoont!
Gewijzigd door SimoneSnakenborg op 07 augustus 2016, 19:18
 
KaPteiN
Zit al even mee te lezen.
Misschien kun je met onderstaande achterhalen wat het probleem oplevert.

Om te beginnen kun je de voedingsstekker van de Experiabox er eens uit trekken. Wordt het oorsuizen minder of gaat het weg dan is het vermoedelijk de oorzaak.

Is dat het niet, dan zou ik om echt alles uit te sluiten je hele huis stroomloos maken.
Zet alle apparaten uit door de stekker uit het stop contact te halen, standby is niet voldoende.

Vroeger was een ouderwetse televisie met een beeldbuis vaak de boosdoener. De trafo die de hoogspanning opwekte wilde nog wel eens gaan "gillen". Ook een moderne DECT telefoon die bovenop een ander apparaat staat kan problemen opleveren.

Nog het probleem niet opgespoord? Dan de ultieme stap om in de stoppenkast alle aardlekschakelaars uit te zetten. Je koelkast en vriezer gaan dan ook uit! Maar dat kan wel voor eventjes om te testen.

Voor alle stappen geldt, zodra het probleem verdwenen is dan 1 voor 1 weer alles aanzetten totdat het probleem zich weer voor doet. Dan heb je de boosdoener te pakken.


Tot slot. Ik heb tinitus, oftewel een hoge fluittoon in mijn hoofd. Wellicht heb je het ook. In een rustige omgeving manifesteerd de fluittoon zich sterker dan wanneer er omgevings geruis of lawaai is. Het hoeft dus niet persé aan een apparaat te liggen het kan ook "gewoon" tinitus zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'gezondheidsklachten Experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
Experiabox V10 USB aansluiting activeren Algemeen : 2 25 okt 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel diensten : 6 10 jul 2017
Advertentie